Gå til innhold

Ekelt publiseringsredskap for Internett

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg behøver et enkelt publiseringsredskap som gjød et enkelt å publisere "kunskapsartikler" av ymse slag.

Har testet Mediawiki og Dokuwiki og synes det ble for tungvint.

Har også testet Wordpress og PHPenter og synes også at det ble litt for enkelt.

Tester nå Joomla og synes den ser meget lovende ut.

Er det noen som har et forslag om det optimale publiseringsverktøy ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Impresspages.org? Spørsmålet er hvilken funksjonalitet du skal ha. Jo mere funksjonalitet du skal ha, jo mere komplisert pleier CMS løsninger å være.

Hvis du syns Wordpress er for enkelt, hvorfor vil du ha det mer komplisert? :) Noe du savner der?

Lenke til kommentar

Takker for info. Har aldri hørt om impresspages før, men dette ser meget interessant ut.

Hadde på et tidspunkt behov for å puplisere en hel del stoff på nettet. Forsøkte først Wordpress i diverse varianter og med forskjellige templates, og så Mediawiki og Dokuwiki. Til slutt så ble det Google sites som er omtrent like enkelt som vanlig tekstbehandling. Ellers link til webstedet.

Tenkte ellers at jeg skulle se om jeg kunne få til noe som ser litt proffere ut. Det er ellers innholdet som teller mer enn utseende, så det kan godt være at det blir som det er. Vil i alle fall se på mulige alternativer.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Strålende, bruker ImpressPages selv til en rekke siter.

Themes kan du laste ned selv, bare å pakke ut filene under katalogen og /ip_themes/, editere ip_config.php til å bruke det nye temaet, laste inn en config fil fra admin konsollet og til slutt clear cache fra ImpressPages.

Backup er vanlig filbackup av html katalogen + backup av mySQL databasen.

Et godt tips er også å innstallere phpMyAdmin, så blir det lettere å administrere i ettertid, og spesielt hvis du har tenkt å flytte siten til en annen server.

Endret av xcomiii
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...