G-Man™ Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 (endret) Lurer på om det er mulig å dele et WLAN fra en bærbar til Xbox 360? Altså, koble en eldre bærbar jeg har liggende til det trådløse nettet, for å så ta en kabel imellom og koble Xbox'n til? Eventuelt hvordan? Mener det var noe med en nettverks bro eller noe som måtte til, men finner ikke ut av det i Windows 7 Endret 26. mars 2012 av G-Man™ Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Selv om det skulle være mulig så skjønner jeg ikke at det skal gi noen tilfredstillende spillopplevelse..lukter lagg lang vei. Lenke til kommentar
G-Man™ Skrevet 26. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2012 (endret) Selv om det skulle være mulig så skjønner jeg ikke at det skal gi noen tilfredstillende spillopplevelse..lukter lagg lang vei. er ment mest for nedlasting av spill og slikt, ikke nødvendigvis å spille online Bruk homeplug heller Grunnen til at jeg tenkte på å benytte den bærbare, er fordi jeg ikke har råd til å investere i nytt utstyr. Hadde jeg hatt det, ville jeg selvsagt ikke spurt spørsmålet mitt Endret 26. mars 2012 av G-Man™ Lenke til kommentar
srbz Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 (endret) For å få tilkobling mellom to enheter må du enten ha en ruter/switch mellom dem, eller bruke en krysset nettverkskabel. En vanlig ethernetkabel består av 8 interne kabler (4 par) som kobles til hvert sitt "spor" i pluggen. Forskjellen på en krysset kabel og en "vanlig" er altså bare hvordan de interne kablene er koblet til pluggen i hver ende. Om du har krympetang, kabel og to plugger kan du lage din egen kryssede nettverkskabel. edit: Her ser du koblingsskjema for krymping av krysset kabel. Endret 26. mars 2012 av srbz Lenke til kommentar
Solosup Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Prøv Connectify, fungerer for vanlig deling i hvertfall, men litt knotete. http://www.connectify.me/ Lenke til kommentar
srbz Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Du har misforstått poenget, han vil koble Xboxen til med kabel. Jeg vil tippe han ikke har noe WLAN-adapter på sin Xbox. Laptopen er i så måte kun tiltenkt som et WLAN-adapter. Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 http://social.technet.microsoft.com/Forums/da-DK/w7itpronetworking/thread/5787039c-8934-43ee-9572-2f29f4d74f6a Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Selv om det skulle være mulig så skjønner jeg ikke at det skal gi noen tilfredstillende spillopplevelse..lukter lagg lang vei. En godt fungerende trådløsforbindelse har latency på ned mot 1-2ms. Det er derfor vel verd et forsøk. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 For å få tilkobling mellom to enheter må du enten ha en ruter/switch mellom dem, eller bruke en krysset nettverkskabel. Xbox 360 sitt ethernet har automatisk sensing på om kabelen er straight eller krysset. Det betyr at man kan bruke begge deler og ikke behøver å lage noen spesiell kabel til formålet. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Plugg kabelen mellom pc'en og xboxen, logg på trådløsnettet med laptoppen, å lag en nettverksbro mellom wifi tilkoblingen og den kabla tilkoblingen. Fungerer flott, og du trenger ingen ekstra software. (kan ta litt tid før xbox'en skjønner seg på nettet, men skal fungere) Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Det funker med framgangsmåten til Complexity her, men ikkje gidd å prøv onlinespilling. Eg brukte denne løysninga før eg kjøpte wifiadapter. Vart omtala som Laggmaster Lenke til kommentar
IdLeR_ Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Bruk homeplug heller Funker denne for kobling av ekstra PC + dekoder + Smart-TV/Full HD på NxtGntl VDSL 30/5? - Dvs i tillegg til primær Smart-TV, dekoder og stasjonær på ethernet - samt to bærbare, to mobiler og en tab som går direkte trådløst på router (Thomson TG789vn) Lenke til kommentar
srbz Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 TIngen med homeplug er at det kan begrenses av kvaliteten på strømnettet ditt. Ja, det funker, men hvor bra det funker kan variere. Jeg har selv aldri opplevd nevneverdige problemer med det dog. Du har også noe hastighetsbegrensning på disse. Selv om de i teorien kan yte 200 mbit (det aktuelle settet jeg lenker til), er nok reell makskapasitet lavere. Finnes raskere varianter også. Lenke til kommentar
IdLeR_ Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 TIngen med homeplug er at det kan begrenses av kvaliteten på strømnettet ditt. Ja, det funker, men hvor bra det funker kan variere. Jeg har selv aldri opplevd nevneverdige problemer med det dog. Du har også noe hastighetsbegrensning på disse. Selv om de i teorien kan yte 200 mbit (det aktuelle settet jeg lenker til), er nok reell makskapasitet lavere. Finnes raskere varianter også. Det jeg undres på er om man vil merke vesentlig forskjell mellom pakken til 295,- og den til 1.595,- (komplett.no). Tenker uansett jeg gjør et forsøk først med tv'en på wifi som JS foreslår. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå