Gå til innhold

Anbefalte innlegg

God eftermiddag.

For noen dager siden gikk jeg til innkjøp av Jagged Alliance: Back in Action. Jeg har prøvd JA2 flere ganger, men sliter med den turbaserte delen, så det ble Back in Action på meg.

Jeg har ikke kommet spesielt langt, for det meste eksperimenterer jeg med våpen og leiesoldater for å se hva som er effektivt.

Det jeg sliter med er å beholde de forskjellige stedene som jeg frigjør, spesielt den første gruven vest for Drassen. Så om noen erfarne virtuelle leiesoldater her inne kan komme med gode taktikker, tips og strategier så hadde det blitt godt motatt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WAS! Det er jo slåssingen i JA2 som er det beste! Som å ikke spille Mass Effect 3 fordi man ikke bryr seg om romanser... Nei, det ble motsatt. :p

Prøvde Back In Action, men gadd ikke mer etter å ha tatt nettopp den gruven og prøvd meg såvidt på universitetet. Mangler altfor mye i forhold til JA2 synes nå jeg. Patchen som kom nylig (1.11?) er heller ikke nok til å friste meg til å reinstallere det. Når de kommer med Fog Of War og Sector Inventory (samt mulighet for å reparere 'rustning') så skal jeg kanskje se nærmere på det. Bedre enn de fleste andre realtime JA2-kopiene jeg kan huske da (spesielt Hired Guns), men jeg likte "The Fall: Last Days of Gaia" bedre, om det ikke bare er nostalgien som taler.

Når det gjelder strategi så ville jeg bare satsa på Wolf. Gi ham CAWS så kan han solo'e hele spillet, hører jeg. Eller ta med Fox for bedre moral. Ellers er det jo morsomt å se på den her for å planlegge litt.

Endret av Godsaker
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er så enkelt som at jeg aldri har hatt sansen for turbaserte spill. Untatt Heroes of Might and Magic-serien og sjakk da, så klart.

Det verste er at maskinen min faktisk sliter med å kjøre de større områdene, med 20 soldater og oppover. Jeg kan kjøre ArmaII, men når jeg beveger meg inn i Cambria nå, så lagger alt.

Lenke til kommentar

Hmm, kan ikke huske det kjørte dårlig på maskinen min (og mye verre enn den blir det ikke :p), men spilte det som sagt ikke så veldig lenge, Og ikke mot så mange som 20 på ett sted vel. Ikke nok til å lære noen gode strategier heller dessverre!

Eneste jeg lærte var vel å aldri bruke noe med lav RPM (standard shotgun etc) siden RPM bestemte siktetiden også ved første skudd. Og når siktetiden hele tiden ble nullstillet hver gang en motstander traff, så fikk stakkars shotguntypen min absolutt aldri skutt mot pistol-/smg-folk uten å overraske dem. Mulig det ble tweaket i siste patch da.

Endret av Godsaker
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...