Verberate Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Hei! Har kjøpt meg to 80 mm Delta vifter og en Nexus viftestyring til kabinettet som jeg moterte på plass i natt. Jeg har bare et lite problem. Når jeg skrur viftene helt ned er støyen fremdeles ifor høy forhold til det jeg skal bruke maskina til. Hadde vært fint å ha muligheten til å skru de helt av innimellom. Ett eller annet bør gå i retur til microplex, spørsmålet er bare om jeg bør bytte til to mer stillegående papst vifter eller om jeg bør bytte til sunbeam sin rheobus. Hva er best? Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Gå for sunbeam, de skal vist nok la deg slå kanalene helt av.. Men ærlig talt, delta vifter når du er litt følsom for lyd? Go papst Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 hva med å bare koble til et par av/på brytere? Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 hva med å bare koble til et par av/på brytere? Så enkelt så genialt 8) Lenke til kommentar
Verberate Skrevet 24. august 2003 Forfatter Del Skrevet 24. august 2003 Takker for svar! ...Men ærlig talt, delta vifter når du er litt følsom for lyd?.. Tanken var at jeg skulle ta med den maskina litt rundt omkring til litt mer ekstreme arbeidsmiljøer, og istedenfor å drive å skifte vifter hele tiden, tenkte jeg det var bedre å montere kraftige vifter med viftestyring. Men det var kanskje litt i meste laget med disse Delta viftene. Papst 8412N2GH ser ut til å være det beste alternativet, men jeg er ikke helt sikker på hvor god jobb de gjør. Har du prøvd dem? Noen erfaringer med å benytte seg av angrefriste på vifter og sånn ovenfor Microplex? Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Tanken var at jeg skulle ta med den maskina litt rundt omkring til litt mer ekstreme arbeidsmiljøer, og istedenfor å drive å skifte vifter hele tiden, tenkte jeg det var bedre å montere kraftige vifter med viftestyring. Noen erfaringer med å benytte seg av angrefriste på vifter og sånn ovenfor Microplex? Vill gjerne høre hva et ekstremet arbeidsmiljø er! Når det gjelder papst viftene så har ikke jeg personlig brukt de og ingen erfaring med de, men etter hva som har blitt sagt og diskutert på forumene så er det et godt kjøp. Microplex er en grei butikk på alle måter, har returnert varer dit selv uten problemer! Men selvsagt gjelder jo visse regler da. Lykke til Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Kjøp en Zalman MFC-1!!! Den gir deg mulighet til å kontrolere store vifter (delta) og man kan slå den helt av. Sunbeam rheobusen klarer neppe så mye strøm som deltaviften bruker! I tilegg er det mulig å leke politibil ved å ta bryterne opp og ned Lenke til kommentar
Josten Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Nexus går vel bare ned til 7v. Delta trenger 5v for å bli stille. Kjøp en sunbeam fra netconnection. Går fra 0-12v og klarer opptil 20w (mer enn nok til delta) per kanal. Lenke til kommentar
Verberate Skrevet 26. august 2003 Forfatter Del Skrevet 26. august 2003 Nexus går vel bare ned til 7v. Delta trenger 5v for å bli stille. Kjøp en sunbeam fra netconnection. Går fra 0-12v og klarer opptil 20w (mer enn nok til delta) per kanal. Thanx! Da kan jeg jo beholde Delta viftene mine allikevel. Veldig greit å ha dem når man har bruk for veldig god luftsirkulasjon i perioder. Temperaturen i boksen min synker med 8 grader med i på ca. 3000 RPM, så de er veldig effektive. Jeg har lagt merke til at de her to forskjellige versjoner av sunbeamen på netconnection og microplex. Hva er forskjellen? Sunbeam rheobusen klarer neppe så mye strøm som deltaviften bruker! Delta viftene mine bruker bare 10,8W i motsetning til 120mm viftene fra Delta som bruker 24W. Vill gjerne høre hva et ekstremet arbeidsmiljø er! Fikk litt panikk da en jeg kjenner tok med seg Tibooken sin på scenen under et gig, og HD´n konka pga. luftfuktfuktigheten og varmen mitt under spillejobben. Det hadde visstnok for vane å skje så han hadde en backupløsning. Men det har ikke jeg, så maskina mi kan bare ikke kjæsje i en sånn situasjon. Derfor Delta vifter! Lenke til kommentar
Josten Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Ser ut som om den de selger på mp er en litt nyere utgave. Tror det bare er designet som er forskjellen. Specsene ser jo helt like ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå