Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Spørsmål om kildereferanse

Anbefalte innlegg

Hei.

Sitter her og skriver en semesteroppgave om parlamentarisme, og er litt usikker på et eksempel på referanse til en kilde.

Jeg har tatt utgangspunkt i blant annet en bok skrevet av Bjørn Erik Rasch og Knut Midgaard (Representativt demokrati).

Fra de sidene jeg bruker, ville jeg vanligvis ført opp kildene slik:

I teksten: (Rasch og Midgaard: 271-273)

I litteraturlisten: Rasch, Bjørn Erik og Knut Midgaard (1994). Representativt demokrati. Oslo: Universitetsforlaget.

Nå har det seg at alle sidene jeg bruker er fra et visst kapittel, og dette er skrevet av Rasch og en annen person. Hvordan skal jeg da referere? Skal jeg referere på samme måte, eller skal jeg refere noe som dette:

Rasch, Bjørn Erik og Bernt Aardal. "Bør regjeringen skrive ut nyvalg?" fra Rasch, Bjørn Erik og Knut Midgaard (1994). Representativt demokrati. Oslo: Universitetsforlaget.

Endret av magneman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den referansen du bruker er basert på Harvard sin standard. Lenken viser UIO sin tolkning av denne.

TO ELLER FLERE FORFATTERE : I parentesen kan du navngi inntil tre forfattere av et

verk. Sett komma mellom forfatter én og to, og «og» mellom forfatte r to og tre. Når

det er mer enn tre forfattere, navngir du bare den første og bruker et al. eller m.fl. for

å inkludere resten. I litteratur listen må du navngi alle forfatterne, selv om det er mer

enn tre:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...