SG_93 Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 hei jeg bruker tv2 sumo veldig ofte når jeg er hjemme men når jeg skal se på noen serier i utlandet spesielt amerikanske serier kommer dette opp "av rettighetsmessige årsaker kan vi desverre ikke tilby deg denne videoen i det landet eller området du befinner deg" hva skal jeg gjøre ???? har sjekket litt på nette om å skifte ip men er dette lovlig og kan jeg gjøre dette med sikkerhet? og hvilke programmer kan dere anbefale? Lenke til kommentar
claes Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Det går ikke å vise fra utlandet fordi TV2 ikke har lov å distribuere innholdet i utlandet. Dette skyldes av at når det gjelder rettigheter på TV-serier og film så har de rettighetene her til lands mens andre har rettighetene i andre land. Det vil da ødelegge for de andre landenes rettighetshavere om TV2 fikk lov å vise det overalt. Det er ingen 100% bra løsning å få dette til å fungere, ei heller "lovlig", men du må da skaffe deg en norsk IP adresse sånn at det ser ut som du er i Norge. Å finne en tilfeldig proxy/vpn på nettet er aldri helt sikkert, en annen løsning ville vært å satt opp en proxy/vpn på hjemmenettverket. men tipper det er rimelig tungvindt Lenke til kommentar
And.rs Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Anbefaler å bruke Overplay. Koster 50 kroner i mnd men er absolutt verdt det. Har brukt tjenesten i et par år og er veldig fornøyd. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Er du i USA, bruk Hulu/netflix. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå