Master1 Skrevet 25. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2012 Halloen. Har søkt hærens befalsskole (alle linjer) på prioritet 1. Prioritet 2 var luftforsvarets befalsskole operativt. Prioritet 3 var LFBS tekniske. Hva er i korte trekk forskjellen på den operative og tekniske? Og, hvis jeg etter hvert angrer, og vil mest inn på Luftforsvarets BS, kan jeg da takke ja til den? (Innen opptaket, selvsagt) Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 25. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2012 (endret) Hovedforskjellen mellom LFBS operativt og teknisk er hovedsaklig hva de har fokus på og hva slags linjer du kan gå videre på. På operativt kan du velge blant annet vakt og sikring, hund, sanitet, luftvern etc På teknisk kan du velge blant annet mission support, kontroll og varsling etc Operativt fokuserer på baseforsvar, mens teknisk er alt fra fly utstyr/rednings utstyr til overvåkning (rader titting). Jeg vil tro de begge to er like når det kommer til generell lederutdanning. Men den operative vil fokusere mer på strids teknikk enn hva den tekniske vil. Men tror du heller bør tenke ut hva du vil jobbe med. Om du vil skru på fly eller om du vil drive med baseforsvar. Du bør nok tenke deg godt om for så sende inn søknad om bytte til LFBS før FOS. Ettersom det kommer ann på hvor bra du gjør det og forsvarets behov som bestemmer. Endret 25. mars 2012 av toy_man Lenke til kommentar
Master1 Skrevet 25. mars 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. mars 2012 Okei. Hvis jeg blir kaldt inn til FOS, kan det hende jeg blir satt i LFBS i stedet for HBS hvis jeg gjør det bra, men ikke bra nok for HBS for eksempel? Så det blir ikke bestemt før etter opptaket? Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 25. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2012 Litt usikker på akkurat det der. Men jeg vil tro at det vil bli bestemt før du kommer inn på FOS. Ettersom det ville ha vært alt for mye jobb å finne ut hvem som skulle komme inn på de forskjellige skolene i løpet av FOS. Så du bør bestemme deg, for så sende søknad om å bytte før du får innkallelse til FOS. (beklager at jeg formulerte meg dårlig i den første posten) Lenke til kommentar
Master1 Skrevet 25. mars 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. mars 2012 Mange synes sikkert dette er et idiotisk spørsmål, men er det lov å snuse i feltuka? Lenke til kommentar
Master1 Skrevet 25. mars 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. mars 2012 Okei, så det kan være bra i forhold til sult, hat osv? Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 26. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2012 Hvis du tenker på mestringsøvelsen, så er det ikke lov til å ha med seg noen ting. Ikke lov med røyk, tyggegummi, snus etc. Men på generelle feltøvelser så er det lov. Snuser ikke selv, så kan ikke si noe om det hjelper mot de tingene du har nevnt. Selv pleide jeg å ha med tyggegummi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå