Bykatt Skrevet 23. april 2012 Forfatter Del Skrevet 23. april 2012 Det var middagen min i dag gitt Karbonadekjøttdeig, rødløk, potetmel og egg bruker jeg i burgeren, salat, agurk og dressing som fyll, har testet med coleslaw men får den ikke til. Imponerende. Jeg spiste min på restaurant. Men jeg gjentar: pics or it didn't happen! Beklageligvis har jeg ikke et endoskop så jeg får ikke vist deg middagen Skal ta en bilde til deg neste gang jeg mekker en burger Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 23. april 2012 Forfatter Del Skrevet 23. april 2012 Alle næringsgrupper Sony Nex-5N og SEL50f18@f/2, ISO 800, 1/80s Enkel middag, men alle næringsgruppene er representert, kjøtt, grønnsaker og karbs. 1 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Ja, Bykatt...jeg får jo inspirasjon av dine matbilder da, så jeg må jo følge opp med det jeg lager meg Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Mange nye retter siden sist jeg var innom, ser ut som du har kost deg gjennom denne måneden! Gode bilder også, tror kanskje du kunne lysnet det siste litt bare? Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 24. april 2012 Forfatter Del Skrevet 24. april 2012 Ja, Bykatt...jeg får jo inspirasjon av dine matbilder da, så jeg må jo følge opp med det jeg lager meg Du får ta bilder av måltidene dine, du også! Mange nye retter siden sist jeg var innom, ser ut som du har kost deg gjennom denne måneden! Gode bilder også, tror kanskje du kunne lysnet det siste litt bare? Takk. Det er nok sant. NEX-en undereksponerer i blant innendørs, og jeg ser det ikke alltid selv. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 24. april 2012 Forfatter Del Skrevet 24. april 2012 The Art of Great Coffee Sony Nex-5N og SEL50f18@f/2, ISO 200, 1/80s Kunsten å lage god kaffe, og med en liten sandwich til. 2 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 He,he..tror nok jeg får til blomster-bildene litt bedre. Men finner jeg ikke nok motiver og været fortsetter slik, blir det fristende med innebilder av mat ja. Den siste så veldig god ut...selv om jeg er te-drikker kunne jeg tenkt meg den... Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Fint bilde igjen! Liker at du la fokus på hjertet og ikke på kanten av koppen. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 (endret) Pus som inspiserer maten sin var artig Det meste ser fristende ut (bortsett fra kattematen, kanskje), men særlig hjemmelaget burgertallerken og Croque Monsieur. Endret 24. april 2012 av Andreasfe Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 (endret) Alle næringsgrupper Sony Nex-5N og SEL50f18@f/2, ISO 800, 1/80s Enkel middag, men alle næringsgruppene er representert, kjøtt, grønnsaker og karbs. Mange fristende go'saker... (Kunne ikke la være en liten justering av den "saftige" agurken... ) Endret 24. april 2012 av flageborg Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Likte bildet av kaffekoppen utrolig godt!! Skikkelig skarpt og fint og i mine øyne helt perfekt! Når det gjelder brødskiven med ost og sylteagurk er jeg litt enig i at dne hadde fortjent litt mer "lys". Men jeg synes forslaget til flageborg er litt vel overdrevet. En mellomting haddevert bedre i mine øyne. For ordens skyld må jeg samtidig nevne at jeg er litt motstander av å redigere andre sine bilder for så og legge de ut. Jeg synes det er viktig at fotografen viser bildet slik han/hun vil og at det blir bedømt etter det. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Jeg syns han skulle hatt en premie for å gidde å redigere på det. Det eneste som mangler er vel linja "Si fra om jeg skal fjerne det".. Moro tråd bykatt, har fulgt med jeg også selv om jeg ikke finner så mye å si om de forskjellige bildene. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 25. april 2012 Forfatter Del Skrevet 25. april 2012 He,he..tror nok jeg får til blomster-bildene litt bedre. Men finner jeg ikke nok motiver og været fortsetter slik, blir det fristende med innebilder av mat ja. Den siste så veldig god ut...selv om jeg er te-drikker kunne jeg tenkt meg den... Takk! Selv våkner jeg ikke før jeg får min første kopp kaffe... Fint bilde igjen! Liker at du la fokus på hjertet og ikke på kanten av koppen. Takk, jeg syntes også at fokus skulle ligge på selve kaffen. Pus som inspiserer maten sin var artig Det meste ser fristende ut (bortsett fra kattematen, kanskje), men særlig hjemmelaget burgertallerken og Croque Monsieur. Takk. Kattene mine liker i liten grad menneske-mat, men den kattekjeksen spiser de dag ut og dag inn. Hvis jeg bytter merke, er de veldig skeptiske. Mange fristende go'saker... (Kunne ikke la være en liten justering av den "saftige" agurken... ) Takk! Jeg er enig i at bildet mitt er undereksponert, og din versjon er mye bedre der. Men er hvitbalansen litt gul-aktig på din versjon? Likte bildet av kaffekoppen utrolig godt!! Skikkelig skarpt og fint og i mine øyne helt perfekt! Når det gjelder brødskiven med ost og sylteagurk er jeg litt enig i at dne hadde fortjent litt mer "lys". Men jeg synes forslaget til flageborg er litt vel overdrevet. En mellomting haddevert bedre i mine øyne. For ordens skyld må jeg samtidig nevne at jeg er litt motstander av å redigere andre sine bilder for så og legge de ut. Jeg synes det er viktig at fotografen viser bildet slik han/hun vil og at det blir bedømt etter det. Takk! Kaffen smakte fortreffelig også. Innendørs og f/2 funker bra med bildestabilisator. Som nevnt over, synes jeg versjonen til flageborg var bedre eksponeringsmessig enn min, men kanskje litt feil hvitbalanse eller noe. Jeg synes selv det bare er interessant om folk gjør redigeringsforslag på mine hobbybilder, men forstår at de med høyere ambisjoner enn meg synes det er upassende. Jeg syns han skulle hatt en premie for å gidde å redigere på det. Det eneste som mangler er vel linja "Si fra om jeg skal fjerne det".. Moro tråd bykatt, har fulgt med jeg også selv om jeg ikke finner så mye å si om de forskjellige bildene. Selv synes jeg det som nevnt bare er hyggelig om noen foreslår andre redigeringer på mine bilder, men forstår at dem som har andre (høyere) ambisjoner enn meg, synes det blir feil. Takk for ros! Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 25. april 2012 Forfatter Del Skrevet 25. april 2012 Eple Sony Nex-5N og SEL50f18@f/1.8, ISO 400, 1/80s Sunt mellommåltid. Kjedelig. 1 Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Kult, det ser ut å sveve i luften! Fint med de röde/gule tonene mot den grå bakgrunnen. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Det eplet kunne kanskje fortjent litt mer dybdeskarphet, men bortsett fra det så var det veldig fint Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 26. april 2012 Forfatter Del Skrevet 26. april 2012 Kult, det ser ut å sveve i luften! Fint med de röde/gule tonene mot den grå bakgrunnen. Takk! Det eplet kunne kanskje fortjent litt mer dybdeskarphet, men bortsett fra det så var det veldig fint Jeg fikk for meg at jeg skulle prøve objektivet vid åpent, men jeg husker ikke hvorfor. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Siste bilda ble fine, fra burger til eple. Vann i munnen nå... Fine farger,bokeh og skarpehet. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 26. april 2012 Forfatter Del Skrevet 26. april 2012 Siste bilda ble fine, fra burger til eple. Vann i munnen nå... Fine farger,bokeh og skarpehet. Takk, takk! Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 26. april 2012 Forfatter Del Skrevet 26. april 2012 Ræææke Sony Nex-5N og SEL50f18@f/2.8, ISO 250, 1/80s Rekerester til kveldsmat. Nam-nam. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå