fantantonio Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Hvordan forenkler jeg denne enklest mulig: 2(b+4a)-(b+a) Hvordan løser jeg dette likningssettet: -2x+y=7 y=5x-5 Takk på forhånd! Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Det er noen år siden jeg holdt på med dette, men jeg tror jeg husker hvordan man gjør dette. Det første jeg ville gjort er å løse opp den første parantesen: 2(b+4a)-(b+a) (2*b)+(2*4a)-(b+a) (2b+8a)-(b+a) b+7a Tipper det skal være ca riktig? Lenke til kommentar
fantantonio Skrevet 25. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2012 Det er noen år siden jeg holdt på med dette, men jeg tror jeg husker hvordan man gjør dette. Det første jeg ville gjort er å løse opp den første parantesen: 2(b+4a)-(b+a) (2*b)+(2*4a)-(b+a) (2b+8a)-(b+a) b+7a Tipper det skal være ca riktig? Kom fram til det samme selv, så jeg håper det er riktig. Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 (endret) Jeg får også 7a+b på forenklinga. Her er også et løsningsforslag på likningssettet ditt som jeg sveisa sammen i farta. http://mattevideoer.net/video/likningssett-227.php Endret 25. mars 2012 av Aleks855 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå