Zee Shan Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Jeg og en kompis kom opp i naturfag på fredag og vi fikk temaet "Energi" Vi skal bruke kompetanse måø fra følgende tema: PS: Det er en åpen oppgave. Stråling og radioaktivitet • Beskrive hvordn nordlys oppstår, og hvordan Norge har vært og er et viktig land i forskningen på dette feltet: • Forklare ozonlagets betydning for innstrålingen fra sola • Forklare hva drivhuseffekt er og gjøre rede for og analysere hvordan menneskelig aktivitet endrer energibalansen i atmosfæren • Gjøre rede for noen mulige konsekvenser av økt drivhuseffekt, blandt annet i arktiske områder, og hvilke tiltak som settesi verk internasjonalt for å redusere økiningen i drivhuseffekten • Forklare fenomenene: Radioaktivitet, Halveringstid og bakfrunnsstråling. • Beskrive kjennetegn ved ulike typer ioniserende stråling og forklare hvordan disse utnyttes til teknisk og medisinsk bruk • Forklare hvordan elektromagnetisk stråling fra verdensrommet kan tolkes og gi informasjon om verdensrommet Energi for fremtiden • Forklare hva redoksreaksjoner er. Gjøre forsøk med forbrenning, galvanisk element og elektrolyse og gjøre greie for resultatene • Beskrive virkemåten og bruksområdet til noen vanlige ladbare og ikke-ladbare batterier og til brenselceller • Gjøre rede for hydrogen som energibærer Jeg kan alt det der men i oppgaven står det at jeg skal bruke noen av punktene til å si noe om energi, problemet mitt nå er å starte med en powerpoint, hva skal jeg starte med? hva skal jeg snakke om? Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå