Svigermors drøm Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Noen som vet hvordan man pumper vann oppi et rør, som feks en dusj ? Er det en enkel mekanikk ? Har lyst å lage noe slik som mange pub'er har der man drar i en spak og så kommer det øl ut Lenke til kommentar
nomore Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Hvorfor ikke bare kjøpe ølkran og ølkanne? Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 26. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2012 Jeg drikker ikke øl siden jeg er 15 år og jeg vil ha noe å gjøre på fritiden min. Jeg elsker å fikle litt med dupeditter og vil gjerne lage noe slikt selv. Fritid har jeg fått mye av den siste tiden og sløser den bort med sofaen dessverre. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 (endret) Butikker som selger utstyr for hytter eller campingvogner og båter, har sikkert det du trenger. Det er ikke lett å lage en pumpe selv, men det kan kjøpes. Biltema har flere vannpumper, men jeg vet ikke om de er "rene" nok til at det er trygt å drikke vannet fra dem. Tank, pumpe og rør må være godkjent for drikkevann, for hvis de er laget av giftige stoffer, kan du bli syk av vannet. Vann til en dusj er mindre kritisk. Endret 26. mars 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 26. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2012 Planen min er at jeg skal ha et lite "hus" der det står 4 flasker brus. Det skal gå rør fra hver flaske slik at når jeg drar i en spak eller trykker på en knapp så skal brus komme ut. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 (endret) Brus har kullsyre. Brusen blir doven før du drikker den. Restauranter med coladispenser virker på en annen måte. De blander colakonsentrat ("sirup"), vann fra springen og CO2 fra en gassflaske når du tapper den i et glass. Ideen din er kul, men funker bare med ferdigblandet saft og vann. Ikke brus og øl med kullsyre. Damn you, Autocorrect Endret 26. mars 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 26. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2012 Takk Skal uansett prøve ut ideen og ser hva det blir til. Hva skal til for å få pumpet ut brus ? Vil helst ikke ha noe blanding av diverse slik som du må på de "hjemmelaga" brusene. Hvor mye koster en brukbar pumpe ? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 (endret) Det billigste og enkleste er en spylervæsketank med innebygget pumpe fra Biltema. http://biltema.no/no...usspyler-58657/ Men jeg ville ikke drikke av den. Den er ikke laget for næringsmidler. Husk at brus er seigt, og kan tette til pumpa. Og kullsyra er korrosiv, og kan få metalldeler til å korrodere, og frigi skadelige stoffer fra rørene/slangene. Det er gøy å leke med pumper, men ikke drikk brus av dem. Utstyr for drikkevann koster mer, og selv om det takler drikkevann, er det neppe beregnet på å pumpe brus. Endret 26. mars 2012 av Mannen med ljåen 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå