Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Fant sønnen min, mens han hadde sex med en annen gutt..

Anbefalte innlegg

"vennene mine gjør sporti å fiske laks"

Jo, abstrakt kunne man tenke seg at noen "gjør sport ut av" noe som - underforstått - egentlig ikke er sport. Men da gjør man ikke sport, det man gjør er å fiske laks. Selv om man kanskje synes man gjør noe sporty.

På samme måte kan man "gjøre noe ut av" homoseksuelle handlinger, men det er fortsatt forskjell på å gjøre og å være. Det er ikke slik Gnurk påstår:

..., akkurat som du gjør noe homofilt (derav: "er homofil")

Man gjør ikke homofili, ikke en gang om man havner i senga med en av samme kjønn. Man utøver en homoseksuell handling. Kanskje for å finne ut om man er homofil eller ikke. Det er en velkjent måte å finne ut av om man liker noe, helt fra man er nyfødt. Smak på det, og smaker det godt så er svaret ja. Men man kan like godt finne ut at man ikke liker det.

Og akkurat som man ikke blir vegetarianer av å spise et kålhode, blir man ikke homofil av å prøve seg med samme kjønn. Det blir man først hvis man finner ut at gutt "smaker" bedre enn jente.

Det heter vel ellers strengt tatt ikke "gjør sport i", det heter "gjør sport ut av", eventuelt "lar det går sport i" eller "gjør det til en sport". Man blir uansett ikke sporty av å fiske laks en gang eller to.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja dessverre så han meg... Får vel bare ikke snakke om det og aksepterehan for den han er. Anonym poster: 4a94f0bf3d9ff5f75a1f9ee1275ee41a

Det er bra at du er oppegående og villig til å akseptere din sønn, men hvorfor late som at ingenting hendte? Og hvorfor konkludere med at han er homofil? Du vet ikke og kanskje ikke han vet heller hva han er. Seksualitet er en sammensatt verden og det er langt fra uvanlig å eksperimentere i tenårene.

Uansett om han ender opp som hetero-, bi-, eller homofil, eller om han alt har funnet seg selv eller ikke, så er det viktig at han vet at du som hans nærmeste ikke vil tvinge deg innpå hans følelsesliv og at du vil akseptere han likefullt uansett.

Etter utstøting tror jeg noe av det verste en kan gjøre er å late som ingenting. Det kan selvsagt være litt pinlig at det sies noe også, men å late som ingenting vil over tid kunne tære på forholdet deres ettersom han ikke aner hva du faktisk tenker.

Du trenger selvsagt ikke å invitere til en flau samtale om blomsten og bien over frokostbordet, men synes du helt fint kan nevne i en helt enkel setning at du er ok med det du så den kvelden og at han alltid kan prate med deg om han vil. Noe mer enn det trenger du egentlig ikke å si og du trenger ikke å vente på noe svar heller, men da er han ihvertfall trygg på hvor du står og vet at han kan snakke med deg dersom han skulle føle seg tilfreds med det.

De fleste vil som kjent ikke snakke med sine foreldre om intimitet, men det er likevel positivt å vite at muligheten er der! Det viktigste er at han vet hvor han har deg så han evt. slipper å spekulere i hva du kanskje tenker og mener om han.

Endret av BlueBench
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jo, abstrakt kunne man tenke seg at noen "gjør sport ut av" noe som - underforstått - egentlig ikke er sport. Men da gjør man ikke sport, det man gjør er å fiske laks. Selv om man kanskje synes man gjør noe sporty.

Det heter vel ellers strengt tatt ikke "gjør sport i", det heter "gjør sport ut av", eventuelt "lar det går sport i" eller "gjør det til en sport". Man blir uansett ikke sporty av å fiske laks en gang eller to.

Det heter vel at "man gjør sport ut fisking" fordi man velger å konkurrere seg imellom om å fange den største fisken, enn at man faktisk mener man er sportslig fordi man fisker?

Lenke til kommentar

Og akkurat som man ikke blir vegetarianer av å spise et kålhode, blir man ikke homofil av å prøve seg med samme kjønn. Det blir man først hvis man finner ut at gutt "smaker" bedre enn jente.

Jeg var aldri noe god i norsk så den gjør sport greia ga jeg opp i første stund :p

Når det er sagt, så ser jeg egentlig din vegetarianer metafor fra andre siden.

I det at du er IKKE vegetarianer om du spiser kjøtt i ny og ned (vegetarianer==heterofil)

Og jeg ser personlig på en bifil som en homofil, ikke bare en homofil naturligvis.

Lenke til kommentar

Etter utstøting tror jeg noe av det verste en kan gjøre er å late som ingenting. Det kan selvsagt være litt pinlig at det sies noe også, men å late som ingenting vil over tid kunne tære på forholdet deres ettersom han ikke aner hva du faktisk tenker.

Du trenger selvsagt ikke å invitere til en flau samtale om blomsten og bien over frokostbordet, men synes du helt fint kan nevne i en helt enkel setning at du er ok med det du så den kvelden og at han alltid kan prate med deg om han vil. Noe mer enn det trenger du egentlig ikke å si og du trenger ikke å vente på noe svar heller, men da er han ihvertfall trygg på hvor du står og vet at han kan snakke med deg dersom han skulle føle seg tilfreds med det.

Yes. Godt sagt. Rema-metoden er ofte grei nok. Så også her.

Det heter vel at "man gjør sport ut fisking" fordi man velger å konkurrere seg imellom om å fange den største fisken, enn at man faktisk mener man er sportslig fordi man fisker?

Ja, den er jeg med på.

Når det er sagt, så ser jeg egentlig din vegetarianer metafor fra andre siden.

I det at du er IKKE vegetarianer om du spiser kjøtt i ny og ned (vegetarianer==heterofil)

Det er faren med metaforer. :) Men det betyr forsatt ikke at du foretrekker det ene framfor det andre, bare at du er villig til å prøve.

Og jeg ser personlig på en bifil som en homofil, ikke bare en homofil naturligvis.

Joda, sånn kan man se det. Men da indikerer man at legningen går i skritt, at enten er man homofil, eller så er man bifil, eller så er man heterofil.

Den vanlige tanken idag er at legning er en kontinuerlig skala som vi plasserer oss på. Vi kan (men må ikke) være så heterofile at vi ikke anser at vi har noe bifil legning i oss. En bifil er bifil, han/hun er et sted på skalaen mellom homofil og heterofil, og er han "i midten" av skalaen er han like tiltrukket av begge kjønn.

Personlig er som jeg pleier å si helt komfortabel med mine feminine sider, og kan godt finne på å synes at en mann er tiltrekkende uten at jeg får akutt behov for å løpe ut i skogen og skyte en elg av den grunn.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Ja.. sønnen min på 16 år hadde overnattingsbesøk, og de sa at de bare skulle "game", uansett før jeg la meg så hadde jeg tenkt å gi dem Pizzaen og brusen de enda ikke hadde henta (som nå hadde stått der i over 30 min) og tenkte å være hyggelig. Men da jeg kom inn så hadde sønnen min og kompisen hans sex. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, noen ideer? Har enda ikke tatt dette opp direkte med han, skjedde i natt/går kveld.

Hilsen forvirret mor.. Anonym poster: 4a94f0bf3d9ff5f75a1f9ee1275ee41a

Hmm, men hvordan? Altså, såg du at (1) de lå med hverandre, (2) utførte de 'blowjobs' på hverandre, eller (3) onanerte de hverandre? Med mindre du allerede har fortrengt det du såg? Dersom det var (3), er din sønn muligens ikke 100 % homofil/homoseksuell, var det (1) og/eller (2) er han nok det. :)

Ellers råder jeg deg til å ikke ta det opp på noen som helst nedlatende måte. "Jeg er her for deg", "Du kan snakke med meg", etc. kan også oppfattes nedlatende og frarådes. Aksepter din sønn slik han er.

Endret av LostinSpace
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...