Gå til innhold

Ser denne PCen grei ut?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2 forskjellige skjermkort? :hmm:

Jeg ville ha byttet ut Gigabyte med ASUS, nå har jeg opplevd 3 ganger (hos venner) at Gigabyte 1155/1156 hovedkort er døde (DOA).

Er minnebrikkene standard Vengeance? Om du har planer om en annen kjøler etterhvert må du gå for "Low Profile" versjonen.

-Deluze

• Liker 1
Lenke til kommentar

Gå for vanlig 1600mhz ram, low profile Vengeance. 1866Mhz har null å si for ytelsen kontra 1600. Hvorfor har du to ulike skjermkort?

Enig ang kabinett. Gå heller for Fractal Design R3 eller lignende. Sparer fort en tusenlapp også.

Lenke til kommentar

2 forskjellige skjermkort? :hmm:

Jeg ville ha byttet ut Gigabyte med ASUS, nå har jeg opplevd 3 ganger (hos venner) at Gigabyte 1155/1156 hovedkort er døde (DOA).

Er minnebrikkene standard Vengeance? Om du har planer om en annen kjøler etterhvert må du gå for "Low Profile" versjonen.

-Deluze

Hvilket hovedkort anbefaler du/dere?

Lenke til kommentar

OPPDATERT LISTE:

CORSAIR 8GB DDR3 1866MHZ (2X4GB) CL9 VENGEANC...

CORSAIR AX 650W PROFESSIONAL SERIES MODULAR P...

ASUS SABERTOOTH B3 P67 S-1155 ATX

INTEL 520 SERIES 2.5" 120GB SSD SATA/600 MLC ...

INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155

SEAGATE BARRACUDA 3TB 7200RPM SATA/600 64MB

THERMALTAKE FULLTOWER LEVEL 10 GT E-ATX BLACK JA, JALLAKABINETT SKAL MED

XFX RADEON HD6970 2GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP

Lenke til kommentar

"THERMALTAKE FULLTOWER LEVEL 10 GT E-ATX BLACK" er faktisk ikke "Jallakabinett" det er faktisk kvalitet på det, det er også ganske bra.

Ble litt skuffet over denne;

"Hvorfor kjøper du full tower E-ATX kabinett til et vanlig ATX-hovedkort?"

Muligheten for lange skjermkort

Muligheten for å bytte til E-ATX hovedkort uten å måtte bytte kabinett

Lenke til kommentar

Heisann!

Må kommentere listen din litt.

Ikke kjøp P67 kort nå, gå for Z68 skal du ha lga1155 kort - ikke store forskjellen - men nok.

Deluze sine erfaringer er ikke typiske - det er like trygt å kjøpe Gigabyte som Asus. Skal du ha et "rimelig" hovedkort vil som regel et UD kort fra Gigabyte være det klart beste valget, velger du litt mer high end kort er det hipp som happ om du velger Asus, Gigabyte eller MSI.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Ble litt skuffet over denne;

"Hvorfor kjøper du full tower E-ATX kabinett til et vanlig ATX-hovedkort?"

Muligheten for lange skjermkort

Muligheten for å bytte til E-ATX hovedkort uten å måtte bytte kabinett

Du trenger da ikke kjøpe E-ATX kabinett til lange skjermkort, de fleste nyere ATX-kabinetter har god nok plass de. Og det å investere i et dyrt E-ATX hovedkort til vanlig bruk er ganske bortkastet.
Lenke til kommentar

Lay off kabinettvalg da folkensxD Det er da en smakssak, og det er ikke et kvalitetsmessig dårlig kabinett.

Jeg må si meg enig i at du bør gå for z68 brikkesett på hk. Da anbefales som tidligere nevnt p8z68 v/v pro/gen3. Videre får du ikke forbedrett yetse av 1866 minne. det er snakk om kanskje 0.33%. Det er den faktiske ytelsen du får. Spar pengene.

forskjell på z68 og p67

z68 har mulighet til å bruke igp i cpu. Det har og støtte for ssd caching, som gjør at du kan sette av en bit av ssd'n din for å speede opp hastigheten på hdd'n din.

Videre trodde jeg ax serien til corsair starta på 750w? hx er et godt alternativ. Økonomisk er xfx xx 650w et enda bedre alternativ da den koster mye mindre og har samme innmat (seasonic).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...