CoffinKriz Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Jeg har for øyeblikket en deltidsansettelse på et utested, hvor jeg jobber som ryddehjelp på kvelden i helgene. Tjener rundt 120-kroner i timen. Jeg vet jeg ikke kan få overtidstillegg, men dama mi har fått høre av noen som jobber innenfor samme yrket, at rydd eller kvelds-arbeidere over 21 år, skal få rundt 20 kroner tillegg. Jeg har ikke fått høre hvilken lover det er, men er dette riktig? Jeg begynte jobben bare et par dager etter jeg fylte 21, så hvis det er tilfelle har jeg vell krav på 20 kroner ekstra for hver time jeg har jobbet? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Er du medlem av fagforening? Er det tariffavtale på arbeidsplassen? Lenke til kommentar
CoffinKriz Skrevet 25. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2012 Nei, er ikke medlem i en fagforening. Har tariffavtale. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Slå opp i tariffavtalens del om lønnsfastsettelse. 1 Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Hehe.. trodde av emnetittelen at du hadde vært ryddehjelp i 21 år 1 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Der jeg jobber, tror jeg ikke det er noe forskjell på hvor gammel du er, men du skal ha kvelds/natt tillegg etter kl 24. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Dette er det ingen her på forumet som kan svare deg på uten å se arbeidsavtalen din (og evt. tariffavalen). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå