Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dele WLAN fra en bærbar til Xbox 360

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er mulig å dele et WLAN fra en bærbar til Xbox 360?

Altså, koble en eldre bærbar jeg har liggende til det trådløse nettet, for å så ta en kabel imellom og koble Xbox'n til?

Eventuelt hvordan?

Mener det var noe med en nettverks bro eller noe som måtte til, men finner ikke ut av det i Windows 7

Endret av G-Man™
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om det skulle være mulig så skjønner jeg ikke at det skal gi noen tilfredstillende spillopplevelse..lukter lagg lang vei.

er ment mest for nedlasting av spill og slikt, ikke nødvendigvis å spille online

Bruk homeplug heller

Grunnen til at jeg tenkte på å benytte den bærbare, er fordi jeg ikke har råd til å investere i nytt utstyr. Hadde jeg hatt det, ville jeg selvsagt ikke spurt spørsmålet mitt :p

Endret av G-Man™
Lenke til kommentar

For å få tilkobling mellom to enheter må du enten ha en ruter/switch mellom dem, eller bruke en krysset nettverkskabel.

En vanlig ethernetkabel består av 8 interne kabler (4 par) som kobles til hvert sitt "spor" i pluggen. Forskjellen på en krysset kabel og en "vanlig" er altså bare hvordan de interne kablene er koblet til pluggen i hver ende.

Om du har krympetang, kabel og to plugger kan du lage din egen kryssede nettverkskabel.

edit: Her ser du koblingsskjema for krymping av krysset kabel.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Plugg kabelen mellom pc'en og xboxen, logg på trådløsnettet med laptoppen, å lag en nettverksbro mellom wifi tilkoblingen og den kabla tilkoblingen.

Fungerer flott, og du trenger ingen ekstra software.

(kan ta litt tid før xbox'en skjønner seg på nettet, men skal fungere)

Lenke til kommentar

Bruk homeplug heller

Funker denne for kobling av ekstra PC + dekoder + Smart-TV/Full HD på NxtGntl VDSL 30/5?

- Dvs i tillegg til primær Smart-TV, dekoder og stasjonær på ethernet

- samt to bærbare, to mobiler og en tab som går direkte trådløst på router (Thomson TG789vn)

Lenke til kommentar

TIngen med homeplug er at det kan begrenses av kvaliteten på strømnettet ditt. Ja, det funker, men hvor bra det funker kan variere. Jeg har selv aldri opplevd nevneverdige problemer med det dog.

Du har også noe hastighetsbegrensning på disse. Selv om de i teorien kan yte 200 mbit (det aktuelle settet jeg lenker til), er nok reell makskapasitet lavere. Finnes raskere varianter også.

Lenke til kommentar

TIngen med homeplug er at det kan begrenses av kvaliteten på strømnettet ditt. Ja, det funker, men hvor bra det funker kan variere. Jeg har selv aldri opplevd nevneverdige problemer med det dog.

Du har også noe hastighetsbegrensning på disse. Selv om de i teorien kan yte 200 mbit (det aktuelle settet jeg lenker til), er nok reell makskapasitet lavere. Finnes raskere varianter også.

Det jeg undres på er om man vil merke vesentlig forskjell mellom pakken til 295,- og den til 1.595,- (komplett.no). Tenker uansett jeg gjør et forsøk først med tv'en på wifi som JS foreslår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...