gafflek Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Jeg får ikke mer en 60 FPS i CS uansett, noen som kan hjelpe? Jeg har og et Geforce 2 ti :oops: som jeg og får 60 fps på, det skulle vel være rom for forbedring eller? Lenke til kommentar
GnOHm Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Hvis du har på v-Sync og skjermen din står på 60hz så er nok det "problemet" ditt. Lenke til kommentar
dp Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 du kjører helt sikkert xp. legg inn refreshlock, da får du 100fps hele tiden..! Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 for å være _helt_ sikker, kan du prøve å sette fps_max til 101. Lenke til kommentar
gafflek Skrevet 24. august 2003 Forfatter Del Skrevet 24. august 2003 Takk for svar. Skjermen står på 85 hz Refreshlock, hva hvordan, hvor? Er vel egentlig ikke så viktig, men, bare en greie. Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Står vertical sync på kanskje? Lenke til kommentar
Fredrik^- Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 LÆR DEG Å SØK MANN! (unnskyld caps, men ville han skulle se det) Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Spiller jo ikke noen rolle om det ikke viser mer enn 60fps i netgraph! Det går vel glatt som f*en fordet?! Men last ned refresh lock og still inn at deafult oppdaterings frekvensen skal være det samme som du bruker ellers.. Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 LÆR DEG Å SØK MANN! (unnskyld caps, men ville han skulle se det) Jeg tviler på at det finnes så veldig mange topics angående cs og FX 5900 slengende rundt på forumet. Han kunne nok ha prøvd ut løsningene som var foreslått for andre kort, men hvis han måtte føle seg litt usikker på saken, siden det er svært få som faktisk har FX5900 (og jeg tror ikke noen har spurt om det samme som gafflek gjør), så må han da få lov til å bruke forumet slik som alle andre, uten at noen absolutt MÅ mase om google, søke-funksjonen i forumet etc. (er blitt mye "google!" og "søk!" i det siste) Noe som kanskje kunne hjelpe hadde vært en FAQ database/thread (ala Linux forumet) hvor brukere kunne lagt inn egne forklaringer og erfaringer på, for eksempel, nettopp dette NV-spesifikke spørsmålet. Da hadde kanskje forumet kunne vært brukt til å noe litt mer konstruktivt enn å klage på alle som ikke "kan" søke. (vel, en god del av de kommentarene hadde vel kanskje blitt til klaging over de som ikke kan lese FAQ'en . Hadde vi vært så heldige at noen hadde klart å skrive noe som forklarte litt om forskjellene på de nyeste skjermkortene, hadde vi kanskje sluppet litt av "<merke 1> vs <merke 2>" postene, selv om det kanskje blir litt drømmetenkning ) Spiller jo ikke noen rolle om det ikke viser mer enn 60fps i netgraph! Det går vel glatt som f*en fordet?! Det har seg slik at smaken er som baken, og jeg personlig kan ikke fordra 60Hz i det hele tatt, og mener å si at jeg kunne se forskjell på 60 og 85Hz med vsync i CS. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 "alle" merker da forskjell på 60fps(hz) og 85fps(hz) i cs?? jeg mener, selv om du ikke synes det går noe glattere å spille, så unngår du iallefall den hodeværken du sikkert får av å spille på 60hz i 20 minutter Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Det er stor forskjell på 60 og 100 fps da... Kan også være hk kanskje. En kamerat hadde et rimelig bra skjermkort (husker ikke hvilket), men han fikk ikke mer enn 60 fps samme f***. Etter et hk bytte gikk det glatt. Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Jaok ikke at jeg blir noe klokere å blitt en link. Hvordan er det man skal liksom bruke programmet? Hvor skal man stille dette in direkte i cs? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 jeg personlig kan ikke fordra 60Hz i det hele tatt, og mener å si at jeg kunne se forskjell på 60 og 85Hz med vsync i CS. Ikke jeg heller! Spiller selv med 85hz, og merker god forskjell... men det var med om det viste 60 eller 100fps så er det samma f*en! han har et par hundre fps uansett! Lenke til kommentar
gafflek Skrevet 26. august 2003 Forfatter Del Skrevet 26. august 2003 Jeg har faktisk prøvd å søke overalt, inkl her på forumet, men har ikke funnet noe som kan hjelpe meg. Er ikke mange tråder anng. fx5900 og fps i det hele tatt, har også søkt på google og infoseek. Å skrive en post her på forumet gjorde jeg etter at jeg hadde søkt så godt jeg kunne, (mener jeg). Og etter min mening er forum til for å kommunisere og hjelpe hverandre så godt man kan. Og selfølgelig til å utveksle meninger og erfaringer. Anng. "problemet" mitt har jeg dessverre ikke funnet en løsning. Enda. Jeg vet ikke om det kan ha med HK og gjøre? (MSI K7t266 Pro-RU), har ikke funnet noe om det heller. Men det hyggelige er jo at jeg fikk ihvertfall masse svar og mange konstruktive innlegg. Og noen ikke fullt så konstruktive. Men det må man vel regne med. Jeg synes personlig at jeg blir mindre sliten i øya :o av å spille med fps nærmere 100 enn nærmere 60, men det er nå bare min mening. Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 jeg personlig kan ikke fordra 60Hz i det hele tatt, og mener å si at jeg kunne se forskjell på 60 og 85Hz med vsync i CS. Ikke jeg heller! Spiller selv med 85hz, og merker god forskjell... men det var med om det viste 60 eller 100fps så er det samma f*en! han har et par hundre fps uansett! Prøver du å si at han har mer enn 100fps på tross av at både skjermen og spillet setter en grense på 60? Logikken unslapp meg. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 hmmf... et par interessante detaljer om cs... grafikk-motoroen støtter ikke høyere fps enn 100 hvis du har vsynk på og 60 hz på skjermen får du 60 fps det er en innstilling som gjør at du kan øke max fps fra grafikkmotoren til 100 fra 60 som jeg TROR er standard. har vært et problem å få skjermkortet til å skjønne at mer enn 60 hz i opengl er en fin ting, det finnes flere forskjellige programmer for å fikse dette, de er felles for alle nvidia kort ettersom de bruker samme driver til alle kortene fra og med riva tnt. husker ikke hva de programmene for å sette refreshrate i opengl heter Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Spiller jo ikke noen rolle om det ikke viser mer enn 60fps i netgraph! Det går vel glatt som f*en fordet?! Men last ned refresh lock og still inn at deafult oppdaterings frekvensen skal være det samme som du bruker ellers.. det går glattere med 100 fps, så det spiller en rolle. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Prøv å skrive inn timerefresh i consolen når du spiller, da får du antall fps der og da! ligger på mellom 250-2300 med mitt GF2TI.. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Last nå ned rivatuner, så kan du i alle fall stille inn på refresh rate fix. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå