vbjornevik Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 (endret) Hei! Skulle hjelpe noen kompiser med en russebil når det gjaldt å få styr på anlegget. Har tegnet opp en skisse til hvordan jeg ville koblet det. Er dere enig? Den gule firkanten skal være kondensator. Bare å komme med spørsmål om det er noe du ikke forstår av min ufattelige, stilige, paintskisse Endret 26. mars 2012 av vbjornevik 1 Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Det er ingen skisse her.... Men jeg kan si så mye som at den kondensatoren kan du drite i å koble til, for den har ikke noe for seg Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 26. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2012 Skal ha kommet skisse nå Enig med kondensatoren, men de insisterte på å ha den, i og med at det så fett ut (står inni kasse med lys og diverse). Skissen viser også bare ett batteri, men er 2 batteri foreløpig, og kommer kanskje ett til! Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Det ser i utgangspunktet greit ut, men stusser litt på sub tilkoblingene dine, men det er jo ikke godt å si når man ikke vet hvilke suber det er snakk om, og hvilke forsterkere. Og hvordan har du tenkt til å koble 3stk høyttalere på en forsterker? 3 batterier hjelper heller ikke så mye hvis dynamoen ikke leverer nok til å få ladet opp batteriene. Lenke til kommentar
Suit-up Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Skjønte heller ikke helt det med 3 høyttalere pr. forsterker. Om du kommer med merker/modeller så er det lettere å være til hjelp. Husk å jorde spilleren ordentlig, er til tider et problem. da bruker den RCA kablene som jord som blir signaler for forsterkerne i form av skurrete lyd. Parallellkoble batteriene, men det vet du sikkert, ellers får du en kraftig spenning som fort kveler forsterkerne. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 27. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2012 Er 2 stk 4-kanals forsterkere (er 8 høyttalere, men tegnet bare 6). Kondensatoren er forresten på 6 Farad. Dynamoen leverer ikke nok nei, men er snakk om et aggeregat i tillegg - usikker på om det går. Subbene har 4 tilkoblingspunkter inni kassene (2 + og 2 -), men tok utgangspunkt i terminalen som er laget til på utsiden av kassen. Lenke til kommentar
Suit-up Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Hvor vidt jeg vet må du til med en omformer for å få det aggregatet til å lage 12v, og da er det begrenset hvor mange vatt du får ut av den til viss pris. kondensator på 6 farad er beregnet til anlegg som trekker 6000w, sikker på at det ikke er jo jall? Om subbene har 2 + og 2 - er det enten fordi de skal ha det lettere for å koble opp på en spole, eller så har den 2 spoler på en spesiell ohm. Det hadde vært lettere å si hvordan dette ble om du hadde kommet med navn på elementene + forsterkerne, kan jo være at ohm på suppene gjør at dere ikke får nok trykk fra forsterkeren da den kanskje gir nok i 1 ohm, men ikke i 2 ohm. du kan jo be dem selge kondensatoren til noen andre som kanskje vil ha den og som tror på den, så ber du de bruke pengene på noen LED lys Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 29. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2012 Ser ut som alt er fra US BLASTER. Begge monoblokkene er på 3000W, og disse får strøm fra kondensatoren. Subbene spiller for så vidt som faen nå, slik som jeg har koblet de Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Ser ut som alt er fra US BLASTER. Begge monoblokkene er på 3000W, og disse får strøm fra kondensatoren. Subbene spiller for så vidt som faen nå, slik som jeg har koblet de Så fint, da klarer du deg bra da Men hvor store sikringer er det på de monoblokkene? Tipper de ligger langt under 300A på hver av dem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå