Gå til innhold

Kamptråd: Rosenborg - Brann


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enten er du blind, eller så har du tatt en "brann-laserøyeoperasjon"

 

Taklingen til Austin er med to føtter, knotter og i stor fart. Farlig spill og et soleklart rødt kort. Og ikke kom og si at vi oppfører oss som tullinger. Ta deg sammen.

 

er ikke meg som kommer med personangrep, så har vel ikke gjort noe som skulle tilsi at jeg må ta meg sammen. og som sagt, er det noen knotter der, så er det veldig knapt. han prøver så godt han kan å trekke seg...Da vil jeg gå for ingen av delene fra den første setningen din som også er over streken...Og om du mener det personangrepet ditt ikke kvalifiserer til den karakteristikken av oppførselen din, så vet jeg ikke hvordan du ville definert regler...Jeg går i det minste ikke til personangrep her(kun oppførselen din jeg angriper), så kanskje du kan lære noe.

 

Herre jesus. Du har sett på lite fotball i dvalen din når du har glemt de elementære reglene og skikkene ved fotball.

Det har ikke noe å si om han oppdager under taklingen at "det her går ikke bra, best å tenke fort". Selvfølgelig er det positivt at han skjønner det, men da har han allerede så stor fart og taklingen blir stygg, selv om han prøver å gjøre det beste ut av situasjonen.

Torres hadde en lik takling på en Swansea spiller i fjor. Torres traff ikke spiller og han trakk bena til seg. Selv om det er gjort er det allikevel stygt og det er ingen annen måte å få bort slikt spill på ved å bare gi dem rødt kort.

Austin er heldig som får spille de 3 neste kampene. Hadde det vært noen rettferdighet i fotballen hadde også NFF gått inn, sett på saken også vurdert om Austin skal få 3 kamper eller ikke. Stygt spill må straffes hardt ned på. Gjøres det ikke i kampen må det gjøres etterpå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syntes Øvretveit gjorde en bra debutkamp, jeg. Er ikke lett å bli kastet ut i en kamp borte mot Rosenborg. Han hadde et par gode redninger, og gjorde grei figur. Kun 3-1- målet hvor han tullet seg bort, syntes jeg. Absolutt godkjent førstekamp i min bok. Glad for at vi sang "verdens beste keeper" til ham, slik at han fikk litt ekstra støtte.

 

Spørs om han hørte det, all den tid han sto 90% av tiden sin med Kjernen rett bak seg. Hørte hvertfall ikke noe til Brann-fansen der oppe.

Hadde blitt gal av trommer og shalalalalalala om jeg hadde stått i mål på Lerkendal! Syns det er grusomt bare jeg ser på TV.

 

Spørs om han hørte det, all den tid han sto 90% av tiden sin med Kjernen rett bak seg. Hørte hvertfall ikke noe til Brann-fansen der oppe.

 

Sant, men han hørte oss nok de første minuttene han spilte, da han trengte det mest. Da sto han jo rett nedenfor oss. Tror nok likevel den første redningen hans var det som ga mest selvtillitsboost.

 

Selvfølgelig et godt poeng. Ikke at jeg har sett målene på TV, men Skarsfjord må fortelle ham at han ikke har direkte skyld i baklengsmålene. Selv 3-1-målet kan han ikke lastes for, det er en horribel forsvarsfeil som gjør at Prica kommer i mellom der. Når han først har rykka ut, må han bare fullføre i et håp om å få tak i ballen. En takling kunne kanskje vært på sin plass, men jeg klager ikke :D

Om han hadde bommet på taklingen hadde det blitt rødt og da hadde vi vært uten keeper i flere kamper. Så greit at han ikke gjorde det imo.

 

Utrolig at folk lar seg hisse opp av Step_up. Det er samme historien om og om igjen, hver sesong.

Lenke til kommentar

Hadde blitt gal av trommer og shalalalalalala om jeg hadde stått i mål på Lerkendal! Syns det er grusomt bare jeg ser på TV.

 

Mulig jeg er inhabil, men jeg synes Kjernen lager bra trøkk på kamp, selv med tromma. Ble variert mellom en god del sanger i går også, så like ensformig som alle andre supportergrupper skal ha det til er det ikke.

Lenke til kommentar

Herre jesus. Du har sett på lite fotball i dvalen din når du har glemt de elementære reglene og skikkene ved fotball.

Han kunne de ikke før heller.

 

er ikke meg som kommer med personangrep

 

.Finn deg noe annet å gjøre enn å oppføre deg som en jævla lavpannet tulling!

 

Neida, ikke du...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan det kan påstås at taklinga til austin ikke var rødt er virkelig uforståelig for meg. Er verken RBK- eller brann-fan, men den taklinga var jævlig stygg. Knottene ute og to føtter. Glassklart rødt kort.

 

Det finnes mange blinde mennesker i verden for å si det mildt. Soleklart rødt og at folk i det hele tatt påstår eller i det hele tatt diskuterer annerledes er helt håpløst. Slik sett så håper man heller på at gutten troller fremfor å være seriøs.

Lenke til kommentar
Utrolig at folk lar seg hisse opp av Step_up.

 

Selv om jeg selv diskuterer med Step_up skal jeg være enig.

 

En ting er å bli like.. engasjert, som han, men en annen ting er å bli frustrert.

Jeg diskuterer med han kun for å diskutere med en som har en annen mening, men jeg kan ikke huske sist jeg ble sint av noe Step_up skrev, enkelt og greit fordi han selv gjør det umulig å ta han seriøst til tider.

 

Men det skal sies, engasjement har han iallefall.

Lenke til kommentar

Hadde blitt gal av trommer og shalalalalalala om jeg hadde stått i mål på Lerkendal! Syns det er grusomt bare jeg ser på TV.

 

Mulig jeg er inhabil, men jeg synes Kjernen lager bra trøkk på kamp, selv med tromma. Ble variert mellom en god del sanger i går også, så like ensformig som alle andre supportergrupper skal ha det til er det ikke.

Joda, de lager bra trykk, men jeg personlig takler ikke de fleste RBK sanger. Eneste som kanskje er værre i mine øyner (ører?) er AAFK sin OH AH. Den er stygg den!

Lenke til kommentar

Klarte jo faktisk også å trippel post...urhm...kvadruppel posss... eh. 7 poster etterhverandre.

 

Vet faktisk ikke om eg skal rapportere for trolling eller om eg skal la være nå. Men du vet det er ingen regler mot å være engasjert, eller drittsekk eller begge deler samtidig.

 

Men at du i det hele tatt mener at Austin IKKE skulle hatt rødt i den situasjonen når han hopper inn med to strake ben er helt ubegripelig. For eg tror virkelig ikke at du er så dum at du oppriktigtalt mener at den taklingen kan forsvares.

 

Har ingenting med saken å gjøre om han begynner å trekke seg i det hele tatt når du SER hvordan taklingen blir satt, og OM han tenker på å trekke seg så rekker han det uansett ikke og han kunne ha påført RBK spilleren stor skade om han hadde truffet skikkelig i den situasjonen.

 

Om du fortsatt mener at den taklingen kan forsvares så er det bare ett svar, du har ikke peiling.

Lenke til kommentar

Step_up x 7. Greit å starte dagen med en reality check.

 

Greit for meg om du poster her, men det er jo så usaklig at det er på grensa til off-topic.

 

Fordi? Men siden du har så klart syn på meg, så vil jeg gjerne ha svar fra deg på følgende spørsmål:Synes du Austin burde hatt rødt kort selv om han trekker seg veldig i taklingen? hvorfor det i såfall?

Tar meg friheten til å svare. Selv om Austin ikke går inn med helt horisontale bein så er det uansett langs bakken med knottene først. Klart rødt kort uansett hvilken dommerhåndbok du leser.

Men jeg kan skjønne hvorfor du synes dette er en mild takling fra han. Austin har vel gjort dette flere ganger før.

Endret av Armageddon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...