Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Formatere Pc Fungerer ikke

Anbefalte innlegg

Hallo, Prøver og formatere en data, setter i CD` og booter fra cd rom

så kommer det opp en blå bakgrunn, ikke bluescreen men en bakgrunn som ligner på default windows 7 bakgrunn. Og der kan jeg røre på datamusa men jeg kommer ikke opp noe og trykke på.

Hva er feil ?

Cd`n funker om jeg setter den inn når jeg er inne på Pc`n og kan trykke install now.

Men hva er det som egenlig skjer med dataen om jeg instalerer fra skrivebordet ? om jeg trykker Install now ? formaterer jeg pc`n da ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har gått inn og valgt og Boote fra cd, Det kommer Noe skrift også Press any key to continiou , Så Kommer det en grå skrift med en grå og hvit linje hvor det står Loading windows ett eller annet. også kommer det en Blå Windows`ish bakgrunn hvor det ikke står noe, jeg kan røre på musa men ikknoe skjer

Lenke til kommentar

Står sikker windows loading og en hvit søyle under det er riktig det prøv en gang til å gi det tid la den blåskjærmen stå litt bruke å være ganske tregt akkurat dær jobber cd rom når den blåskjærmen står? skal instalere w7 på ei maskin om noen timer så skal jeg se om jeg kan komme med noe mere tips så imens bare prøv.

Lenke til kommentar

Behøver vanligvis ikke fysisk gå inn i BIOS å velge Boot Device f.eks med mindre det er snakk om en permanent settings. Selv pleier jeg bruke BootDevice menu som man får frem ved å trykke F.eks F8 (Hvilken funksjonstast kan variere fra fabrikant til fabrikant.) må gjøres raskt mens pcen booter opp.

Hvis du har gjort dette riktig for du opp en enkel meny med ett par tre valg på hva du vil starte med. F.eks HD, DVD eller floppy . så bruker du piltastene til å velge ønsket enhet og trykk return.

Lenke til kommentar

Behøver vanligvis ikke fysisk gå inn i BIOS å velge Boot Device f.eks med mindre det er snakk om en permanent settings. Selv pleier jeg bruke BootDevice menu som man får frem ved å trykke F.eks F8 (Hvilken funksjonstast kan variere fra fabrikant til fabrikant.) må gjøres raskt mens pcen booter opp.

Hvis du har gjort dette riktig for du opp en enkel meny med ett par tre valg på hva du vil starte med. F.eks HD, DVD eller floppy . så bruker du piltastene til å velge ønsket enhet og trykk return.

dette har jeg gjort men og når jeg velger cd rom kommer jeg til en blå skjerm som er helt lik den som er når du trykker ctr alt delete. bare uten noe som helst og trykke på

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...