Synesis Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Tokk akkurat å satt ny paste på processoren min og selve CPU temperaturen gikk ned men core tempen ble pluttselig høyere. Har jeg gjort noe galt ? Lenke til kommentar
oOleE Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 (endret) Kan jo hende det er noe feil med temperatursensorene. Husker min E8400, core-tempsene på den var ville; nesten 70C under load på STOCK, og jeg prøvde to forskjellige kjølere og skifting av kjølepasta.Vanlig CPU-temp på den var riktignok helt normal og kanskje 50C eller under på load, det også stock. Jeg vet uansett ikke om hvorfor tempen var så høy på den CPUens kjerner Endret 26. mars 2012 av oOleE Lenke til kommentar
Synesis Skrevet 26. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2012 Kan jo hende det er noe feil med temperatursensorene. Husker min E8400, core-tempsene på den var ville; nesten 70C under load på STOCK, og jeg prøvde to forskjellige kjølere og skifting av kjølepasta.Vanlig CPU-temp på den var riktignok helt normal og kanskje 50C eller under på load, det også stock. Jeg vet uansett ikke om hvorfor tempen var så høy på den CPUens kjerner Fant ut av det etter litt fikling, det viste seg att jeg hadde feilmontert CPU Viften. Den ene skruen hadde ikke vert stram nokk og sprutte opp, skruene har fjerer. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Om du bruker Pushpin så er det ikke rart, det kan skje igjen så hold ett øye med denne når over ett halv år til ett år har gått. Noe svineri om du ikke skaffer en kjøler med bakplate og fjærbelastede skruer, noe Intel burde ha levert som STANDARD. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Vel, du briker speedfan som sjelden gir riktige tall. Kjernetemps er også typisk høyere enn selve brikka, det bør være ganske innlysende siden mesteparten av strømforbruket ligger i kjernene. 15-20W på 30-40 mm^2 er dømt til å bli varmere enn 80-90W på ~200mm^2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå