Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Windows 7 og ESXi 5.0 på samme pc/server?

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en pc jeg skal gjøre om til server, og har foreløpig Windows 7 Ent. x64 på C: installert. Har mange disker på pcen, og tenkte jeg skulle starte med å legge inn ESXi 5.0 på, la oss si F: (tom disk, NTFS). Boot av esxi-cd går fint, installasjonen kjører som normalt, men når jeg rebooter og i teorien skal kunne velge hvilket OS som skal boote, står den og gjør følgende:

Kan det være fordi ESXi ikke kan kjøres inn når det allerede er et OS installert, slik at ESXi ikke blir master boot, eller noe liknende?

Forøvrig har jeg aktivert virtualisering i bios.

HK: Gigabyte GA-990FXA-UD3

RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9

CPU: AMD Athlon II X4 640

Vet at det ikke er optimalt å kjøre en vanlig pc som server, men dette skal i teorien bare være en test-maskin.

Takk for alle tips/råd/svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags bootloader har du på C? Er du sikker på at den er satt opp for, eller i det hele tatt støtter boot til ESXi ?

Vet ikke, men fant en del om aa reparere bootloader, saa skal teste det f0rst, for pcen er ganske ustabil i oppstart selv naa som jeg har wipet disken og klargjort for ny installasjon av kun Win7 (ferdig med installasjonen om 5min)..

Lenke til kommentar

Oppdatering i saken:

Booting fungerer nå fint (etter repair av bootloader), men får ikke installert ESXi, da det kan virke som om nettverkskortet på hovedkortet er dødt. Har søkt en del, og fant at Realtek sine hovedkort har en bug som gjør at onboard-nic's går i deep sleep mode etter pcen er gått i hvilemodus. Har prøvd mye forskjellig ved å tømme pcen for strøm helt, ta ut RAM midlertidig, skjermkort, cleara cmos ved å ta ut batteri og loade optimized defaults i bios (som anbefalt av leverandør). Er ganske lost atm, og vet at det sikkert fungerer å sette inn et nytt nettverkskort, men jeg tror neppe hovedkortet er defekt, da det først ikke fungerer etter jeg har drevet med dette tullet =P

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...