Gå til innhold

Lydkort til USB3.0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I utgangspunktet trenger du ikke en DAC med støtte for usb 3.0

ettersom usb 2.0 gir mer en nok ytelse for en dac.. da du fint klarer 24 bits lyd.. (7/2)

men det er mange fine alternativer for usb 2.0 og lignende.. samt noen få for usb3.0 men tror ikke di egentlig trenger usb3.0 da specen er omtrent lik ellers..

 

Men hvis penger ikke er store problemer.. så har hifi klubben noen

link1_3300,-

Link2_10000,-

Lenke til kommentar

I utgangspunktet trenger du ikke en DAC med støtte for usb 3.0

ettersom usb 2.0 gir mer en nok ytelse for en dac.. da du fint klarer 24 bits lyd.. (7/2)

men det er mange fine alternativer for usb 2.0 og lignende.. samt noen få for usb3.0 men tror ikke di egentlig trenger usb3.0 da specen er omtrent lik ellers..

 

Men hvis penger ikke er store problemer.. så har hifi klubben noen

link1_3300,-

Link2_10000,-

 

Interessant!

Lenke til kommentar

Har ikke sett noe. Ikke skulle det være behov for det heller - da USB2 har kapasitet så det holder for å håndtere digital lyd i alle normale sammenhenger. Eventuelle problemer knyttet til USB2 og audio skyldes ikke mangel på båndbredde, med dårlige driver som gir latency med mer.

 

DTS-HD kan være opp til 18 Mb/s mens USB2 har teoretisk overføringshastighet til 450 Mb/s (altså teoretisk kan 25 samtidige lydstrømmer sendes gjennom).

 

Ellers er USB3 bakovekompatibel med USB2 etc.

 

Når man da ser at kapasiteten i normale sammenhenger er nok i massevis, og USB3 basert audioutstyr trolig vil være nisjeprodukter er det nok få eller ingen produsenter som kommer med dette. I tillegg gjør Thunderbolt at man er usikker på hva som vi bli den vanlige standarden framover.

 

Edit: Ser at jeg ikke var helt oppdatert - noen har kommet med det - men de gir trolig akkurat samme lydkvaliteten uansett om man kobler opp med USB2 eller USB3.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Edit: Ser at jeg ikke var helt oppdatert - noen har kommet med det - men de gir trolig akkurat samme lydkvaliteten uansett om man kobler opp med USB2 eller USB3.

 

Jeg måtte faktisk inn og lese litt om de.. og teorien tilsier at du ikke trenger USB 3.0 men det ser ut som det bare er montert for og kunne "forsvare" prisene.

 

spørsmålet her er vel egentlig, Hva trenger du USB 3.0 dac for ? er det bare ønske om og ha.. eller er det faktisk behov ?

 

Jeg ser ikke behovet.. hvis du ikke skal "styre" lydkortet for og gi signaler til motorstyring eller lignende.. (bil) men da ville det vært mer "prisgunstig" og gått for National Instruments løsninger som tillater flere porter (ut/inn)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...