MaxCPU Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 har nå hatt dette kortet i 1 uke... og plutselig når jeg skulle starte pc'n i går så bråkte det som et helvete! Etterhvert fant jeg ut at det var chipset viften og tok den av for å se på den... kunne ikke se noe galt og satt den tilbake. fungerte, dog med noe høyfrekvent lyd (tror ikke jeg har hørt den tidligere). I dag igjen kom samme lyden. ****! Begynner å bli irriterende. Denne gangen tok jeg bare ut strømledningen fra viften til hovedkortet og satt den i igjen. Den var stille i starten og så begynte den å bråke igjen. Jeg tok forsiktig på den (i midten) et par ganger for å senke rpm og så sluttet den å bråke. Hva skal jeg gjøre med dette på sikt? Er jo litt kjipt å sende tilbake hk for dette og kan ikke si jeg gidder å bruke penger på å kjøpe en ny vifte som jo egentlig skulle være unødvendig til nytt hk. Men, når jeg bygget sammen pc'n klarte jeg og kortslutte 3 punkter med kabinettet helt til høyre på hk. Alt fungerte heldigvis etterpå, men det kan jo alltids komme problemer senere.... Hjelp! Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Northbridge viften er visstnok kjent for å bråke, jeg har koblet fra viften på mitt ASUS kort. Funker fint. Jeg spurte også om dette for en stund siden på dette forumet, svar er på denne tråden : http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=13505&forum=24 Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Hvis du ikke FSB-overklokker kan du fjerne vifta. Har gjort det på mitt EPoX EP-8KHA+. Et alternativ er å smøre vifta med tyntflytende olje, symaskinolje f.eks.. Det gjør du ved å fjerne klistrelappen på undersiden og tar litt olje inn i hølet der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå