En_annen Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Jeg så ordet "Interaksjon" opp i ordbok men skjønte ikke helt var det betydde. Noen som kunne definere det på en måte som er enkel å forstå og gi noen eksempler på hvordan det brukes? Lenke til kommentar
Itek Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Interaksjon, hmm.. Jeg vil nok oversette det med at flere ting agerer med hvarandre. Store norske leksikon bruker "samhandling" feks. når to personer gjør noe de er sammen om å gjøre. Rett meg om jeg tar feil Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Enig med Itek. To eller flere "ting" er i kontakt eller reaksjon med hverandre. Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 (endret) "Inter" betyr "mellom" "Aksjon" betyr "handling" Interaksjon kan derfor sies å være synonymt med mellomhandling eller samhandling; altså at to eller flere ting utfører handlinger som de/den andre reagerer på. Så jeg er vel enig med de foregående forklaringene. Endret 25. mars 2012 av Aleks855 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå