bippib Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 heisann. har akkurat bygget meg en gamer pc, men får ikke startet opp. komponent liste: asus rampage iv extreme intel core i7 3960 extreme corsair h100 hydro cpu kjøler corsair vengeance 32 gig 8x4 ocz agility 3 120 ssd chieftec 750w psu ati radeon hd5970 2gig gfx problemet er at maskinen fyrer tilsynelatende opp, vifter og lys og alt mulig, men ingen bilde i det hele tatt, virker rimelig dødt etter vifter og sånn starter. står no input signal uansett hvem monitor jeg prøver. har et par pc bygg på samvittigheten, så er ikke første bygget noen som har noen tips? Ting som er prøvd : ta fra hverandre alt og sette sammen igjen, prøvd en og en ram brikke, koble fra alt unødvendig, flytta skjermkort, resatt cmos(med knapp), tatt ut og satt inn cpu. prøvd forskjellige alternativer med cpu strømkontakene også. ingen hell sålangt. begynner og bli rimelig frustert, var jo lissom ikke det billigste bygget, så er noe kjedlig hvis det skulle være noe som har gått istykker :/ håper det er noen som har lignende opplevelser og finni løsninga på det. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Har du prøvd skjermkortet i en annen pc? Det hadde jeg i det minste prøvd til å begynne med. Men siden ingenting fungerer så er det mulig at du har enten en defekt psu (du kan måle denne med et multimeter) eller hovedkort / cpu. Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Har du ikke noen lydsignaler? Eventuelt, har du lest koden du får på led displayet? Lenke til kommentar
bippib Skrevet 26. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2012 hei. hehe fått starta nå, var så enkelt som en stk ledning med dårlig kontakt. hehe jobba meg litt blind med det her. takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå