Gå til innhold

BK: padde potrett

dan83

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt enig i ovenstående inlegg. Dette var to fine bilder, men jeg liker også best det til høyre.

Skulle kanskje hatt litt mindre blenderåpning. Når virker det for meg litt for 2D aktig hvis du skjønner hva jeg mener.

Siden dybdekompresjonen er så stor og det samme med blenderåpningen så får ikke bildet ordentlig dybde, men dette er jo bare min mening da :)

Men bortsett fra dette var det svært flotte bilder :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Helt enig i ovenstående inlegg. Dette var to fine bilder, men jeg liker også best det til høyre.

Skulle kanskje hatt litt mindre blenderåpning. Når virker det for meg litt for 2D aktig hvis du skjønner hva jeg mener.

Siden dybdekompresjonen er så stor og det samme med blenderåpningen så får ikke bildet ordentlig dybde, men dette er jo bare min mening da :)

ja, det optimale hadde vært enda større dybde, spesielt på første bildet! Men når man har begrenset med lys, så vill bare en enda mindre blenderåpning ført til enda mørkere bakgrunn og blitsen ville preget bildet for mye! Selvfølgelig kan dette redigeres til en viss grad, men det vill igjen føre til mere bakgrunnsstøy=)

Har brukt 450d, så ville helst holde iso så lav som mulig;)

Lenke til kommentar

ja, det optimale hadde vært enda større dybde, spesielt på første bildet! Men når man har begrenset med lys, så vill bare en enda mindre blenderåpning ført til enda mørkere bakgrunn og blitsen ville preget bildet for mye! Selvfølgelig kan dette redigeres til en viss grad, men det vill igjen føre til mere bakgrunnsstøy=)

En ekstern blits med en liten softbox hadde nok kanskje gjort susen her... men det er jo alltid lett å være etterpåklok :)

Uansett så skal du ikke skamme deg over de bildene der. Virkelig flotte bilder begge to, men i mine øyne var da altså det til høyre hakket bedre :)

Lenke til kommentar

En ekstern blits med en liten softbox hadde nok kanskje gjort susen her... men det er jo alltid lett å være etterpåklok :)

Uansett så skal du ikke skamme deg over de bildene der. Virkelig flotte bilder begge to, men i mine øyne var da altså det til høyre hakket bedre :)

jo takk, er ganske fornøyd ut ifra omstendighetene og utstyret(intern blits, uten softboks) som jeg hadde tilgjenglig;)

Har også lært at Manuell ofte kan lønne seg ved makro fotografering, siden det ofte ikke gjør noe at bilde blir litt "under eksponert" ved bruk av blits;) Men dette komme selvsagt ann på bakgrunnen, motivet osv.

Lenke til kommentar

Da går jeg mot strømmen og synes bilde #1 er finest :)

Jeg synes det forteller en bedre historie samt at bilde har dybde/varme, eneste hadde vært å klone bort litt av de svarteste strekene over hodet så bakgrunnen hadde blitt litt mer samstemt.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...