Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Fant sønnen min, mens han hadde sex med en annen gutt..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det er vel ikke så mye man kan gjøre om man snubler opp i en slik situasjon. Det beste er vel å gjøre sitt beste for å akseptere din sønns valg, og så ser du hvordan det utvikler seg. Jeg har selv en venninne som definerte seg som lesbisk. Jeg traff både henne og damen hennes. De har siden gått fra hverandre, og venninnen min skal nå gifte seg. Med en fyr.

Jeg vet også om et par andre tilfeller der jenter har identifisert seg som lesbiske, og så har de funnet seg en type i stedet. Jeg har ikke like mange historier om homofile (mannlige) venner. Men det er så lite man kan gjøre. Du kan vel ikke gå til sønnen din og forlange at han ikke skal være homofil lengre?

Sånn utenom denne litt uvanlige situasjonen (med to av samme kjønn) ville det kanskje være omtrent som om du skulle snuble over sønnen din mens han hadde sex med en jente. Eller?

Lenke til kommentar

Eeeh jo, en heterofil mann har INGEN tiltrekning til andre gutter.

når det er sagt har jeg ikke noe imot at folk er homo, men når folk påstår at det ikke er homofilt å eksperimentere med samme kjønn... ja da lurer jeg på hva som er homo :o

Lenke til kommentar

Helt åpenbart at han sønnen din må få seg en omgang juling og tur til en prest, for dette kan ikke fortsette. Synes å huske at jeg leste noe om noen som prøvde eksorsisme for å motvirke homofili, mulig du burde ta en kikk på eksorsisme?

Endret av Kaymeerah
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt åpenbart at han sønnen din må få seg en omgang juling og tur til en prest, for dette kan ikke fortsette. Synes å huske at jeg leste noe om noen som prøvde eksorsisme for å motvirke homofili, mulig du burde ta en kikk på eksorsisme?

Om det var ment som en spøk, satt på spissen, med et snev av sarkasme og ironi, så kan eg opplyse deg om at det ikke fungerte. Om det var ment alvorlig så tipper eg du selv bør ta den turen til presten, og se at det er mer toleranse og aksept for andre medmennesker der enn hva du gir uttrykk for.

• Liker 1
Lenke til kommentar

men når folk påstår at det ikke er homofilt å eksperimentere med samme kjønn... ja da lurer jeg på hva som er homo :o

Hva med bifil?

En bifil som har seg med en av samme kjønn gjør vel og noe "homofilt" da?

"homofili

subst. m entall homofili [humufɪˈliː] seksuell tiltrekning til samme kjønn

kirkens syn på homofili

adj. homofil [humuˈfiːl] ( a1) som tiltrekkes seksuelt av samme kjønn, homoseksuell"

Lenke til kommentar

Om det var ment som en spøk, satt på spissen, med et snev av sarkasme og ironi, så kan eg opplyse deg om at det ikke fungerte. Om det var ment alvorlig så tipper eg du selv bør ta den turen til presten, og se at det er mer toleranse og aksept for andre medmennesker der enn hva du gir uttrykk for.

Jeg er uenlig, jeg syns det var en passende spøk, den var også svært klar og tydelig. Ingenting å klage på her.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Blir ikke det en selvmotsigelse? Hvis du anbefaler meg å ta en tur til presten fordi jeg sier det jeg mener, så vil jo det si at du har lav toleranse for meg og mine meninger. Nei, blir nok ingen tur til presten for min del.

Tja, du henviser til presten. Eg påstår at du bør ta deg en tur for å se hva presten mener, ikke for å endre holdning til homofile. Holdningen skal du få beholde for deg selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, nomore ba ikke Kaymeerah gå til presten på grunn av hans meninger om homofili. Han ga bare uttrykk for at et besøk hos presten ville vise Kaymeerah at presten nok hadde mer toleranse og aksept for medmennesker enn hva han (Kaymeerah) ga uttrykk for.

Kaymeerah legger sin egen oppfatning av hva et besøk hos presten tjener til, nemlig omvendelse - i den opprinnelige posten fra homofili, til grunn når han tolker rnomore. Det kan han selvsagt ha god grunn til å mene, men nomore har antagelig rett: Dersom Kaymeerah mente det han sa alvorlig, er han kanskje mindre tolerant enn presten. (Det avhenger selvsagt av hvilken prest vi snakker om.)

Det er ellers ikke bare helt kurant å uttrykke uenighet med andres meninger, meningsbrytning er forutsetningen for ideenes utvikling. Man kan ha lav toleranse for meninger uten at det er synonymt med lav toleranse for personen som ytrer dem. Selv om det ikke virker slik på internett.

Ytringsfrihet er som jeg ynder å si retten til å ytre sine meninger (i det offentlige rom), ikke retten til ikke å bli motsagt. Skal Kaymeerah ha rett til å uttrykke seg, enten det er ment som spøk eller alvor, så må nomore ha det.

Geir :)

Edit: Litt sein der.

Endret av tom waits for alice
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...