peacee Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 hei, jeg har nå prøvd å prøvd å prøvd men får det ikke til. jeg har lagd gruppe og users. jeg får koblet til med localhost. jeg gikk på ruteren og skulle port forward port 21. det gikk ikke så den ble automatisk åpnet 2121 og filezilla ble satt til port 2121. så jeg vet den er åpen. men når jeg prøver å koble til fra en annen pc med annet nettverk så prøver jeg å koble til med external ip og bruker og passord + port 2121. men alikevell går det ikke. kan noen hjelpe meg??? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Sjekk først om porten virkelig er åpen. Det beste er å laste ned utorrent og bruke portsjekk i den. Altenativt kan du bruke http://canyouseeme.org , men pass på at du har serveren kjørende da. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Bruker du aktiv eller passiv FTP? Aktiv FTP må også ha en dataport. Lenke til kommentar
peacee Skrevet 24. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2012 vet ikke helt hva jeg bør bruke men satt den på passive å skrev inn min external ip. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 I stedet for port forwarding, har du noe som ligner f.eks. noe med "servers"? Med port forwarding til riktig IP på ditt nett og passiv mode på burde det funke. Lenke til kommentar
peacee Skrevet 24. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2012 ja under kategorien NAT så er det virtual servers det er der jeg har åpnet port 21 og 2121. Lenke til kommentar
peacee Skrevet 24. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2012 når jeg kobler til fra en annen pc med annet nettverk så står det: Status: Kobler til ***.***.***.***:21... Status: Tilkoblet, venter på velkomstmelding... Feil: Tidsavbrudd på tilkobling Feil: Kunne ikke koble til serveren Status: Kobler til ***.***.***.***:21... Status: Tilkoblet, venter på velkomstmelding... Feil: Tidsavbrudd på tilkobling Feil: Kunne ikke koble til serveren Status: Venter til neste forsøk... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Kan være en ide å prøve å slå av SPI i routerens brannmur. Hender at gyldig trafikk kan blokkeres. Slik jeg leser det du har skrevet, så bruker du port 2121. Du skal da bruke eksternIP:2121 for å aksessere server utenfra. Lenke til kommentar
peacee Skrevet 24. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2012 kan ikke finne noe brannmur i det heletatt -.- jeg har prøvd eksternIP:2121 og fått den over på 21 nå men samme problemet der... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå