Fanster94 Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 (endret) Hei. Har planer å bestille en ferdigbygd pc fra komplett men har lite peiling på hardware. Derfor lurer jeg på hvor langt jeg kan komme med et budsjett på rundt 15.000. Trenger god ytelse for krevende spill i tillegg til god lagringsplass, skal så klart ha forsikring med i prisen. Edit: Trenger ikke nødvendigvis være fra komplett, har sett at det er mange brukbare pakker på andre sider også. Endret 26. mars 2012 av Fanster94 Lenke til kommentar
vodkaa Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Vil anbefale deg som alle andre å bygge selv, du kan få en pc som drar skyrim/bf3 på ultra til 10,000,- Det er ikke vanskelig, bare å søke et par ganger på youtube så har du svaret, null problem anbefaler deg å se på videoen til newegg - how to build a computer part 2 Vi kan hjelpe deg med å velge ut deler Lenke til kommentar
Fanster94 Skrevet 26. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2012 Vil anbefale deg som alle andre å bygge selv, du kan få en pc som drar skyrim/bf3 på ultra til 10,000,- Det er ikke vanskelig, bare å søke et par ganger på youtube så har du svaret, null problem anbefaler deg å se på videoen til newegg - how to build a computer part 2 Vi kan hjelpe deg med å velge ut deler Vil anbefale deg som alle andre å bygge selv, du kan få en pc som drar skyrim/bf3 på ultra til 10,000,- Det er ikke vanskelig, bare å søke et par ganger på youtube så har du svaret, null problem anbefaler deg å se på videoen til newegg - how to build a computer part 2 Vi kan hjelpe deg med å velge ut deler Er desverre redd for at noe blir feil eller at det blir en kortslutning, derfor hadde det vært greit å fa en ferdigbygd en Lenke til kommentar
vodkaa Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Hehe, sjansen for det er minimalt, særlig hvis du tar deg tid og ser godt osv.. Men jeg vil si selvtillit er det viktigste Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 kortslutninger er like vanskelige å få for en som gjør det første gang som det er for en pro bygger hvis du kjøper ferdig bygget må du regne med å betale 10% mer for bygget og 5-10% mer fordi komplett.no er dyrt :/ Lenke til kommentar
Fanster94 Skrevet 26. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2012 Kan alltids spørre om jeg står fast Men hvis jeg velger å bygge selv, hva trengs av deler? skal jeg velge intel eller amd? Lenke til kommentar
vodkaa Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Vel, Intel yter bedre i disse dager, som f.eks spill.. Gå for intel, kan godt lage oppsett til deg, men se godt på videoer minst 3 ganger, og hør godt på hva folka som bygger pc sier underveis når de bygger olestokk kan hjelpe deg med oppsett, han er flink til sånt, så kan du legge til lys ogsånt selv Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 for en PC til 15K vil jeg si 10 deler + operativsystem intel er det beste på markedet i dette prissjiktet og bruket her her er da ett eksempel: har gått litt under 15K, håper ikke det er noe problem? trenger du skjerm, tastatur, mus og headset/høyttalere? Lenke til kommentar
Fanster94 Skrevet 26. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2012 Trenger tastatur, mus, skjerm og headset. Og er ikke noe problem med at du kom under 15k nei, bare bedre for lommeboka mi det Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 hva slags kabinetter liker du? stille + stilrene eller ikke så veldig stille + lys og litt mer "kule" Lenke til kommentar
Fanster94 Skrevet 26. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2012 Støy har ikke så mye å si, men lys er ganske kult i min oppfatning, ikke et ¨må ha¨ sådan. Lenke til kommentar
vodkaa Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Du kommer til å bli fort lei av lys osv.. Kjøp en stilrent og stille kabinett R3 er god trenger du nettverkskort, mange som glemmer det hakke tatt med heatset osv.. Lenke til kommentar
vodkaa Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Også har jeg glemt prossesor/cpu kjøler, bruk oppsettet til olestokk du, masse jeg har glemt! ^^ Lenke til kommentar
Fanster94 Skrevet 26. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2012 Nettverkskort er vel noe man må ha? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Hvis du skal bruke WiFi må du kjøpe nettverkskort. Skal du bruke kabel (som er det beste) trenger du ikke nettverkskort. Lenke til kommentar
Fanster94 Skrevet 26. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2012 da blir det ikke nødvendig med nettverkskort(håper jeg) skal flytte på hybel til høsten så satser på kabel. Lenke til kommentar
Fanster94 Skrevet 26. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2012 Og fra hvilken side fant du alt? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 (endret) (fortsatt uten headset, på det området er det mange som kan bedre enn meg, så hvis noen kunne kommet med en bra anbefaling til headset hadde det vært fint ) kabinettet har hvitt lys om kommer ut av front grillen, er også en av/på knapp til det siden kalles dustinhome.no (http://www.dustinhome.no/) Endret 26. mars 2012 av olestokk Lenke til kommentar
Fanster94 Skrevet 26. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2012 takker så mye for hjelpen, satser på at monteringen går bra kommer til å ta kontakt hvis jeg lurer på noe Lenke til kommentar
Spillmer Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Eg trur at 750 w er overkill, kunne klart deg med 650 w uten problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå