Joddleif Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Hvordan vedlikeholder du din PC? Dette gjør jeg: [*]Kjører Norton AntiVirus 2003 Professional Edition [*]Skanner PCen for virus en gang i uka (Hver torsdag kl. 11:30) [*]Kjører Ad-aware 6.181 Personal ca. to ganger i måneden [*]Defragmenterer harddisken ca. en gang i måneden [*]Kjører diskopprydding ca. en gang i måneden [*]Formaterer ca. 1 gang i året Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Formaterer når jeg har tid eller når det virkelig trengs... er vel et halvt år siden sist kanskje Lenke til kommentar
Danny Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 formaterer kun når det trengs som regel bytte av hovedkort/cpu. skanner hd med antivirus? aldri hvorfor? jo det trengs ikke den står på autoprotect da er det nærmest umulig å få virus på pc og norton skanner mail og for virus så ingen sobig her i huset Ellers ikke noe mer hadde brannmur men har ikke orka å legge det inn etter jeg formaterte sist. Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 jeg drar en virus sjekk en gang i halvåret (kjører linux) sletter litt filer av og til. sjekker logger og "trimme" de sjekke nettverks-oppsettet. sjekker conf filer formatere... tja. er vel LENGE siden sist. Det blir vel... hver gang når hdd´en krasje Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 (kjører linux) (...) formatere... tja. er vel LENGE siden sist. Det har vel en sammenheng Som desktop-OS bruker jeg Windows (har ikke tid/orker ikke å sette opp Linux til desktop her :/), og en gang i blant "må Windows bare formateres" Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Først kjører jeg en runde Ad-Aware[*]Så bruker jeg Norton utilities og tar system check og clean sweap. [*]Så cleaner jeg internett for cache. [*]Fast & safe cleanup :wink: [*]Defragmenter får jeg ikke gjort? Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Vet den er old, men fikk lyst til å svare. Virusscanner en gang i uka Kjører Ad Aware og SpyBot et par ganger i uka Kjører Norton WinDoctor og One Butten Checkup et par ganger i uka Defragmentering et par ganger i måneden Lenke til kommentar
djplaya Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 (endret) * Kjører Norton 2004 Virus Scan sånn en gang i måneden , og auto protect på. * Har på McAffe Personal Firewall Plus , så ingen føkker opp for meg * Kjører Ad-Ware 6.0 og Spybot Search And Destroy , et par ganger i uka * Formaterer når det trengs * Derfagmenter OS disken kansje 1 gang i måneden * Så har jeg en kammerat som fikser litt for meg inniblant , Krishell karn Da holder maskinen min seg din og flott Men jeg savner gode gamle Check Disk Det var gode tider det Endret 27. desember 2003 av djplaya Lenke til kommentar
petterg Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Kjører F-secure AV som sjekker filer som brukes Mail sjekkes på serveren før jeg laster den ned Har hardware firewaller, ingen software Formaterer system partisjonen når systemet blir tregt Har egen partisjon for temp filer -> defragmenterer ikke - sletter heller alle filene på partisjonen! Andre partisjoner defrages aldri. Bruker ikke IE. Heller ikke OutLook. Har en dedikert pc til møkka programmer (programmer jeg ikke stoler på. bl.a fildeling) som ligger på utsiden av firewall. Trenger derfor ikke adaware el. (Når denne maskina føkker er det fram med cd'ne med ghost image.) Lenke til kommentar
rLnd Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Kjører spybot og norton antivirus når jeg føler for det, ellers så formaterer jeg og reinstallerer windows nesten hver måned. Enkleste måten å få vekk all dritten også jeg får inn de nyeste driverene. Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 * Bruker Opera istede for IE, dette forebygger spyware, men må av og til bruke IE på diverse sider, kjører ad-aware hver gang jeg har brukt IE. * Housecall 1 gang per 2 uke. Eller når jeg føler for det, evt. hvis jeg installerer en fremmed disk i maskinen o.l. * Windows update 1 gang per 2 uke. * Diskopprydding 1 gang i uka. * Defrag 1 gang per 2 uke. * Bruker webmail, m/virusscan og spamfilter Lenke til kommentar
Anubizzzz Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Formaterer ca 1 gang i mnd.. tar meg ca 30 in og gjøre d Lenke til kommentar
Star Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 jeg drar en virus sjekk en gang i halvåret (kjører linux)sletter litt filer av og til. sjekker logger og "trimme" de sjekke nettverks-oppsettet. sjekker conf filer formatere... tja. er vel LENGE siden sist. Det blir vel... hver gang når hdd´en krasje Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Formaterer 3-4 ganger i året. Lenke til kommentar
mago Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 (endret) Bruker SystemSuite 5 (tidligere FIXit) til å holde maskinen i tip top stand. UTMERKET PROGRAM i tillegg brukers RegCleanr SystemSuite 5! SystemSuite will help you in maintaining, operating, tuning and optimizing your personal computer. Running on Windows 98, Me, NT, 2000 and XP, it is a set of tools that can help you: · Clean and optimize your hard drive · Optimize your system registry · Detect and eliminate viruses · Protect your system · Check the status of your hard drive and warn you if it's about to fail. · Assist you in creating emergency boot disks · Monitor system resources, and warn you when there is a problem · Restore deleted files · Diagnose your hardware · Gather information about your system · …and more!! URL: http://www.ontrack.com Endret 27. desember 2003 av mago Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 * Kjører Norton 2004 Virus Scan sånn en gang i måneden , og auto protect på.* Har på McAffe Personal Firewall Plus , så ingen føkker opp for meg * Kjører Ad-Ware 6.0 og Spybot Search And Destroy , et par ganger i uka * Formaterer når det trengs * Derfagmenter OS disken kansje 1 gang i måneden * Så har jeg en kammerat som fikser litt for meg inniblant , Krishell karn Da holder maskinen min seg din og flott Men jeg savner gode gamle Check Disk Det var gode tider det Høyreklikk på hdd, så kan du kjøre check disk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Kjører ad-aware annenhver dag. Norton 2003 med jevne mellomrom og formaterer så sjeldent så mulig. Forstår ikke folk som formaterer 1 gang i måneden. Stress med alle drivere og små applikasjoner som skal inn. Defragmentere skal jeg nu. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 (endret) Oppdatering: Kjører Ad-aware 6 1-2 ganger hver dag. Spybot search and destroy iallefall 1 gang hver dag. Bruker Norton 1 gang i måneden og optimaliserer disken. Rydder opp og ser etter problemer hver dag. Defragmenterer 1 gang i måneden eller mer. Endret 28. desember 2003 av Chris88 Lenke til kommentar
djplaya Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 * Kjører Norton 2004 Virus Scan sånn en gang i måneden , og auto protect på.* Har på McAffe Personal Firewall Plus , så ingen føkker opp for meg * Kjører Ad-Ware 6.0 og Spybot Search And Destroy , et par ganger i uka * Formaterer når det trengs * Derfagmenter OS disken kansje 1 gang i måneden * Så har jeg en kammerat som fikser litt for meg inniblant , Krishell karn Da holder maskinen min seg din og flott Men jeg savner gode gamle Check Disk Det var gode tider det Høyreklikk på hdd, så kan du kjøre check disk GENIALT Eller.. De kaller det Error Checking og den er ikke helt lik, savner den gode som var i 98 Det var min trofaste vedlikeholder , da jeg satt cruisa med 56k Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Køyrer virsusjekk, adaware og norton one button checkup ein gong i veka Defragmentering ein gong i månaden Ghosting av heile os partisjonen to gonger i mnd Backup av mail ein gong for dagen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå