Gå til innhold

Oppgradere pc

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har planer om å oppgradere pc-en min nærmere sommeren. Jeg opplever nå at den jeg har, har problemer med å spille av film jeg har filmet selv i 1080 50p. Den sliter også noe på grafikken på en del av de mest krevende spillene. Jeg bruker maskinen til videoredigering og spilling.

Nåværende oppsett:

Dell XPS 720

Intel Q6600 2,4GHz Quad Core

8800 GTX

4 Gb RAM

2 X 300Gb i RAID 0

1TB hdd

750W PSU

Jeg skal oppgradere hovedkort, prosessor, ram, kjøpe SSd, og eventuelt kjøpe et nytt skjermkort. Det jeg har nå sliter med BF3.

Når det gjelder prosessor, lurer jeg på om det lønner seg å gå for LGA 2011 med i7 3820, eller LGA 1155 med i5 2500k eller i7 2700k.

Vil hovedkortene evt. passe inn i kabinettet jeg har nå?, eller må jeg ha et nytt kabinett?

Skal vel ha 16 Gb RAM

Er samsung sin 830-serie SSd bra?? lurer på om 128 Gb er nok til OS?

Når det gjelder skjermkort, vurderer jeg å vente til Nvidia GTX 660 TI

Hvordan kan det takle BF3?

Takk for svar.

Endret av KakeMainn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GTX 660Ti: ingen andre enn de som jobber med det vet...

samsung 830 er en grei SSD, samme med Intel 520, 120/128GB skal gå veldig fint til OS, pass bare på å legge det meste av filer på vanlig HDD, installer programmer på HDDen og flytt for eksempel der nedlastinger er til ett sted på HDDen

jeg ville gått for LGA 1155 med mindre du en viss nødvendighet for masse 64GB minne eller seks kjerners prosessor. i7 2700K vil være optimal til redigeringa, men en i5 2500K vil funke greit den også, så det burde komme an på budsjettet

8800GTX er vel minstekravet for å i det hele tatt spille BF3, så her burde det komme frem en oppgradering... for eksempel GTX 560 Ti 448

kabinettet burde være brukbart fortsatt

har du noe budsjett?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har nå bestilt meg kabinett. Corsair carbide 400r. fikk det for 295 på komplett. Det jeg skal ha neste nå, er Cpu, HK, Ram og kjøling. Skal vente med nytt skjermkort, og skal bruke dvd-brenner, harddisker og PSU fra den gamle maskina. De delene jeg tenker på er:

Intel i7 3770k

Corsair Vengeance 8gb 1600mhz

Asus P8Z77 - V

Corsair H100

Hva tror dere om dette?. Venter litt med å kjøpe gpu og ssd. Den skal brukes til videoredigering og spilling.

(PSU er på 750W)

MVH Christopher

Lenke til kommentar

Det er luftkjøling det? Har sett lit på intel sin vannkjøling og. vil egentlig helst ha det. Det holder vell med 8 Gb ram tenker jeg? Kan jo kjøpe mere senere.

De delene jeg satt opp kom på rett over 5200 på Dustinhome.

Takk for svar!

Edit: Det er vell denne du tenker på?: http://www.dustinhome.no/product/5010617509/phanteks-ph-tc14pe-cpu-cooler-am3-1155-1366-2011-orange/#intcmp=searchProvider_dacsa

Endret av KakeMainn
Lenke til kommentar

problemet ligger i at hvis du ser på vannkjøling mot luftkjøling. så vil du se at den eneste vannkjølinga som er bedre enn luftkjøling er H100. H100 koster 300kr mer enn Phanteks og lager langt mer støy og i tillegg er det bare noen veldig få grader forskjell.

Intel sin vannkjøling er en av de tinga der ett godt navn blir missbrukt, intel sin vannkjøling koster mye mer enn nødvendig, til og med i forhold til andre vannkjølingssett

Lenke til kommentar

Ville vel strengt talt kjøpt ny harddisk til OS, harddisker har forsåvidt lang levetid, men mener å huske at StorageMojo konkluderte etter Googles undersøkelse av harddisker hadde en konklusjon med at Småbedrifter og hjemmekontor brukere som potensielt har verdifull data, burde bytte ut normale harddisker ca hvert 3. år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...