Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen vet om et bra program man kan bruke, evt. om noen kan lage et program som vi kan bruke til et LAN, og eventuelt hva dette vil koste.

Programmet må ha følgende egenskaper:

- Kassasystem til kiosken

- Billettregistrering med navn og fritekst (til evt. lån av lankabler osv.)

- Utskrift av armbandsbilletter med navn og logo

- Funksjoner hvor man kan sjekke hvor mye man har solgt

- Funksjoner for betaling kontant (med regnehjelp hvor man skriver inn hvor mye kunden gir deg, og skal ha tilbake) og med kort

- Oppkobling mot kasseskuff, kvitteringsskriver og scanner

Vi bruker Partyreg.net til plassregistreringen, og de har funksjoner hvor man kan laste ned bordnummerene til de som har registrert seg, og navnet. Om man kunne fått dette inn i kassesystemet, slik at man bare kan søke opp folkene etterhvert som de kommer, hadde det vært helt supert!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Når trenger du dette? Vi skal mest sansynelig lage noe slikt selv, men jeg har ikke noen gode tidsestimater nå. Vi har akkuratt mistet lokalene våre, og konsentrerer oss om å finne nye før vi gjør annet.

Vi har et egetutviklet seatingsystem der man kjøpet billetter (ikke med kort pr. nå), der vi henter ut deltagerlister osv, mulig vi integrerer disse systemene, men er ikke sikker. Kan godt legge ut koden til systemet når vi får gjort det ferdig, men som sagt er det mulig vi integrerer dette med seatingsystemet vårt, og da er det vell ikke like interesangt så lenge dere allerede har et tilfredstillende system for det.

Er også usikker på hvordan det blir med billettbånd og kassasystemer. Dette blir mest sansynelig et webbasert system, og kassa er pr. nå et vanlig, ganske enkelt kasseapperat, om ikke bare et pengeskrin, og billettbånd bestilles utenfra.

Endret av hakonvl
Lenke til kommentar

Neste arrangement blir mest sannsynlig ikke før i oktober. Vi kan også bytte seatingsystem. Til nå har vi brukt vanlige billettbånd, men de er litt vanskelige å kontrollere ettersom det ikke står navn på de. Har sett litt på programmet ID guestlist, men dette blir litt vanskelig å bruke i kiosken siden man bare kan ha 8 varer registrert, og i tillegg er det veldig dyrt.

Lenke til kommentar

Setter i gang igjen etter TG gitt at vi har lokaler og nettline innen da, gir beskjed her igjen da. Planen var egentlig å arrangere et lan omtrent nå, men det ble jo ikke noe av da vi mistet lokalene. Vi kommer derfor til å arrangere ved så fort som mulig, regner med og håper at det blir før oktober. Skal se om jeg får lagt opp en live-versjon av det vi har til nå etterhvert.

VI har ikke planer for å lage kasseopplegg for kiosk forresten. Har også glemt å nevne at vi har programmert det som en Drupalmodul, og det gjør det jo enda mindre universielt og vansklig å bruke. Regner med at dere har en nettside allerede, kanskje med en brukerdatabase, så da må man jo integrere de to på en måte.

Edit: Tror det finnes selskaper som selger billettbånd med ID-nummer, seating-systemet kan sikkert modifiseres til å bruke samme ID-system.

Endret av hakonvl
Lenke til kommentar

Hvordan tenket du dette rent praktisk om det blir noe av? Skal jeg hoste det, da mot en eller annen form for leie, eller ser du helst for deg at du hoster selv? Er litt usikker på om jeg vil gjøre koden open-source slik ting er nå, men det kan jo diskuterest ;)

Om det blir snakk om leie kan jeg jo eventuelt implementere noen av de funksjonene som mangler, men må se på det senere. PM er kanskje et bedre sted å ta dette?

Endret av hakonvl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...