JaffaCakesForChristmas Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Hei! Jeg lurte på om det fantes en eller annen butikk som selger komponenter og kabinetter sånn ca ved svinesund. På forhånd takk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Tror ikke det, men vist du tror det er noe særlig billigere, så tar du fort feil :-) (og mtp. at du gjør all reklamasjon til et sant mareritt for deg selv ved å handle i utlandet, er det lille du sparer ikke verdt det) Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Maskinvare er ikke billigere i Sverige, faktisk noe dyrere, har gjort noen sammenlikninger hos Komplett og Dustin tidligere, den samme maskinen ble billigere i Norge, selv etter å ha trekt fra kursen på den svenske krona. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Tviler ikke på det et sekund en gang. Norge er og har alltid vært et av de billigere landene i verden når det gjelder elektronikk og teknologi. Husker jeg vurderte og kjøpe meg en Gameboy i Spania for mange herrens års tid siden, slo det fort fra meg når den var nesten 50% dyrere. Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Teknikmagasinet og Kjell&co (Nordby kjøpesenter) har noe av dette men det er som nevnt billigere og kjøpe dette på nett. Lenke til kommentar
JaffaCakesForChristmas Skrevet 31. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2012 Tviler ikke på det et sekund en gang. Norge er og har alltid vært et av de billigere landene i verden når det gjelder elektronikk og teknologi. Husker jeg vurderte og kjøpe meg en Gameboy i Spania for mange herrens års tid siden, slo det fort fra meg når den var nesten 50% dyrere. Tviler ikke på det et sekund en gang. Norge er og har alltid vært et av de billigere landene i verden når det gjelder elektronikk og teknologi. Husker jeg vurderte og kjøpe meg en Gameboy i Spania for mange herrens års tid siden, slo det fort fra meg når den var nesten 50% dyrere. Norge er ikke billig. Amerika er billig. Ferdig med den saken... Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Ikke nødvendigvis, om du trekker fra ett beløp som tilsvarer mva, så er norske butikker i en del tilfeller billigere enn amerikanske butikker. I tillegg må du regne salgs-skatt i flere stater i USA. Legger du på mva ved import til Norge, er det faktisk lite elektronikk som lønner seg å importere. Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Jag gjorde ett respektabelt pc system på komplett och tog de samma varorna på Newegg. Bägge butiker går för att vara de mest solida i bägge länder. 12047 kr på Komplett $1601,92 hos Newegg (9082 nok) Ta bort moms på prisen hos komplett (12047*0,8) =9637,60 Moms måste vi alla betala som privatpersoner, så det blir egentligen korkat att ens ha det med i beräkningarna. Newegg sänder inte till Norge så man måsta ha Jetcarrier till detta, och de tar betalt för detta. I tillägg åker du med största säkerhet på minst 25% extra i form av moms när du importerar från USA. Summa summarum, det är inte många kronor billigare att handla dessa varor i USA. Norge är billigt på populär elektronik. Kan du däremot få någon i Sverige att handla från en tysk sjappe kommer du undan billigare. Men igen, inte många hundralappar. Jag tar hellre 5 års reklamation än 500 kronor i rabatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå