ChriW Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 (endret) Heisann hoppsann! Er på jakt etter en ny android-telefon (Ønsker ikke iPhone, men kan vurdere windows phone). Er foreløpig åpen for alle merker og regner med å kunne bruke rundt 5000 kr, men kan hende jeg snurper inn litt etterhvert. Har sett litt på HTC one x, og Samsung Galaxy Nexus, og kunne tenke meg i hvert fall nexusen, men ble plutselig usikker på om den fortsatt er "verdt det" til den prisen. I hvert fall når jeg får intrykk av at Galaxy S3 er rett rundt hjørnet. Så det jeg egentlig lurer på er vel hvorvidt det er lurt å kjøre på med Nexusen nå, om det heller er lurere å vente på noen eventuelle kommende telefoner, eller om det er bedre telefoner allerede på markedet. Og egentlig om Nexus er verdt det i det hele tatt. Den er vel ikke det kraftigste beistet man får, men så lenge menyene (og spill) ikke lagger, skal det vel gå greit. Skal også sies at jeg ønsker telefon senest innen Juni/Juli, så hvis jeg må vente til høsten, er det lite sannsynlig at jeg gidder å vente. Jo, og forresten; når det kommer til andre telefoner, så er jeg interessert i roughly samme størrelse som de to nevnt lenger opp. Ca. 3.7-4.7 tommer. Kamera har ikke så mye å si, men er jo alltid fristende med greit kamera i hvert fall. Ellers er jeg vel åpen for det meste tror jeg. På forhånd takk! Endret 25. mars 2012 av ChriW Lenke til kommentar
1i1i1i1i1 Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 (endret) Både Huaweis sin kommende Ascend D Quad og HTC ONE X er noen gode valg du burde vente på. Ifølge Huawei, skal deres telefon være sterkere en Terga 3 brikken. Men hadde jeg vært deg, ville jeg ventet å se hva Samsung kommer med. Regner med det blir en tekno-bombe. Men denne er ikke annonsert ennå, så når den kommer vet ingen.. Huawei og HTC skal slippe sine iløpet av våren, april-juni.... Samsung Nexus ville jeg ikke gått for tror jeg. Den har ikke så imponerende specs iforhold til Quad core prosessorene som kommer nå. Eventuelt kan LG Optimus X4 HD være noe, om denne ikke koster over 5 lapper? Endret 25. mars 2012 av 1i1i1i1i1 Lenke til kommentar
ChriW Skrevet 25. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2012 Er veldig sant at Nexus ikke er den kraftigste maskinen for øyeblikket. Men jeg er litt usikker på om jeg har lyst på HTC Sense, og da jeg prøvde Nexus i butikken føltes softwaren (launcheren, vet ikke hva det kalles. Er ikke akkurat proff i android) ganske deilig. Har ikke prøvd mange andre telefoner, men lurer på om det er noen rykter om en liknende telefon med et såpass rent OS som kommer? Ellers er både Huaweis og Samsungs (og HTCs egentlig) nye telefoner interessante. Føles teit å kjøpe en telefon hvis det kommer noe mye bedre et par uker/måneder etterpå. Prisen er jo også noe som må tas høyde for. Vet ikke hvor mye man kan regne med at en ny Samsung kommer til å koste, men blir vel ikke akkurat gratis. Lenke til kommentar
1i1i1i1i1 Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Nei, jeg er usikker på hva kommende Galaxy S3 vil koste. Men tror du burde se nærmere på Huawei sin D Quad. Huawei har klatret oppover i det siste, så det er en interessant mobil. Om du ikke liker Sense, så kan du se på LG sin Optimus X4? Av de som er annonsert, synes jeg at Huawei sin ser mest interessant ut. Men dumt ikke Samsung annonserte sin neste Galaxy på MWC 2012. Jeg vil ihvertfall anbefale en av de nye modellene framfor en gammel modell. De nye er rett rundt hjørne. Men om du orker å vente litt ekstra, så hadde du kunne kjøpt en Galaxy S3. Tror prisen blir nærme 5 tusen. Lenke til kommentar
ChriW Skrevet 25. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2012 (endret) "Snakker om sola", så faktisk nærmere på den (Huawei D Quad) for ca. 30 min siden, og den er faktisk veldig interessant. OS-et ligner på det som Nexus er utstyrt med, og selve mobilen virker jo ikke så halvgæren. Gidder dog ikke google-translate norsk, så avhenger av at oversettingene er gode (har hørt de er "interessante" på tidligere modeller). Ellers er Galaxy S3 definitivt en mulighet, spent på å se hvordan den blir. Regner med at Huawei blir en del billigere enn S3, da, og det kan jo bli satt pris på av de som skal betale ^^ Tusen takk for hjelpen uansett. Tror jeg venter litt inn i april før jeg tar en beslutning. Da får jeg kanskje en hands on med HTC one og Huawei, og så får vi se når Galaxy S3 blir annonsert. Endret 25. mars 2012 av ChriW Lenke til kommentar
1i1i1i1i1 Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 (endret) HTC tror jeg skal lanseres i april om jeg ikke tar feil? Mens Huawei er litt senere (mai-juni) Men du får se hva som skjer. Man har jo Sonys nye Xperia S også, den skal være en flott sak! Denne er billigere en alle de andre, men har fantastisk skjerm med rundt 340 ppi. Riktig nok Dual Core kontra Quad Core som står i de som kommer. Men denne er billigere, og har fått mye skryt så langt. Endret 25. mars 2012 av 1i1i1i1i1 Lenke til kommentar
ChriW Skrevet 25. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2012 Jo, mener HTC One lanseres helt i starten av April. Er ikke sikker på Huawei. Skal ta en titt på både LG og Sony. Har en xperia x10 mini pro nå, som jeg er helt greit fornøyd med, og vil egentlig tenke med noe bedre enn det. Men de xperiaene jeg testet i butikken virket slettest ikke værst. Hva er egentlig forskjellen på quad og dual core? Er litt noob når det kommer til hardware Lenke til kommentar
1i1i1i1i1 Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 (endret) Men som du kanskje vet er det ikke Sony Ericsson lenger. Nå er det kun Sony. Forskjellen på Dual Core og Quad Core, er at Dual er 2 prosessor kjerner, mens Quad er 4 prosessor kjerner. Det vil si at Quad er sterkere, kan jobbe raskere og håndtere mer arbeid. Men Sonyen er ikke så dyr, og skal være en super telefon. Så du kan ta en titt på den, den skal være i butikkene nå den.. Selv om det er Dual Core, er den sterk. Den skal være istand til å takle alt du mater den med en stund framover... Link til Xperiaen: http://www.sonymobil...obal-en/xperia/ Endret 29. mars 2012 av 1i1i1i1i1 Lenke til kommentar
ChriW Skrevet 25. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2012 Ja, har hørt om det der. Og nice, skal ta en titt, tenker å stikke innom butikken igjen snart for å teste litt forskjellig. Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå