OttomanskeRiket Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Hei, merka i det siste at jeg svetter mye, men ikke så det renner, og jeg vet ikke om det stinker.. Hvor mye deodorant burde jeg rulle under armhulen? Helt til jeg kjenner våt underarm, og hvis jeg svetter på skolen med deodorant + parfyme, vil det stinke av meg da? Bruker davidoff deodorant (rull, ikke spray) og davi doff parfyme.. Så det er 4 enkle spørsmål 1. Hvor mye parfyme burde jeg spraye under haken? 2. Hvor mye deodorant skal jeg bruke? 3. Hvis jeg svetter c.a klokka 9.45, lukter det svette av meg til 14.00 da hvis jeg ikke bruker deo eller parfyme? 4. Hvis jeg bruker Deodorant + parfyme, (mengde?) og svetter, vil de etter 1-5 timer lukte/stinke? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 1. Du skal ikke spraye mye parfyme på. Eg bruker å spraye LITT på det ene håndleddet med pulsåren, så gnir eg håndleddene sammen og deretter gnir eg disse på halsen. Noe mer enn det er for mye. Mener eg. 2. Med roll on så ruller du opp og ned en gang i hver armhule. Du skal ikke dynke armhulen i deo. 3. Når du svetter setter dette seg i klærne, og vil lukte når det får sette seg litt. Dusj derfor etter fysisk aktivitet, og bytt klær. Kan du ikke dusje bytter du i det minste til rent tøy. 4. Du skal aldri bruke mengder med deo eller parfyme. Det lukter garantert værre enn naturlig kroppslukt. På bakgrunn av spørsmålene du stiller så spørs det ikke om det er mer svetting her enn hva som er normalt. Ta deg en tur til legen og få en vurdering på hva som kan gjøres. Enten har du et medisinsk problem som kanskje kan løses, eller så er du i såpass elendig form at du må trene kroppen litt. Lenke til kommentar
OttomanskeRiket Skrevet 26. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2012 Men hva mener du om å ta opp og ned en deo? Jeg kjenner ingenting da på armhulet, en anbefalte meg og ta 10 ganger opp og ned Lenke til kommentar
nomore Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Roll on. Der er det ei kule som påfører deodoranten. Det skal ikke være nødvendig med mer enn at du ruller den opp og ned en gang. Da skal du få tilstrekkelig med deo under armhulen. Ti ganger virker for meg til å være ALT for mye, og vil føre til at du stinker deo til enhver tid, og ikke bare når du svetter litt. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Et viktig poeng her er at det er en fordel om "deoen" din er en antiperspirant, og ikke "parfyme". Da slike merker som Davidoff og liknende, gjerne er stick uten noen form for bakteriedrepere eller svettemotvirkende effekt - de er laget for å lukte godt. Det du altså gjør er å forsøke å overdøve svettelukta med parfyme, noe som resulterer i et helt jævlig resultat. Lenke til kommentar
OttomanskeRiket Skrevet 26. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2012 Har noen andre deo'er, hvordan kan jeg se om de er antipersiprant eller parfyme`? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Godt poeng, NikkaYoichi. Eg vil personlig anbefale Nivea for Men, uten alkohol. Eg føler at deo med alkohol ødelegger det kjemiske under armene, og gjør "problemet" værre. Anbefales å prøve uten alkohol, for å se hvordan det virker i forhold. Ta passe mengder på, og ikke dynk armhulen med deo. Om det er antiperspirant så står det på flasken, ellers er det ikke antiperspirant. Lenke til kommentar
OttomanskeRiket Skrevet 26. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2012 Hvor får jeg kjøpt Nivea for men? Får jeg kjøpt det på Kiwi? Vurderer å ta en tur dit nå og hvor mye koster det og er den bra? Liksom gjør den sånn at svetten ikke lukter noe som helst? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Du får kjøpt den på alle dagligvarebutikker stort sett. Eg handler på Kiwi her lokalt, og de har den. Men se i hyllen etter andre alternativer også. Prøv gjerne både med og uten alkohol, men sørg for at det står antiperspirant på den et eller annet sted. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Nei det husker eg ikke. 20-30 kr? Lenke til kommentar
OttomanskeRiket Skrevet 26. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2012 Så billig! Men, går det an å overdrive bruken av de, hvis de er anti persatisk eller hva det heter? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Ja. Konsekvensen er at de ikke fungerer, og alle kjenner lukta av deo. Gjerne blandet med svette, som er værre enn en av de alene. Den er forøvrig liten. Kjøper du dyrere merker så er disse ofte i større beholdere, og da koster de fort 100-200 kr. Men samtidig betaler man for navnet ofte, noe du slipper her. Lenke til kommentar
OttomanskeRiket Skrevet 26. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2012 Skjønner ikke Hvis jeg bruker nivea for men, anti perisks eller hva det heter, tar den opp og ned c.a 5-6 ganger, og på skolen svetter jeg rundt 9. tiden, er jeg safe frem til 14.00? Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Hva legger du i "svette"? Våte flekker under armene? Lenke til kommentar
OttomanskeRiket Skrevet 26. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2012 Ja, og fuktig på pannen og resten av overkroppen Lenke til kommentar
nomore Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Nei. Det er ikke så enkelt. Om du svetter mye, så setter dette seg i klærne og blander seg med bakterier. Det er dette som skaper den dårlige svettelukta som alle tenker på, og husker. Fersk svette er det få som har problemer med. Som regel. Og med en god fungerende deo så skal det mye til for at dette er et problem. Så om du svetter, og lar dette sitte i klærne, så lukter det uansett hvor mye deo du har på deg. Eller parfyme. Eneste endringen er at du lukter svette, deo og parfyme. Og det lukter jævlig. Uansett hvor dyr deo og parfyme du har på deg. Dersom du svetter kl 9 på skolen, uten at det er i forbindelse med gym, så er det en medisinsk årsak til dette du bør få sjekket hos en lege. Eller så er du i dårlig form. Er det formen som er dårlig må du trene deg opp. Ingen av delene lar seg løse med deo eller parfyme. Og hverken deo eller parfyme skjuler svetteflekker. Lenke til kommentar
OttomanskeRiket Skrevet 26. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2012 Stikker og kjøper nivea for men og en annen deodorant nå.. holder det å dra den opp og ned en gang + 3 spray under haken, eller spraye på håndleddet så under haken (vet ikke hva jeg skal kalle det stedet) Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Dersom du har store problemer med svette, noe mange har på i løpet av ungdomstiden, kan STOP24 være et alternativ. Fås kjøpt som roll on. Dette er ingen permanent løsning, men hjalp i perioder hvor jeg svettet mye på ungdomskolen. Parfyme skal man være forsiktig med. Fort gjort å overdrive. En liten spray på håndleddet som du gnir på halsen/øverst på brystet kan være nok. I tillegg pleier jeg å ta to raske spray i luften, og gå gjennom "skyen" med klærne på (om jeg skal ut i helgene). Når det gjelder deo tar jeg bare et par runder opp og ned under armene før den saken er biff. Det er ikke mye som skal til. Viktig å huske på at deo på allerede svette armhuler bare gjør vondt verre. Om du sliter med svette i løpet av skoledagen kan du vaske deg under armene med vann, såpe og papir, og påføre deo på nytt. Dersom du opplever svettingen som et problem bør du oppsøke lege. Det kan være en medisink årsak. Ellers mener jeg det er en stor tråd om svetting på forumet hvor flere produkter som kan utsette/fjerne svettingen blir nevnt og anbefalt. Svetting er noe vi alle opplever, og i perioder mer enn andre. I ungdomsårene kan det fort bli ekstra ille. Hold motet oppe og vit at det går over. Allerede på videregående merket jeg at jeg ikke lenger svettet like mye, eller at svetten hadde noen støtende lukt. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Er dette et stort problem? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå