Gå til innhold

Aprilfest 2012 - Bykatt - Næringsvett

Anbefalte innlegg

Lekkert. Bra jeg nettopp har spist middag, ellers ville jeg i alle fall måttet spise nå...

Takk! Kanskje burde hatt det som tilleggsutfordring, mest mulig fristende bilder. :)

Så over til dagens:

Hjemme igjen

DSC01594-S.jpg

Sony Nex-5N og SEL50f18@f/2.0, ISO 1250, 1/80s.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke annet en og sitere RandiA her, spesielt siden jeg elsker stekt pølser :)

Lekkert. Bra jeg nettopp har spist middag, ellers ville jeg i alle fall måttet spise nå...

Hva er det du har i bakgrunnen på tallerken ?

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke annet en og sitere RandiA her, spesielt siden jeg elsker stekt pølser :)

Hva er det du har i bakgrunnen på tallerken ?

Takk, takk! Det er nykål i bakgrunnen. Passet godt til pølse med potetmos.

Lenke til kommentar

Må si jeg liker ditt første bilde best hittil. Flott komp., og fuglen som kommer inn fra venstre gir det den ekstra touch'en :)

Bildene av maten er forøvrig gode i form av at det ser fristende ut, men jeg syns det virker som litt mørke eksponeringer.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Må si jeg liker ditt første bilde best hittil. Flott komp., og fuglen som kommer inn fra venstre gir det den ekstra touch'en :)

Bildene av maten er forøvrig gode i form av at det ser fristende ut, men jeg jeg syns det virker som litt litt mørke eksponeringer.

Takk, takk. God input om litt mørke eksponeringer, du har nok rett. Skal ha det i bakhodet på innendørsbildene mine fremover.

Ja, nå ble det virkelig fristende her...hmmm..lenge siden jeg har spist middag nå..kanskje jeg må legge noe på Presidentens tallerken (min dagens Aprilfest) og spise igjen....egner deg som matfotograf du Bykatt :yes:

Mat er godt, og ser godt ut også! :yes:

Lenke til kommentar

Begge måltidene så gode ut, og fargene på fotoet var fine.

Takk! Husker du hadde en utfordring en gang som også var knyttet til mat.

Godt det er frokost snart, for nå ble jeg sulten :)

Det er middag som ruler. :D

Spennende å fölge med på hva du spiser. Sulten blir man også. :) Liker fortsatt mest det förste, men synes fargene ble kule i "Middagsgjest II".

Takk. :) Dette er dog ikke akkurat hverdagskost - bokstavlig talt.

Blir så sulten av alle matbildene folk poster hehe :) - fint "hjemme igjen" bilde. Fin måte å lage matdagbok på katt.. :p

Heldig at det er påskeferie hvor alle har fri og kan fråtse i god mat! :) Jeg er flinkere til å spise mat enn å lage mat, må jeg innrømme, så matdagbok fra hverdager hadde nok blitt litt kjedelig. ;)

Lenke til kommentar

Det blir lammestek i morgen. Er selv ikke særlig begeistret for kjøtt fra sau/lam, men det glir ned med litt god rødvin og godt tilbehør :).

Forøvrig likte jeg særdeles godt at du hadde dratt opp eksponeringen litt ;)

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Ja, og vi er nok en del som liker å fotografere mat, spesielt på utenlandsreiser....,

men jeg blir litt forstyrret av at fokus ligger bakerst på tallerkenen.....på andre siden av maten

• Liker 1
Lenke til kommentar

Koselig med masse kommentarer! Men det er litt lite oppdateringer på div april-fester nå midt i påsken, så lettere å få oppmerksomhet.

Jeg er ingen stor fan a lam/får jeg heller; men jeg ville nok kompensert med masse rødvin istedet for det tilbehøret du valgte ;)

Det ene utelukker ikke det andre!

Det var en lekker tallerken...skal se meg sulten på den...(Ja, lessis "serverte" middagene sine hver dag en periode) :yes:

Noen på forumet liker lam i hvert fall! ;)

Jepp, det er gjort i etterbehandling. Takk for tips. Stort sett klarer kameraet å håndtere eksponering under normale lysforhold selv, til min amatørbruk, men jeg må tydeligvis være på vakt på innendørsbilder.

Ja, og vi er nok en del som liker å fotografere mat, spesielt på utenlandsreiser....,

men jeg blir litt forstyrret av at fokus ligger bakerst på tallerkenen.....på andre siden av maten

Jeg tok flere bilder, med fokus ulike steder, men landet på at det var mest riktig å ha det på kjøttet siden bildet skulle illustrere den typiske påskemiddagen. Selv om kjøttet lå bak, og tilbehøret var bedre... Men hadde kanskje vært bedre å snudd på tallerkenen. :hmm:

Endret av Bykatt
Lenke til kommentar

Lam v2

DSC01614-S.jpg

Jeg er fortsatt ikke spesielt begeistret for lam, men det er jo påskens måltid, og tilbehøret tildels utrolig godt og delikat på bilde. Denne versjonen er fransk, med fløtegratinerte poteter, aspargesbønner og ratatouille.

Jeg er klar over at dette blir litt ensidig med alle disse matbildene, men det gir seg når hverdagen kommer.

Dessverre. :(

Edit: Exif: Sony Nex-5N og SEL50f18@f/7.1, ISO 2500, 1/80s.

Endret av Bykatt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så fint at man ser alle ingrediensene, er det du som er kokken da....lignet litt på min middag i dag den der; og store gode porsjoner du serverer - nesten slik at man bør få utlevert doggie bag :)

Jeg kan ikke ta æren for middagen, og det ville nok ikke stått lam på menyen med meg som kokk. Ingen "doggie bag" -- kattene er fullstendig uinteressert i lam. Og jeg er fortsatt mett... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...