Gå til innhold

120HZ skjerm eller 2-3 skjermer & Gtx680.


terje k.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på om va dere folk ville anbefalt, jeg kommer nok til å drive med multitasking, redigering, livestream osv så det hadde vært greit med flere skjermer.

 

Men jeg er og en ivrig gamer, og det er ikke snakk om public gaming, men med teams osv å da hadde det vært greit og kjøpt en 120HZ skjerm for bedre spillopplevelse.

 

Kommer til å drive denne skjermen/disse skjermene med et gtx 680 evt 2 når den tid kommer.

 

Og kan dere kommer med anbefalinger for 2-3 skjermer og 120HZ skjerm, helst billigest/best mulig.

 

Som 120HZ skjerm har jeg sett på: denne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke spill er det snakk om?

Hvilke bedre opplevelser vil du få med en 120Hz skjerm?

 

Alt fra 2000 til dagens spill.

CSS->BF3, GTA V når det kommer osv.

 

Og bedre spillopplevelser, nei jeg har nå bare hørt ting osv, men siden du vet mer hva du snakker om så verdsetter jeg om du tar en liten oppsumering om hva en 120HZ skjerm vil gjøre/forbedre.

 

Rams opp alt som er nyttig å vite om skjerm og for den del:)

Lenke til kommentar

Hvilke spill er det snakk om?

Hvilke bedre opplevelser vil du få med en 120Hz skjerm?

 

Dumt spørsmål. Alle spill vil bli bedre i 120hz. Er en grunn til at de fleste pro gamere i 1.6/css, cod4 osv har 120hz

 

"Alle" andre spill enn FPS vil bli bedre med en god IPS- skjerm

 

NEI, bare rts greiene. Jeg utsetter ikke øynene for det 60hz vrælet igjen iallefall. Once you go 120hz you never go back.

Lenke til kommentar

Har tenkt på dette her:

 

Altså jeg har en 21,5 BenQ skjerm. Så jeg tror bare jeg kjøper en 120HZ skjerm å bruker den andre til offhand skjerm (for jeg skal livestreame osv, multitaske) og da kommer det ganske greit med.

 

Er du uenig?

Burde jeg kjøpe en ny skjerm til "offhand", skal jo ikke gjøre noe annet spesiellt enn å ha programmer som spotify, webbrowers osv på den så.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilke spill er det snakk om?

Hvilke bedre opplevelser vil du få med en 120Hz skjerm?

 

Dumt spørsmål. Alle spill vil bli bedre i 120hz. Er en grunn til at de fleste pro gamere i 1.6/css, cod4 osv har 120hz

 

"Alle" andre spill enn FPS vil bli bedre med en god IPS- skjerm

 

NEI, bare rts greiene. Jeg utsetter ikke øynene for det 60hz vrælet igjen iallefall. Once you go 120hz you never go back.

 

Jeg kan ikke si meg enig, men det er kanskje bare meg. Jeg kjøpte BenQ2420T og det er tipptopp i FPS, men til ALT annet bruk ville jeg heller hatt en skjerm med ordentlige farger og bredre innsynsvinkel.

 

Har tenkt på dette her:

 

Altså jeg har en 21,5 BenQ skjerm. Så jeg tror bare jeg kjøper en 120HZ skjerm å bruker den andre til offhand skjerm (for jeg skal livestreame osv, multitaske) og da kommer det ganske greit med.

 

Er du uenig?

Burde jeg kjøpe en ny skjerm til "offhand", skal jo ikke gjøre noe annet spesiellt enn å ha programmer som spotify, webbrowers osv på den så.

 

Det høres ut som en bra løsning.

Lenke til kommentar

Jeg kjører eyefiniti (3 skjermers oppsett) på 27" stk.

og til BF3 samt div andre spill er det helt konge.. men det er ikke alle spill som støtter 3 skjermers løsning.

 

Ingen av COD MW (støtter 3 skjermer.. ) og gammle CS støtter bare "delevis" vil si at noen skins blir "ødelagt" og feilvisning i de 2 sideskjermene.. som fører til at folk kan bli litt sure.. etter som du noen ganger kan se igjennom "beveglige" ting.. på side skjermene..

 

Men jeg syns det er små bagateller i forhold til og stilig det er og spille Natural selection 2 eller BF3. med nesten 120 graders synsfelt :)

 

men for skjermkortets sin del.. så tror jeg du får mer igjen for og kjøre på 1 skjerm med støtte for 120Hz. ettersom BF3 til tider drar veldig mye ut av mitt 6979 skjermkort.. sånn at jeg sliter med og få FPSen opp (klarer ikke over 50HZ på full grafikk.. på 3 skjermer.. og bruker de 3 gb ram på skjermkortet fult ut..)

tror gjennomsnittet mitt ligger på ca 35-40 FPS på fullt.. men ved og stille ned på eksplosjons effektene går jo FPSen oppover.

 

Uansett hva du velger.. 120HZ vs 3skjermer så blir du nok glad du valgte det du gjorde.. jeg angrer ikke på de 3 skjermene mine.. men kunne trengt enda kraftigere skjermkort eventuelt enda et.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte for litt siden en BenQ 2420T.

Må innrømme at 120Hz ikke er noe jeg legger særlig merke til. Synes at å spille på 3 skjermer, eller i 3D gir mye mer. Så for meg er 3D den største fordelen med 120Hz

 

(Synes også fargene på BenQ 2420T er helt elendige, og først etter mye justering har man noe som nesten er til å leve med.)

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Altså jeg har en 21,5 BenQ skjerm. Så jeg tror bare jeg kjøper en 120HZ skjerm å bruker den andre til offhand skjerm (for jeg skal livestreame osv, multitaske) og da kommer det ganske greit med.

Får man ikke ganske mye FPS Drop når man livestreamer? Er det da vits med 120Hz skjerm?

Livestreaming krever mye CPU-kraft.

Ingen av COD MW (støtter 3 skjermer.. )

Jeg spillte MW2 med 3 skjermer uten problemer. Tipper det fungerer i MW3 også siden det er samme grafikkmotor(?).

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte for litt siden en BenQ 2420T.

Må innrømme at 120Hz ikke er noe jeg legger særlig merke til. Synes at å spille på 3 skjermer, eller i 3D gir mye mer. Så for meg er 3D den største fordelen med 120Hz

 

(Synes også fargene på BenQ 2420T er helt elendige, og først etter mye justering har man noe som nesten er til å leve med.)

 

Du merker jo forskjellen kun hvis man spiller spill med FPS over 60 FPS, 120 FPS minst hvis man skal få fullt utbytte. Dog skal jeg selv være enig i at 3D muligheten er det beste med skjermen

Lenke til kommentar

Okei!:) Takk for mange svar. Kjempeflott!

Vil bare nevne at når det kommer til "compentive" gaming så spiller jeg mest CS:S, og at jeg kommer ikke til å kjøpe denne skjermen før Ivy bridge kommer, og kommer antagelig til å kjøpe den prosessoren som fungerer best til redigering, photoshop, animasjon osv så tror ikke jeg kommer til å få så mye fps drops.

Endret av terje k.
Lenke til kommentar

Jeg kjører eyefiniti (3 skjermers oppsett) på 27" stk.

og til BF3 samt div andre spill er det helt konge.. men det er ikke alle spill som støtter 3 skjermers løsning.

 

3x 27" høres helt hinsides ut :eek:

Hvor langt sitter du fra skjermene da, og kan du poste et bilde av oppsettet ditt??

Jeg har tenkt å lage til et eyefinity-oppsett i løpet av året, men trodde kanskje jeg måtte begrense meg til 22" skjermer for at det ikke skal bli for dominerende og kreve enorm sitte-avstand..

Lenke til kommentar

post-266095-0-21595600-1333097947_thumb.jpg mitt opp sett med 2 del2711 og 1 benq 27 og 2 6970 kort siden noen spurte om bilde

 

bare si litt til hvis dere ser på bildet så ser dere forskjelden i farge mellom benq og dell benq (til høyre) er ikke så skarp i fargene (har calibrert skjermene) opløsningen er 5760x1080 hoper med en dell til å kunne kjøre alle på 2550x1440 ;) fraps melder om alt fra rundt 30 til 120 normalen er rundt 30-60 på høy oppløsning . virker som at det er game serveren som er problemet og ikke maskinen (linja er på 70 ned og 10 opp (canal digital) prosessor er en amd 8150 vann avkjølt på 4.5 mhz og 16 gig ram... tempraturen på prosessor ligger rundt 43-54 grader og skjermkortene ligger mellom 55-77 grader med fast 58% vifte .

Endret av wolfhunter_oslo
Lenke til kommentar

Okei! :) Takk for mange svar. Kjempeflott!

Vil bare nevne at når det kommer til "compentive" gaming så spiller jeg mest CS:S, og at jeg kommer ikke til å kjøpe denne skjermen før Ivy bridge kommer, og kommer antagelig til å kjøpe den prosessoren som fungerer best til redigering, photoshop, animasjon osv så tror ikke jeg kommer til å få så mye fps drops.

 

Går sikkert greit med 120hz da. Jeg spiller også competetive css og min første 120hz var jo såklart CRT skjermer. NYdelige å spille på, ikke noe å si på det. Min første 120hz LCD var samsung 2233rz med "bare" 1680x1050 oppløsning, og 3ms. Funket sykt bra, i og med jeg på css spiller på 1024x768 uansett. Har nå en benq xl2410t som funker bra, men liker fargene på samsungen bedre. Men har stilt litt så er ikke så veldig nøye, har nå fullhd og 2ms. Blir irritert over folk som sier de ikke ser så stor forskjell på 60 og 120hz, da må det være noe feil med øynene deres. Til og med beveging av musa på skriveborder blir smoothere:) Hvis du er en av de som liker performance i spill så kommer du ikke utenom 120hz. Og til alle dere andre, ja alle LCD skjermer med 120hz har 3d også. Jeg kan iallefall si at jeg aldri har brukt 3d, fordi høy oppdateringsfrekvens var derfor jeg kjøpte skjermen

Lenke til kommentar

Okei! :) Takk for mange svar. Kjempeflott!

Vil bare nevne at når det kommer til "compentive" gaming så spiller jeg mest CS:S, og at jeg kommer ikke til å kjøpe denne skjermen før Ivy bridge kommer, og kommer antagelig til å kjøpe den prosessoren som fungerer best til redigering, photoshop, animasjon osv så tror ikke jeg kommer til å få så mye fps drops.

 

Går sikkert greit med 120hz da. Jeg spiller også competetive css og min første 120hz var jo såklart CRT skjermer. NYdelige å spille på, ikke noe å si på det. Min første 120hz LCD var samsung 2233rz med "bare" 1680x1050 oppløsning, og 3ms. Funket sykt bra, i og med jeg på css spiller på 1024x768 uansett. Har nå en benq xl2410t som funker bra, men liker fargene på samsungen bedre. Men har stilt litt så er ikke så veldig nøye, har nå fullhd og 2ms. Blir irritert over folk som sier de ikke ser så stor forskjell på 60 og 120hz, da må det være noe feil med øynene deres. Til og med beveging av musa på skriveborder blir smoothere:) Hvis du er en av de som liker performance i spill så kommer du ikke utenom 120hz. Og til alle dere andre, ja alle LCD skjermer med 120hz har 3d også. Jeg kan iallefall si at jeg aldri har brukt 3d, fordi høy oppdateringsfrekvens var derfor jeg kjøpte skjermen

 

Tusen takk! Da blir det en 120Hz skjerm da:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...