Gå til innhold

Nybegynner - Klarer jeg å lære meg Adobe After Effects på egenehånd?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har lenge funnet videoredigering spennende, men har aldri kommet dit at jeg kan noe særlig selv. Altså, jeg klarer jo å klippe og slikt, men spennende effekter er noe jeg er helt blank på. Allikevel har jeg alltid drømt om å klare å lage effekter som dette:

(ignorer sangen, var bare en video jeg fant som fungerer som et greit eksempel.

http://youtu.be/39RMgBalkwM

Jeg har lest litt rundt på dette forumet og det virker som om Adobe After Effects er der magien skjer. Det jeg lurer på er om dere tror det er mulig for en med veldig grunnleggende kunnskaper innenfor enkel amatør-redigering å lære seg noe som i videoen over, på egen hånd? Eller blir det så vanskelig at jeg bør finne meg et kurs eller lignende?

 

Jeg er generelt veldig selvlært så jeg håper jo at dette er overkommelig.

 

Er det noen som har linker til noen gode online nybegynnerkurs? Har sett litt rundt, men lurer på om det er noen som har noen å anbefale?

 

På forhånd takk! Vetle

Endret av vetle666
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg har lenge funnet videoredigering spennende, men har aldri kommet dit at jeg kan noe særlig selv. Altså, jeg klarer jo å klippe og slikt, men spennende effekter er noe jeg er helt blank på. Allikevel har jeg alltid drømt om å klare å lage effekter som dette:

(ignorer sangen, var bare en video jeg fant som fungerer som et greit eksempel.

Det var jo ikke så mye effekter i den videoen så det klarer du å lære deg lett.

Ved siden av å søke etter YouTube videoer for instruksjoner på forskjellige effekter, så har du Adobe TV som gir deg grundig innføring i After Effects gratis. Også Lydia.com har gode instruksjonsvideoer. Noen er gratis mens du må betale for dypere innføring. Blir du ivrig så lønner det kanskje seg å ta et årsabonnement på Lydia.

 

I tillegg så må du jo filme så du har noe bra materiale å jobbe med, det er kanskje den vanskeligste biten,

http://tv.adobe.com/product/after-effects/

http://www.lynda.com/After-Effects-CS5-tutorials/essential-training/59957-2.html

 

ps; lær deg å bruke After Effects og Premiere Pro sammen, da får du mest ut av kunnskapen du tilegner deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ut som om det er mye bra for nybegynnere på Adobe TV. Virker som om de går veldig nøye igjennom det grunnleggende. Får sette meg ned og se litt igjennom litt på Adobe TV, Lynda og Videcopilot og så rote litt rundt selv.

 

Takk for linkene!

 

EDIT: Ahh, så på introen til Lynda og. Såå mye kult å lære seg!!

Endret av vetle666
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...