Storegorilla Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Jeg har vert borti dette problemet før men har ikke klart å funnet ut av det. Jeg har et sett aktive studiohøyttalere som plukker opp lyder fra pcen når pcen jobber. Når høytalerne står lavt gainet så plukker de ikke opp mye lyd, men når jeg skrur opp gain så hører jeg en surklende/pipende lyd som forandrer pitch og volum ettersom pcen jobber. Om noen har vært borti detet før, å kan hjelpe meg å feilsøke så hadde jeg vert meget glad. Lenke til kommentar
eught Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Jeg har selv opplevd noe lignende tidligere. Løsningen da ble å sørge for at høyttalerkablene fikk være mest mulig for seg selv, da spesielt den som går fra PC-en, og spesielt at den ikke ligger inntil strømkabelen til PC-en. Lenke til kommentar
Storegorilla Skrevet 26. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2012 Har prøv det samme uten stort hell. Nå står høytalerne i en annen krekts enn det pcen er kobla til, men problemet forekommer fortsatt. Jeg var borti noe lignende før hvor jeg kunne høre hvit støy gjennom lydkortet, da var bare løsningen å forandre samplerate. Skjønner at det er noe med strøm tilførselen. Lenke til kommentar
ovzer Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Sikker på at alt er jordet? Har samme problemet selv, og jeg vet at det ikke er jordet, men jeg vet ikke om det er det som er problemet da.. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Bruker du onboard lydkort? Har opplevd samme fenomen med lydkort som er integrert på hovedkort. Virker da som støyen henger sammen med hvordan harddisken jobber. Opplever det ikke nå med ett dedikert lydkort (pci). Lenke til kommentar
Tekno Brukeren Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Vist du har WIFI Jeg har vert borti dette problemet før men har ikke klart å funnet ut av det. Jeg har et sett aktive studiohøyttalere som plukker opp lyder fra pcen når pcen jobber. Når høytalerne står lavt gainet så plukker de ikke opp mye lyd, men når jeg skrur opp gain så hører jeg en surklende/pipende lyd som forandrer pitch og volum ettersom pcen jobber. Om noen har vært borti detet før, å kan hjelpe meg å feilsøke så hadde jeg vert meget glad. Har du forsøkt å flytte PC/Høyttalere lenger fra hverandre?. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 (endret) Jeg opplevde slike problemer støtt og stadig for en 5-10 år siden med integrerte lydkort. I senere tid har jeg også opplevd dette med noen få integrerte lydkort, men nivået av interferens er mye lavere enn det var før i tiden. Jeg merket ofte spesielt at støyen endret seg i takt med hvor sterke kontraster og hvor hvor mange lyse flater det var i skjermbildet mitt. For meg så høres det ut som at lydkortdelen av hovedkortet ditt ikke er tilstrekkelig motstandsdyktig mot elektronisk støy fra resten av PCen. Vi på forumet kan muligens gi deg et mer utfyllende svar dersom du informerer oss om hvor gammel maskinen er, om den har integrert lydkort, og så videre. Endret 15. mai 2012 av Pseudopod Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå