Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har et Nikon D3100 kamera som jeg trenger nytt batteri til. Har sett litt rundt etter uorginalt batteri, orginalt er rådyrt og uaktuelt.

Ble tipset om siden 24hshop.no, her fant jeg et batteri EN-EL14, som til Nikon D3100. Men på siden står det at batteriet bare passer til Coolpix P7000, stemmer det? Har funnet andre sider hvor det står at det er mulig å bruke samme batteriet på begge kameraene... Her er link: http://www.24hshop.n...6236-c-155.aspx

Men når jeg leser her: http://www.mytrendyphone.no/shop/nikon-en-el14-batteri-58119p.html. Da ser jeg et batteri som går til både d3100 OG coolpix P7000. Rart jeg er forvirret??? Håper noen kan gi et skikkelig svar på dette.

Eventuelt har dere noen sider hvor det går ann å prøve å finne uorginale batterier til D3100 til en ikke avskrekkende pris?

På forhånd takk for hjelp.

Endret av Salamence
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://altitec.no/

De batteriene de ikke har , er det heller ikke strøm på!

Nja, sist jeg var i kontakt med altitec fikk jeg beskjed om at de ikke klarte å skaffe batteri til ebokleseren min. Den er franskprodusert og ikke særere enn at jeg har ssett andre på t-banen med den. Altitect tilbød seg riktignok å bestille batteriene fra Kina, men da måtte jeg kjøpe ca 100 stk eller mer, og det var ikke aktuelt.

Det er med andre ord ikke ALT de kan skaffe, men skulle jeg kjøpt uoriginale batterier hadde det vært derfra ja.

Lenke til kommentar
Da ser jeg et batteri som går til både d3100 OG coolpix P7000. Rart jeg er forvirret??? Håper noen kan gi et skikkelig svar på dette.
Batteriene er fysisk like men elektronikken er litt forskjellig. Derfor finnes det batterier som bare passer til et av kameraene, eller til begge.
Lenke til kommentar

Flere av linkene har EN-EL14 uoriginale batterier. Men det er mulig at ingen av de uoriginale batteriene har riktig Chip, så kamera vil ikke vedkjenne seg batteriet. Hvis Nikon har en "sær" chip type i noen av batteriene sine, eller kamera er ganske nytt, så kan det hende det ikke finnes uoriginalt batteri som virker i kamera.

Lenke til kommentar

Flere av linkene har EN-EL14 uoriginale batterier. Men det er mulig at ingen av de uoriginale batteriene har riktig Chip, så kamera vil ikke vedkjenne seg batteriet. Hvis Nikon har en "sær" chip type i noen av batteriene sine, eller kamera er ganske nytt, så kan det hende det ikke finnes uoriginalt batteri som virker i kamera.

Tyder på det, finner ikke mye på eBay, og de som er tilsalgs kan bare brukes på venstre side i batterigrip, så det er nok ikke ennå laget 3parts chippete batterier ser det ut som.

Original koster ca 300.- på eBay + eventuelle avgifter.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...