Gå til innhold

Hår farve bitter ikke


Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvor jeg skal poste dette, men dette ser ut som det beste stedet,

 

Jeg prøvde å farge håret i dag, valgte den svarteste av svarte hårfargen jeg kunne, Jeg vaskte håret, halv trøka det, og begynnte å farve håret, jeg tok skjegget samtidig, når alt var helt dekket, gikk jeg og så på tv og venta 40 minutter før jeg skylte håret, når det var gjort, var fargen miin, veldig lyse brunt, nesten mørke blondt, noe som er ektremt nærme min naturlige mørke blonde farge, jeg tviler på at folk vil se forkjell på håret mitt med mindre de prøver å se forskjell og bruker forstørrelses glass.

 

Det samme skjedde sist jeg prøvde å farve håret for 10+ år siden.

 

Farven har nesten ingen effekt.

 

Er min eneste mulighet, å gå til frisør og få dem til å bruke de super duper permanente sakene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har du valgt en såkalt "glansvask" disse dekker ikke like godt og setter seg ikke like bra i håret.

Men om du ikke vil ha varig hårfarge finnes det også noe som kalles semi-permanent hårfarge som dekker bedre og holder noen vask lengre.

Vet ikke om du finner dette i butikk da jeg har mest erfaring med "frisør farger".

 

Men som jeg nevnte over her så kan det være en mulighet for at du kan ha glasshår, men siden du bare har brukt utvaskbar farge tror jeg ikke det.

Lenke til kommentar

Jeg har bare farget håret to ganger tildigere, sist var 10 år siden, og da tok ikke fargen da heller, skulle være mørke brunt, ble lyst rødbrunt, nesten mørk jordbær blondt.

 

Før det tok jeg sånn "mønster farge" som var populært på 90tallet, jeg hadde tiger farge, først ble håret bleket, så ble div forskjellige farger satt inn i håret, inkludert svart og rødt, da tok fargen, Men dette var da industrielle farger, som var veldig sterke.

Lenke til kommentar

Jeg er ingen ekspert men synes det bare høres ut som en dårlig hårfarge du har valgt deg.

Disse butikkfargene er nok endel svakere enn de du får hos frisøren, hvertfall de som man kan vaske ut.

så om du ikke vil går til frisøren så får du jo også permanente hårfarger i butikken.

 

Nå skriver du bare at du har mørk blondt hår, det kan være mange fargetoner i et hår.

Velger du en farge så kan den bli helt annerledes når den kommer i ditt hår.

Det kan også skje kjemiske reaksjoner som ikke er forventet.

 

Jeg drev å bleket håret mitt tidligere(platinablondt), og endte en gang opp med gult hår.

Og siden lilla/blå er komplementær fargen til gult så brukte jeg lilla og blå glansvask(color fresh fra wella), håret skulle ha blitt lilla med det samme men jeg endte med knæsj rosa hår noe som ikke frisøren kunne forklare engang. Men etter x antall vask hos frisøren og en rekke shampoer så ble håret blondt.

Det tok lang tid, men frisøren ordnet det og jeg betalte ikke noe ekstra av den grunn.

 

Selv om det "bare" er farge er det mye som kan gå galt og da synes hvertfall jeg at det er greit å ha den tryggheten du har hos en frisør. Er det noe som går galt, retter de det opp igjen.

Lenke til kommentar

Det har jeg ingen anelse om. Men det kan være mulig.

En ting kan jo være at du har veldig glatt hår, da sklir det lettere ut.

 

Men så kan også en av grunnene være at du ikke bruker det rett.

Hårspray anbefaler ikke jeg på kort hår, da er det bedre å bruke paste eller voks.

Hårskum har jeg aldri brukt og har ikke skjønt helt nytten(jada, volum, glans og alt det der, men det får man jo også med andre produkter).

 

Selv om du har kjøpt fargen hos frisør så er det en hjemmefarge.

 

Men før du diagnostiserer deg selv med glasshår så er det sikkert greit å prøve å farge håret med en farge som trekker inn i skjellaget eller høre med en erfaren frisør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...