Solemdal Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Hei, Trenger noen anbefalinger på ny laptop. Spiller bare Football Manager på PC, så den må være litt kraftig. Har to kriterier; Helst ikke over 10 000,-, og den skal ha 17" skjerm. Så langt det lar seg gjøre, så vil jeg unngå HP. Takker på forhånd! Lenke til kommentar
thomit Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 (endret) Asus X73SV vil være et bra alternativ. Fin pris. Skjermoppløsning er 1600x900; vil du ha 1920x1080, så anbefaler jeg å se på Multicom Xishan W170. Med den kan du også velge mesteparten av innmaten selv. En Intel Core i5 prosessor holder lenge for FM, men en Core i7 (fire kjerner) vil kanskje være et bedre valg, med tanke på fremtidige versjoner av FM; Det vil nok få støtte for flere prosessorkjerner etterhvert, kanskje allerede neste (FM 13). Multicom-maskinen kan i så henseende utstyres akkurat som du vil. Du trenger en bra kraftig prosessor, og nok RAM (4 GB er ok, men gjerne mer - det avhenger av hvor mange ligaer og hvor stor database du vil spille med). Et skjermkort i mellomklassen holder også lenge til 3D-grafikken i spillet. GT 540M som sitter i Asus'en er helt ok, GT 555M i Multicom'en er et hakk bedre - men det betyr ikke stort for FM. Endret 27. mars 2012 av thomit Lenke til kommentar
Solemdal Skrevet 27. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2012 Burde kanskje ha nevnt at jeg har denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=628923 for øyeblikket, og jeg vil ikke ha en så dårligere laptop. Grunnen til at jeg vil ha ny er at HP er noe tull og gir bare problemer. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Hvis jeg forstår deg riktig så vil du ikke ha en laptop med dårligere ytelse enn den du har nå, og du vil ikke ha noe fra HP? Min anbefaling av Multicom Xishan W170 står uansett fremdeles, og et alternativ kan være den nye Asus N75 som er på vei inn til forhandlerne i disse dager. Begge kan fås med Core i7, og GT 555M eller GT 635M skjermkortet fra Nvidia står ikke noe særlig tilbake for AMD HD 6850M. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå