Gå til innhold

Kamptråd: Rosenborg - Brann


MartinF

Anbefalte innlegg

Jeg diskuterer med han kun for å diskutere med en som har en annen mening, men jeg kan ikke huske sist jeg ble sint av noe Step_up skrev, enkelt og greit fordi han selv gjør det umulig å ta han seriøst til tider.

 

Fordi? Men siden du har så klart syn på meg, så vil jeg gjerne ha svar fra deg på følgende spørsmål:Synes du Austin burde hatt rødt kort selv om han trekker seg veldig i taklingen? hvorfor det i såfall?

 

Helt klart, nettopp fordi Austin fullførte taklingen, uansett hvor mye han "angret" i løpet av taklingen.

Jeg vet ikke om du følger med på engelsk fotball, men det var en liknende debatt da Kompany(?) for Manchester City ikke en gang traff med taklingen sin, men fikk likefullt rødt kort p.g.a. intensiteten av taklingen.

Dommerne og FA konkluderte med (noe som allerede var en regel) om at taklinger trenger ikke å treffe for å kvalifisere til et rødt kort, det er nok at de blir gjort i såpass stor fart, og med strake bein.

 

Austin traff Issah (uansett hvor mye du argumenterer for at han umulig kunne få så veldig vondt), etter å ha kastet seg inn i taklingen (reglene sier også om forskjellen på å skli inn i en duell, og å kaste seg), med strake bein, og slik jeg har tolket regelverket skal dette være et rødt kort.

 

- Unødig mye kraft øker sannsynligheten for å utsette motstander for fare og blir alvorlig brudd

på spillereglene med rødt kort som konsekvens.

- Dommeren må ta hensyn til:

- Elementer av hensikt eller eventuelt overlagt handling (gjerne at spiller ikke tar hensyn til

motstanderens sikkerhet)

- Farten til angriperens handlig/intensitet

- Tackelerns mulighet til å spille ballen

- Utsettes motstanderens sikkerhet for fare

 

Kilde: Fotball.no

Endret av Snurreleif
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg diskuterer med han kun for å diskutere med en som har en annen mening, men jeg kan ikke huske sist jeg ble sint av noe Step_up skrev, enkelt og greit fordi han selv gjør det umulig å ta han seriøst til tider.

 

Fordi? Men siden du har så klart syn på meg, så vil jeg gjerne ha svar fra deg på følgende spørsmål:Synes du Austin burde hatt rødt kort selv om han trekker seg veldig i taklingen? hvorfor det i såfall?

 

Helt klart, nettopp fordi Austin fullførte taklingen, uansett hvor mye han "angret" i løpet av taklingen.

Jeg vet ikke om du følger med på engelsk fotball, men det var en liknende debatt da Kompany(?) for Manchester City ikke en gang traff med taklingen sin, men fikk likefullt rødt kort p.g.a. intensiteten av taklingen.

Dommerne og FA konkluderte med (noe som allerede var en regel) om at taklinger trenger ikke å treffe for å kvalifisere til et rødt kort, det er nok at de blir gjort i såpass stor fart, og med strake bein.

 

Austin traff Issah (uansett hvor mye du argumenterer for at han umulig kunne få så veldig vondt), etter å ha kastet seg inn i taklingen (reglene sier også om forskjellen på å skli inn i en duell, og å kaste seg), med strake bein, og slik jeg har tolket regelverket skal dette være et rødt kort.

 

- Unødig mye kraft øker sannsynligheten for å utsette motstander for fare og blir alvorlig brudd

på spillereglene med rødt kort som konsekvens.

- Dommeren må ta hensyn til:

- Elementer av hensikt eller eventuelt overlagt handling (gjerne at spiller ikke tar hensyn til

motstanderens sikkerhet)

- Farten til angriperens handlig/intensitet

- Tackelerns mulighet til å spille ballen

- Utsettes motstanderens sikkerhet for fare

 

Kilde: Fotball.no

 

takk for et skikkelig svar(et av få på side 14). Men det er vel gjerne uthevelsene som gjorde at det bare ble gult og det er jeg i såfall enig med dommeren i. for han trekker seg jo veldig og kontakten med knottene er minimal og jeg synes at han kommer inn i taklingen på en slik måte som ikke gjør taklingen så farlig. blant annet ved at han trekker seg en del i taklingen og den blir derfor ikke særlig farlig og spiller blir vel heller ikke skadet i situasjonen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

snip

 

Er skuffet over deg. hadde jo trodd at du var en som klarte å holde deg for god for lavmål. tydeligvis ikke.

 

Nei vet du hva. Nå er du faktisk så forferdeligt langt utpå jordet at eg føler eg er nødt til å rapportere deg. For nå er det ingen tvil om at du bare svarer på måten du gjør kun for å provosere og trolle.

 

Du burde jo lese hva du selv skriver til meg her og kanskje tenke over det du skriver, muligens du burde leve etter dine egne ord.

Lenke til kommentar

Eg kan virkelig ikkje forstå at noen kan forsvare taklingen som Austin fikk Gult i denne kampen. Austin går inn i taklinger med i stor fart og nesten strake føtter. Knottene trenger verken treffen eller skade spilleren for at den taklinger skal bli rødt.

 

En dommer må kunne bedømme kordan spilleren går inn i en takling og kor stor fare for skade taklinger kan medføre vist Austin treffer skikkelig. Hadde Austin truffet skikkelig der, så kunne det blitt fryktlig stygt.

 

Hadde det vært motsatt, en spiller kommet inn på samme måte på en Brann spiller, så hadde størstetalet av Brann supportere men at det skulle være rødt kort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En dommer må kunne bedømme kordan spilleren går inn i en takling og kor stor fare for skade taklinger kan medføre.

 

Og det var vel nettopp det dommeren gjorde når han ga gult...

 

Hadde Austin truffet skikkelig der, så kunne det blitt fryktlig stygt

 

Og Austin trakk seg veldig i taklingen, så det var det ingen fare for...Spilleren ble vel heller ikke skadet ble han?

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Hadde Austin truffet skikkelig der, så kunne det blitt fryktlig stygt

Og Austin trakk seg veldig i taklingen, så det var det ingen fare for...Spilleren ble vel heller ikke skadet ble han?

 

Spiller ingen rolle om han trekker seg i taklingen, noe han heller ikke gjør, for det er overdrevet voldsomt spill og han utsetter sin motspiller for fare. Klart rødt kort i følge regelboka.

Og det er ikke formildene at Issah ikke ble skadet, bare flaks.

Lenke til kommentar

20 + innlegg slettet for personangrep, spam, trolling eller svar på personangrep. Merk at det definitivt vil bli delt ut ferier og advarsler hvis det fortsetter sånn fremover. Gang på gang så jeg at man "truer" med å rapportere innlegg her inne. Et lite tips: Gjør det fremfor å skrive at du har planer om det. Rapporter personangrep, trolling, spam o.l. uten å svare på det. Det er ikke farlig å rapportere noen. Forhåpentlig slipper jeg også da å bruke en time av lørdagen min til å rydde opp i en enkelt tråd.

 

Reaksjoner på moderering kan tas på PM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...