samye83 Skrevet 24. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2012 Kjøpt det for par dager siden og har testet det litt i spill og benchmark. Stock settings på kortet ser ikke ut til å være stabilt. Kræsjer i spill og forskjellige benchmark tester. Det er et gigabyte windforce med 795mhz @ 1v som stock. Problemet er at når jeg overklokker kortet til 900mhz @ 1.088v, så blir det veldig stabilt. Er det her en rma sak? Lenke til kommentar
Thyristor Skrevet 24. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2012 Om jeg ikke husker feil er det en del 5xx kort som sliter med for lav stock spenning. Prøv å sette opp volten med 0.025V og se om det stabiliserer seg på stock clock. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 24. mars 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. mars 2012 (endret) Ja, det er noe som jeg har tenkt litt på også. For 580 kortene har forskjellige stock spenning som går fra 1v til 1.085 ( de overklokket versjonene). Det er litt kjedelig å ha et kort som ikke vil kjøre på spenningen som produsenten har satt. Edit: I tilfelle jeg vil selge kortet igjen i fremtiden, er det kjedelig å selge et kort som ikke kan kjøres med fabrikk instillingen. Vil det være mulig å rma kortet med slike feil? Endret 24. mars 2012 av samye83 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 25. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2012 Det fungerer jo åpenbart ikke uten modifikasjoner, teknisk sett er det et defekt produkt Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 25. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2012 Gitt at kortet faktisk ikke fungerer med stock settings - så er det uten tvil konkret grunnlag for RMA, selv om det evt. er noe som kunne fikses av noen med litt teknisk kunskap. Jeg annbefaler dog at du tester så mye som du kan for å utelukke andre faktorer - slik at du ikke hopper til en feil konklusjon. Det sagt så om kortet konsist er stabilt med en høyere frekvens med høyere spenning s¨å høres det jo ut som stock frekvens kan ha blitt satt litt for lavt i kortet. Dette er jo noe som kalibreres for hver GPU, så det er vel ikke uttenkelig at denne kalibrasjonen kan slå feil i ny og ne. -Stigma Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 25. mars 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. mars 2012 Skal ta å formatere disken og legge inn windows på nytt. Hadde hd 5850 og kanskje er det noe ati drivere som ikke lot seg avinstallere fullstendig. Temperaturene er fine, rundt 30 grader idle og 60-65 grader load med overklokking. Så jeg kan utelukke at det er et varme problem. Har kjørt diverse ramtester tidligere uten å finne noe feil. Cpu'en er prime95 stabilt, dog vil man aldri vite hva som kan skje i enkelte tilfeller. Kanskje kjøre stock for å eliminere feilmargien. Psu'en er relativ ny med stabilt spenning, så jeg håper at det ikke er den som ødelegger, hehe. Takk for alle svar så langt, skal ta å se hva som skjer etter en formatering. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 25. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2012 Jeg tror for lav driftsspenning på GT 500-kort er det vanligste problemet her på forumet den siste tida, det er noe ironisk ettersom Nvidia blir sett på som den siden med færrest problemer. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 25. mars 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. mars 2012 Jeg tror for lav driftsspenning på GT 500-kort er det vanligste problemet her på forumet den siste tida, det er noe ironisk ettersom Nvidia blir sett på som den siden med færrest problemer. Det jeg er mest redd for er at hvis jeg sender inn kortet til komplett, og de ikke klarer å finne noe feil på kortet. Driver med å oppdaterer bios på dfi hovedkortet nå. Etter det skal det bli en nyinstallasjon av win7. Får håpe at problemet blir borte, at det er software relatert feil. Google litt etter beste bios for hk'et. Har du noe forslag på hva hvilken bios som er best for dfi hk'et? Lenke til kommentar
xTep Skrevet 25. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2012 Mitt Gigabyte GTX 560 Ti OC har akkurat samme problemet, alt for lav stock spenning. Søker man litt rundt på nettet så virker det som om det gjelder mange Gigabyte kort. Ikke noe problem for meg egentlig, er jo bare å øke spenningen i software, evt modde bios til høyere stock voltage. Ikke så veldig attraktivt å selge et kort som ikke klarer stock speed på stock voltage, så vurderer å sende det inn, betalte jo tross alt ekstra for en OC versjon og får en dårlig chip som knapt klarer referanseclocks på stock voltage. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 25. mars 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. mars 2012 (endret) Mitt Gigabyte GTX 560 Ti OC har akkurat samme problemet, alt for lav stock spenning. Søker man litt rundt på nettet så virker det som om det gjelder mange Gigabyte kort. Ikke noe problem for meg egentlig, er jo bare å øke spenningen i software, evt modde bios til høyere stock voltage. Ikke så veldig attraktivt å selge et kort som ikke klarer stock speed på stock voltage, så vurderer å sende det inn, betalte jo tross alt ekstra for en OC versjon og får en dårlig chip som knapt klarer referanseclocks på stock voltage. Da er du og jeg i samme båt. Må bare feilsøke litt mer for å være helt sikker at det er kortet som bugger. Jeg kjøpte det kortet brukt, men har kvittering til det. Hvis jeg eventuelt sender kortet inn, vil det ha noe å si for garantien? Edit: Ser ikke ut som om kortet kjører noe bedre med clean install av windows 7 heller. Kræsjer i Unigine Heaven etter en liten stund. Nå kjører jeg alt på stock, så tror at det er noe galt med kortet. Når jeg setter 1.013v så blir kortet stabilt. Ingen kræsj. Har sendt mail til komplett og søkt om rma. Får håpe at det ikke blir noe krøll. Endret 25. mars 2012 av samye83 1 Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 22. april 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. april 2012 Da var problemet løst, komplett sendte meg et msi twin frozr II som erstatning. Takker til alle som har deltatt i denne tråden 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå