onanihardt Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Skal ha allround pc.. Tenker å spille Bf3 + Skyrim på Ultra med 50 fps.. Skal ha alt av tilbehør.. Skjerm, mus osv... Ha med mus og skjerm og tastatur med i opsettet.. Hvor mye ram trenger jeg hvis jeg skal ha spill, photoshop, andre små programmer + nettleser med 8+ faner? Krav: stille og stort kabinett, 2 skjermer, fancy tastatur, lydkort og fra www.dustinhome.no Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 (endret) her er ett forslag som er "litt" under 25K for å si det på den måten ville jeg ikke brukt stort mer enn det, beste måten å fremtidssikre seg på er å ha igjen penger til neste gang mus går etter dine egne "trengsler", som for eksempel hvordan grep du har Endret 24. mars 2012 av olestokk Lenke til kommentar
onanihardt Skrevet 24. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2012 Holder ikke 8 GB til alt dette? Skjermen har 8 ms, den duger vel ikke til gamimg? Jeg skal ikke ha heavy bilde/redigering.. Kanskjd bare litt i blant med sony vegas og PS CS5 .. Holder ikke 2500k da? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 i5 2500K holder, men hyperthreadinga vil gi deg en 25-30% boost inputlag på 0,6ms duger den vel, siden det ikke er noe heavy, så holder det med 8GB, hvis det ikke holder så kjøper du bare ett sett til med 8GB Lenke til kommentar
onanihardt Skrevet 24. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2012 Hva er inputlag? Hva hjelper det og hva brukes det til? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 http://www.anandtech.com/show/2803 Lenke til kommentar
onanihardt Skrevet 24. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2012 Jeg ligger på 2- på engelsk prøver.. kunne du fortelle hva det egentlig gjør og om det er bedre å spille på enn en skjerm med 2 MS? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 for å si det på den måten da, skjermen skal virke helt greit til gaming, du får ikke noe minus, men du får heller ikke noe pluss (som for eksempel 120Hz) det du får er en av de beste IPS skjermene du kan bruke til gaming (da de fleste IPS skjermer har høy inputlag som betyr "motionblur", eller for deg som har 2'er i engelsk kan man vel si bevegelsesskurr?) det beste med skjermen er fargene, helt supre farger som er kjempefint å ha til allround bruk (spesielt til redigering av bilder og video) Lenke til kommentar
onanihardt Skrevet 24. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2012 Er den Dell skjermen bedre enn denne: http://www.dustinhome.no/benq-gl2450-24-wide-tft-led-black/product/5010613593?intcmp=searchProvider_dacsa Lenke til kommentar
onanihardt Skrevet 24. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2012 Til gaming da? Sorry for mas Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 jeg vil si det ja (noen andre innvendinger?) Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Jeg ligger på 2- på engelsk prøver.. kunne du fortelle hva det egentlig gjør og om det er bedre å spille på enn en skjerm med 2 MS? Pikselrespons og Inputlag er to forskjellige målinger: Pikselrespons er en måling som sier noe om hvor lang tid det tar for hver piksel på skjermen å endre farge. Vanligvis oppgitt i grå-til-grå verdiger og verdien vist er ofte veldig særplukket for å vise lavest mulig tall. Inputlag er tiden det tar fra et signal sendes til skjermen og skjermbildet reagerer. En typisk billigskjerm har 10-15 millisekunder inputlag mens U2312HM ligger på 0-3 millisekunder. Forståelig? PS: Å svi av 20-25K på en PC når du ikke engang har fylt 18 år høres for meg ut som en særdeles dum idé, det er dine penger selvfølgelig, men håper du har gjort en grundig vurdering når det er snakk om så mange penger. Du kan for øyeblikket få et fullt fungerende oppsett for gaming til nesten halve prisen uten egentlig å gå glipp av mer enn noen ørsmå detaljer i en håndfull spill. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå