Tryharder Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1062997&su=1C52E9EF-9043-4782-9C2E-49C35D85D11C Hva syns dere, kjøper på mandag, så svar fort! Lenke til kommentar
CastleLord Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Ser grei ut denne, Du kan kanskje spare noen kroner ved og handle hos Dustin.no Bare Lurer, Hvorfor har du kjøpt 1 3TB HDD og en 2TB HDD? Skal disse settes I RAID eller noe? Hvis du skal sette dem i RAID så bør du helst ha 2 like disker I størrelse. Anbefaler da og kjøpe enda en 3TB istedet for den ene 2TB HDD'en. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Kanskje likegodt kjøpe inn Windows 7 Pro, i tilfelle du skal oppgradere mer minne etterhvert. Windows 7 Home Premium støtter kunn 16GB minne. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Kvalitet fra Intel, Asus, Corsair, Lian Li, Seasonic, Dell og Noiseblocker - Liste fra prisjakt Du har jo i utgangspunktet tenkt å bruke mye penger. Oppsettet over er 3000kr dyrere, men du får i tillegg dobbelt så mye ram, bedre kabinett, lydkort, skjerm, strømforsyning, vifter, mus og tastatur. Kvalitet i *alle* ledd. Once you go 30", you never go back! Ikke verdens beste spill-skjerm, men med mindre du er über-kresen holder det til casual gaming. Dessuten er det ypperlig til videoredigering! Du kan spare 4-5000 om du går ned til en 24" med 0.00001ms g/g om det er viktig for deg. Kabinettet får litt miksed reviews, men Lian Li er kvalitet fra ende til annen. Antall Noiseblocker vifter er matchet til å fylle alle plassene i kabinettet, samt bytte ut orginale Noctua-vifter med mer stillegående fra Noiseblocker. De ligger på rundt 7-11 dB(a) i støynivå. Kabinett: Final Thoughts As said earlier on, Lian Li have always been a company who I consider as the crème de la crème of the chassis world, because they simply don’t follow the mould of the cheap tacking gaming cases that we keep seeing pop up from time to time. Instead they product elegant designs with fantastic build quality and the PC-Z60 has followed on and done exactly that. The style is nothing short of spectacular and being honest they haven’t really focussed that much on it, because they don’t need to. They simply saw that less is more and got it bang on the money. The brushed aluminium style makes it a suitable case, no matter what the environment. The features are also something that really stand out, with the hard drive cage and its locking functionality and the heavy duty locking mechanism that operates the PCI expansion slots was a real treat for us in comparison to the cheaper plastic lever system that most brands include. The best feature of the case was undoubtedly the cable management, not just with the cable clamp but the general space that the chassis allowed for us to manoeuvre our cables and connectors in such a way that good airflow was provided, with a neat, tidy look. With the good, comes the bad, and from the way we’ve been talking, you probably assumed that their is none, but there are two things that could be considered as downsides. The first is the area at the top of the optical drive bays, due to the front panel connectors, it leaves only a little room to slide your drive into the top slot, though this is only a minor problem. The second downside is the price, but we can’t really consider it as a downside, because you wouldn’t expect to go out and buy a Aston Martin and then moan about the price, as nothing else compares to it for the same money. That analogy is exactly the same with this case, so if you like it, you better be prepared to shell out the £200 for it, and in our opinion it really is worth it. Pros: Elegant Stylish Solid build quality Light as a feather Superb functionality Cable tidying is a simple task Cons: Some may consider a bit pricey Vifter - Noiseblocker NB-Multiframe S-Series MF12-S1, -S2, -S3HS, -P Our verdict about the previous Noiseblocker fan series was highly positive already, but the NB-Multiframe series is divinely good. They run even quieter than the NB-BlackSilent fans, but their airflow is at least as good. Amazing fans, truly ones of the best out there! They reach acoustical comfort zone at 1080 RPM. In terms of power consumption of their NB-Multiframe series, Noiseblocker deceived us, as the slowest model doesn’t any anything even close to 2.74 W and can work just fine with only 0.5 W of power. Du kan spare en tusenlapp på å velge en annen strømforsyning, men med oppsettet ditt ser jeg ingen grunn til å gå for noe annet enn 80+ platinum PSU. 860W holder til tri-SLI om du noen gang kjøper flere 680-kort. Seasonic Platinum Series 860W - Probably the Best PSU Ever! Platinum without the Fuss The Seasonic Platinum 860W is the best current Seasonic product, and very probably the best power supply available at this time. The delivery contents and the number of connectors are at least above average. The internal design, the fan, and the excellent measurements surpass all current solutions from their competition. Clever ideas like the switch for active or semi-passive cooling operation are welcome extras and work without any complications. The direct competitors include the already mentioned Enermax Platimax 750W / Platimax 850W and the Golden King Platinum design (Kingwin LZP-750) from Super Flower. The latter offering isn't just questionable in name, but the missing overcurrent protection and MOV are also a major drawback. As such, we wouldn't put that particular unit in the same category as the Seasonic; Super Flower products in general use cheaper quality. In price and quality Enermax Platimax is close to the Seasonic Platinum, but Seasonic clearly demonstrates better soldering quality and uses extensive EMI filtering. The Seasonic Platinum 860W is currently available for $220, which is $20 less than the best price we can currently find on the Enermax Platimax 850W. Given all of these factors, there is only one possible ending: the Seasonic Platinum 860W deservedly earns our Gold Editors' Choice Award for being as good as one's word—and in some cases, even better. Tastaturet kan være lurt å bestille direkte fra Qpad, da du kan velge mellom Cherry switches. Brune, røde og sorte er vanligst til gaming. Har selv et Das Keyboard med brune, og det er fantastisk å skrive på, og fungerer greit til spilling (har ikke prøvd røde eller sorte switches). Brune switches "bråker" en del, men ikke like mye som blå. Røde og sorte har ikke den tactile feel'en til de blå og brune, og vil derfor tro at de ikke lager så mye lyd heller, om dette er viktig for deg. Musa kan du bestille på komplett for 299. Sykt billig for en kvalitetsmus fra razer. Lik i utformingen som den kjente MX518 fra logitech, men bedre innmat. Ble et langt innlegg dette. Noe du lurer på så spør. Om noen andre har forslag til forbedringer her, shoot! Jeg er ikke noe sagnomsust orakel Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 (endret) Ser grei ut denne, Du kan kanskje spare noen kroner ved og handle hos Dustin.no Og enda mer ved å handle fra deal.no - Og deal vs komplett - Deal er billigere enn komplett på 83% av varene... huhuh Endret 25. mars 2012 av MDCCLXXVI Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 (endret) er servicen på deal.no noe bra? (i forhold til dustin.no og komplett.no)... bare lurer støtter for det meste MDCCLXXVI (vanskelig navn Oo) - jeg selv ville dog droppet ett par vifter og gått med ett Corsair Obsidian 550D, men det er kun fordi jeg vil ha stillhet og jeg elsker lokken på 550D - i tillegg har du lagt til home premium og 32GB minne (facepalm), home premium kan bare ta 16GB... - 80+ platinum er ikke 100% nødvendig, men greit å ha når man skal brenne bort ett par hundre kroner - ville også gått for 2 stk. 3TB fremfor en 2TB og en 3TB (RAID ) - selv synes jeg 30" blir litt stort når man sitter rett ved, så hvis TS har lyst på noe mindre er jo Dell U2312HM verdt ett forsøk, men igjen, bare min mening Edit: sånn jeg ser det har Dustin.no også det eneste GTX 680 kortet på lager i norge (sett bort ifra butikker jeg ikke har hørt om som selger dem for skyhøye priser) Endret 25. mars 2012 av olestokk Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 er servicen på deal.no noe bra? (i forhold til dustin.no og komplett.no)... bare lurer Har ikke benyttet meg av serivcen der, men det skal litt til for å overgå denne episoden fra dustin; Advarer på det sterkeste mot denne "butikken": Jeg bestillte 04.01.12 en "ASUS Eee PC 1215B". Denne ble postet samme dag den var bestilt, og ankom postkontoret 3 dager senere. Synes dette var raskt og effektivt levert, og gledet meg til å sette opp maskinen for min samboer. Det viste seg snart at jeg hadde gledet meg på forskudd: Etter at batteriet var fulladet (8 t. i flg. bruksanvisningen), var det på tide å starte "vidunderet". Det begynte med feilmelding om at: "The string of FLORA not in the bios." (Ret. code 1)." Det neste som dukket opp var: "Fail AC-in test Error Error Error Error". Så kommer: "Battery Charge NG NG NG NG NG NG". Etter litt "tankevirksomhet", lot jeg maskinen stå på (uten AC forbindelse) til batteriet var litt tappet. Feilmeldingene forsvant, og den begynte å installere OS (Win. 7.0). Det neste som skjer, er at det hopper opp et "DOS-vindu" på skjermen, og den ene feilmeldingen etter den andre dukker opp. Maskinen låser seg, og ved ny oppstart skjer akkurat det samme. Jeg bestemmer meg nå for å kontakte "Dustin Home", for å få returnert defekt vare, og få tilsendt ny. Dette er blitt et mareritt: Jeg ble bedt om å ringe "ASUS support", og evt. sende maskinen til reparasjon hos dem! Etter å ha snakket med disse, konkluderte de med at maskinen var en sk. "DOA" (dead on arrival). De anbefalte meg å kontakte leverandør (Dustin Home) for å få tilsendt ny maskin. Dustin Home "kundeservice" påstår at de ikke kan sende ny, uten at de først får forsøke å reparere den jeg fikk tilsendt. De hevder å ha rett til dette etter "Lov om forbrukerkjøp". Problemet er bare at denne loven ble endret i 2002, og du har nå krav på ny vare (§29) med mindre du selv godkjenner reparasjon. Da forlangte jeg bare å benytte meg av "angreretten", og sende maskinen i retur, med tilbakebetaling til min konto. Dette var i følge (en noe overrasket "kundebehandler") OK. og frankert returlapp skulle sendes. Denne ankom i posten etter et par dager, og maskinen ble returnert. Tok på nytt kontakt med "kundeservice", og fikk nå en helt annen beskjed: "Klart jeg skulle få ny maskin", og: "Han du snakket med sist, har nok ikke satt seg inn i gjeldende regelverk", og til slutt : "Vi beklager så mye".... Ti dager etter at maskinen var sendt i retur, kontakter jeg igjen "kundeservice" for å få informasjon om hvor saken står. "Maskinen er ankommet Oslo, og videresendt til Sverige. hvor den vil bli undersøkt før vi refunderer dine utlegg." Jeg påpekte da at jeg var blitt lovet ny maskin, og at jeg hadde ventet lenge på dette. Dette var ikke "loggført" i Dustins ordreregister. Der sto det bare "Benyttet angrerett". Igjen fikk jeg beskjed om at jeg ikke hadde krav på ny maskin. Jeg fortalte da vedkommende hva som står i §29-30, men dette ble avfeid med at: "Vi holder oss til gjeldende lovverk, og kan ikke sende ny maskin." "Du kan sende meg linken til denne loven, men jeg kan den, og har gått kurs." "Du vil få dine utlegg refundert i løpet av 2-3 uker." "Vi må bare få åpnet pakken først, så vi er sikker på at du ikke har sendt oss noen gamle sokker." Det neste som skjer, er at jeg (til tross for at angreretten skulle benyttes som avtalt), mottar beskjed om at ny maskin er sendt. Det vedlegges faktura og sporingsnummer på pakken, som allerede er kommet til terminal da jeg mottar beskjeden. Dustin blir kontaktet igjen, og de sier de skal stoppe sendingen. Likevel mottar jeg hentemelding, men da jeg kommer til posten, er pakken returnert.. Pakken går fra Ålesund til Oslo, for der å bli videresendt til Sverige. Plutselig er pakken igjen på veg til Ålesund, og er nå ankommet terminalen for 3. gang.... Har Dustin omestemt seg, eller har posten rotet det til denne gangen? Her står (fremdeles) saken i dag: Ingen penger, ingen maskin og en utrolig uprofesjonell kundebehandling! Ser for øvrig at Dustin Norway AS har knallrøde tall i regnskapet, negativ egenkapital, driftsresultat på -6,9 mill. Nkr. og null kredittverdighet. støtter for det meste MDCCLXXVI (vanskelig navn Oo) - jeg selv ville dog droppet ett par vifter og gått med ett Corsair Obsidian 550D, men det er kun fordi jeg vil ha stillhet og jeg elsker lokken på 550D Corsair 550D er et meget habilt kabinett, og helt klart et godt kjøp! Synes likevel Lian Li er bittebittelitt mer 'sleek' Corsair er bare stål, selv om de markedsfører det med steel/alu, så er det kun døra som er i aluminium (så vidt jeg vet). - i tillegg har du lagt til home premium og 32GB minne (facepalm), home premium kan bare ta 16GB... Jau, liten tabbe der. Kun Enterprise/Ultimate som støtter 32GB+? - 80+ platinum er ikke 100% nødvendig, men greit å ha når man skal brenne bort ett par hundre kroner 92-94% efficiency betyr jo mindre varmeutvikling, med de fordelene det fører med seg (levetid, redusert støy, etc), så det er ikke *bare* gimmick! - ville også gått for 2 stk. 3TB fremfor en 2TB og en 3TB (RAID ) Kopierte bare trådstarters ønske. Ganske sært å sette opp to 3TB disker i raid 0?!! Ser ikke helt poenget, men det blir jo opp til trådstarter å avgjøre 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå