Gå til innhold

[Løst] Universal remote med tastatur og mus på baksiden? Drøm eller virkelighet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Første som "comes to mind" er en ipad med en sånn ir-dings.

Da kan du bruke den som fjernkontroll og ha en egen app for mus/tastatur

Hvordan fungerer det? Er det noe ir-adapter til iPad som brukes, evt du må kommunisere med en datamaskin som igjen har en ir-sender eller noe slikt? Jeg har aldri hørt om noen som har brukt iPad'en som universal remote.

Lenke til kommentar

Ser at du har merket overskriften med Løst. Hva var løsningen? Kunne jo hende at noen andre var interessert i løsningen du har funnet fram til. Jeg er hverfall interessert i å høre hva som ble løsningen for deg.

Lenke til kommentar

Ser at du har merket overskriften med Løst. Hva var løsningen? Kunne jo hende at noen andre var interessert i løsningen du har funnet fram til. Jeg er hverfall interessert i å høre hva som ble løsningen for deg.

Jeg endte opp med å bestille en XBMC dedikert remote. Den skal visstnok være semi-universal også =P Den er visstnok begrenset til basic ting som å skifte kanal, endre volum etc etc. men det er godt nok for meg.

http://pulse-eight.c...ard-hybrid.aspx

Den har også tastatur på baksiden.

EDIT: Når jeg har fått lekt litt med den så kan jeg dele mine erfaringer.

Endret av jacoobholm
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvordan fungerer det? Er det noe ir-adapter til iPad som brukes, evt du må kommunisere med en datamaskin som igjen har en ir-sender eller noe slikt? Jeg har aldri hørt om noen som har brukt iPad'en som universal remote.

http://areacellphone...e-ir-hub-gear4/

http://www.logitech....en-us/1225/8439

Stiligt, mange takk for linkene!

XBMC remote'en er enda ikke kommet =/ Skal poste når den kommer.

Lenke til kommentar

Da var den endelig ankommet. Jeg har fått lekt litt med den iløpet av helgen.

Det første jeg gjorde var å sjekke om den faktisk var semi-universal og det var den. Det var så lett som å plassere nyxboard og orginal fjernkontrolleren mot hverandre for så å matche knapper (hold inne en knapp på orginalen og vent til nyxboard blinker, da velger du hvilken knapp denne IR-koden skal mappes til. Det kan kun mappes en kode pr knapp, dvs du kan ikke mappe on/off kodene for flere apparater til en knapp, for eks.)

Den fungerte som forventet i xbmc, lett å navigere. En av grunnene til at jeg valgte nyxboard var qwerty tastaturet på baksiden. Jeg tenkte det ville være fint for søk blandt sine filmer og serier (og evt spotyxbmc som viste seg være relativt knotete å sette opp). Sannheten er at jeg ikke har fått bruk for det. Det fungerer slik at når du snur kontrollen på hodet for å bruke tastaturet så er det en sensor som oppdager dette og slenger opp et søkefelt i xbmc, kjempeflott. Nå er bare tingen den at denne sensoren er hypersensitiv (evt min kontroller er skadet, synes noe raslet når jeg snudde den), og det er nok å sette ned tallerken eller glasset i bordet litt hardt for å få opp søkefeltet. Det skjer også av og til når du sitter med fjernkontrollen i hånden og blar, og du blir nødt til å snu og riste på hånden bare for å se søkefeltet forsvinne og komme frem igjen et par ganger. Til tider var dette svært frustrerende.

Til syvende og sist så er det en fin kontroller som er bedre enn ingenting, men siden jeg ikke trenger tastaturet så mye som jeg trodde og siden jeg kun kan mappe 1 kode pr knapp så kommer jeg nok vurdere en logitech harmony. De koster ca det samme tror jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...