Stalthy Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Så, sitter her da. Driver på med google sketchup å koser meg Driver å designer en pult med glass/plexi (tenker mest plexi, noen wiki linker eller noe?) Men, nå driver jeg å prøve å finne ut noe, jeg har lagd den hel dekkende dvs med tak og bakke og vegger. (Nesten som et hus) Men det jeg lurer på går det ann å "åpne" taket ? ettersom jeg treger å designe "pc deler" inni der. Dessuten hvordan kan jeg få tka i pc deler? Jaja vet google sketchup databasen men jeg mistenker at størrelsene (ofte forholdet) er feil. Hva gjør jeg ? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 (endret) Du kan åpne en av sidene ved å bruke verktøyet som heter Push / Pull. Alle figurer du importerer kan skaleres til riktig størrelse. Det enkleste er å bygge alle delene på en plate, og så konstruerer du veggene omkring når du er ferdig. Å lage plexiglass er såre enkelt, som du finner under Windows / Materials / Translucent Et eksempel på en G34 med 4 X CPU laget i Sketchup. Kilde: http://www.overclock...217#post7137217 Endret 26. mars 2012 av -alias- Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 26. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2012 Takk Vet om Translucent aka vinduer, men hvordan skalerer jeg? Forresten Push Pull åpner ingenting, det forandrer bare tykkelsen Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 (endret) Du må først markere deg en ramme, så bruker du Push / Pull på den. Jeg forutsetter at du har et minimum av kjennskap til Sketchup og forklarer ut fra det. Selv har jeg brukt Sketchup siden 2004 og har tegnet et 100-talls bygninger med programmet, som bare er helt fantastisk å jobbe med. Jeg vil anbefale deg å laste ned en eller flere videoer som viser deg det grunnleggende ved programmet. Du skalerer ved å bruke verktøyet som heter Scale som du finner under View / Toolbars / Large Tool Set. Endret 26. mars 2012 av -alias- Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 26. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2012 (endret) prøver å etterligne stortsett, men kan nok ikke ha vifter på siden av den, har 6 stk. (tror det er 3 x 120 mm, 1 x 180 og 2 x 80 mm) så sliter litt med å finne ut hvor jeg kan plassere de. Men blahblahlbahblah Legger ved bilde som jeg prøver å etterligne (jøhø, han har ikke delt den som nedlasting...) Endret 26. mars 2012 av Stalthy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå