Gå til innhold

Hjelp til prising av "datidens" mosnterpc.

Anbefalte innlegg

Heisan! Har ein kompis som prøver å selge sin stasjonære gaming/redigerings pc. Han har våre litt optimistisk å selge pcn for 11k.

Her er innholdet:

CPU: AMD Phenom II 1055T 2.8 @4.0 GHZ

RAM: Corsair Vengeance 1600MHZ DDR3 16GB

GPU: AMD HIS Radeon HD 6950 IceQ X 2GB

SSD: OCZ Vertex 3 60GB

HDD1: Seagate barracuda 1TB

HDD2: Western Digital 320GB Green

HK: Gigabyte GA-990FX UD3

Lydkort: Creative Sound Blaster Titaniuim

CPU Kjøler: Antec Kuhler H2O 920

PSU: XFX XxX 650W

Viftestyring: Zalman MFC1 PLUS

Kabinett: NZXT Tempest EVO Window.... Men det er då full av kalde katoder, og alt anna av fjortiss lys.

Følger då med fleire program:

Sony Vegas 11

Adobe After Effects

Photoshop CS5

Cinema 4D

Windows 7

Om programma er piratkopiert er eg ikkje sikker på, han seier i alle fall at det er legit, og gidder dog ikkje å diskutere med han. (Er klar over at salg av piratkopiert programmvare er ulovlig og alt ditta dere...)

Eg seier det at han får kanskje solgt den for 8k, men han seier han har prøvd det og. Han har då kun prøvd å selge den til folk som bur i området, då gjennom ei facebook gruppe, sagt at han burde selge den på finn, men han seier han ikkje gidder å sende den i posten.

Noken som har nokre tips for korleis han kan få solgt maskina? Han vurderer å sette den ned på 6k.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avinstaller de programmene og tilby å legge dem til maskinen for en grei pris er vel en god idé?

Selve maskinen kan du vel regne å få 4-5K for? Det er en grei gamer/redigering/allround-PC såvidt jeg kan se. Sannsynligvis veldig få som er villige til å betale ekstra for disse programmene.

Lenke til kommentar

Må si jeg ler litt for meg selv når jeg ser priser folk prøver å selge sine gamle maskiner for. 11k og 8k, man får bedre nye maskiner for den prisen.

Som arni90 sier, 4-5k er realistisk. Hvis de programvarene ikke er piratvare så burde han selge de for seg selv. Ingen som kommer til å ville kjøpe den med programvare.

Lenke til kommentar

Når delene er brukt faller prisen FORT...uansett alder. og dette er forrige generasjons cpu,grafikk og hovedkort...Ingen kjøper en såpass dyr brukt pc...dem som ikke har peiling kjøper noe ræl på elkjøp til samme pris for da er den NY...de som vet bedre bygger pc selv til samme pris og får nyere komponenter.

Har selv ikke solgt en eneste komponent eller pc de 5 siste åra når jeg har oppgradert, men heller satt sammen en reserve pc av delene....som er fullt brukbar som en backup hvis noe skulle ryke på bruks/spille pcen. Synes selv dette er et bedre valg.... i og med at komponenentene hver for seg ikke er verd bryet med å selge dem.....nå har jo du spurt om verdien på en mye nyere pc da.

Kan bygge en ny tilsvarende eller bedre pc i dag for 6k så 4-5k er maks.....uten den uverifiserte programmvaren...den kan selges seperat hvis det viser seg at den faktisk er ekte.

Lenke til kommentar

<p>

<br>Når delene er brukt faller prisen FORT...uansett alder. og dette er forrige generasjons cpu,grafikk og hovedkort...Ingen kjøper en såpass dyr brukt pc...dem som ikke har peiling kjøper noe ræl på elkjøp til samme pris for da er den NY...de som vet bedre bygger pc selv til samme pris og får nyere komponenter.<br><br>Har selv ikke solgt en eneste komponent eller pc de 5 siste åra når jeg har oppgradert, men heller satt sammen en reserve pc av delene....som er fullt brukbar som en backup hvis noe skulle ryke på bruks/spille pcen. Synes selv dette er et bedre valg.... i og med at komponenentene hver for seg ikke er verd bryet med å selge dem.....nå har jo du spurt om verdien på en mye nyere pc da.<br><br>Kan bygge en ny tilsvarende eller bedre pc i dag for 6k så 4-5k er maks.....uten den uverifiserte programmvaren...den kan selges seperat hvis det viser seg at den faktisk er ekte.<br>
<br></p>

Det er strengt tatt den smarteste måten å gjøre det på. Alle har vel et behov for en htpc, filserver, backupserver eller lignende hvis de tenker seg godt om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...