Howard Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 TEST: Qtec 6053MDL Tiden ser ut til å ha løpt fra de grå og kjedelige boksene, og flere og flere ønsker seg et mer spennende kabinett. Vi tester Qtec, tidligere Aashima, sin "party-kasse": 6053MDL Black Transparent Light. Les saken her. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Kabinetett ser gromt ut... Tror jeg MÅ kjøpe meg en slik en når jeg får stipend penga Lenke til kommentar
bambam Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Det var jo billig som FY! Bra qtech er på banen igjen Glemmer ikke mitt første bigtower (Aashima) med det første Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Hvorfor tar ikke ok.no denne testen av kabinetter? de pleier jo stå for slikt. Leste fort gjennom testen så ikke sikker på om det står noe om det Lenke til kommentar
Yezz` Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Ser jo greit ut dette. Ser det har ekstra harddiskbrønner, sikkert kjekt hvis man skal ha mange men persjonlig liker jeg ikke å sette hardisken i hardiskbrønnen. Jeg fester den heller med dobbeltsidig teip under hdbrønnen, for å unga kontakt med metallet og dempe støynivået. Vet ikke hvor mye det hjelper, kansje noen som vet? Uansett er det et stilig kabinett. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Var et stilig kabinett det, men ble nesten skremt da jeg så "viftegrillen" bak. Skulle ikke vært lov! Med bare noen få 3mm hull blir det ikke særlig gjennomstrømming. At produsenter aldri lærer Lenke til kommentar
Blib Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Uhm, jeg beklager Tor, navnbror som du er, for du er sikkert en god kar, men denne testen følte jeg var dårlig skrevet. Den hadde ikke det samme kvalitetsfølelsen over seg som de andre testene av Lars osv, og den holdt ikke helt mål. En av de svakre i år. Skulle ønske jeg kunne utdypt mer, men heteslag og irritasjonsmomenter rundt meg nå gjør det nærmest umulig. Men det var et godt forsøk.. Lenke til kommentar
Evil_Hail Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 ikke 100% atx vil si hva? Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Leste du testen? Det stod at pga harddiskfesterne kunne man få problemer med montering av HK. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Husk også at du trenger en ledig PCI-plass til kontrollpanelet for lysrøret. Mer om det senere. det stod det, men hvor stod mer om det? ellers synes jeg kabinettet fikk en litt for høy karakter når det er mykt støyende og dårlig konstruert Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 jøss! visste ikke at q-tec lagde så bra kabinetter... vurdere å kjøpe ... men det trekker jo litt ned at det er så støyende da, men det er jo bare å gjøre som det står i testen.. bytt ut viftene, eller så kan man jo spandere på seg en viftestyring eller hva? Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Jeg skjønner ikke at produsentene ikke snart skjønner at de ikke kan lage så STØYENDE produkter! (det ble en setning med mange "ikke" i. hehe). For slike som meg som bor på hybel, og dermed alltid vil være under 2 meter fra PC-en, enten jeg ser på TV eller sover, vil en slik "flyvemaskin" være uaktuell. Men det er kanskje bare å bytte ut viftene med standard regulerbare Enermax-vifter...? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Jeg fester den heller med dobbeltsidig teip under hdbrønnen, for å unga kontakt med metallet og dempe støynivået. Vet ikke hvor mye det hjelper, kansje noen som vet? Uansett er det et stilig kabinett. Det hjelper..... for da forplanter ikke lyden seg over i "kassa" og blir forsterket pga. resonans.... Man kan av samme grunn med fordel bruke dobbeltsidig tape til og feste vifter ol. Jeg har fx. festet hele strømforsyningen sånn. Allt for å isolere lyd. :wink: Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Woho! Dette tror jeg at jeg skal kjøpe til OK.no sin mod konkuranse. Men fra spøk til revolver, qtec (ashima) har lenge laget billige og greie tower, og det er bra at de kommer med mer ..."fancy" tower også. Kansje andre også nå forstår at det er en stor fordel med thumbscrews og vifter. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Woho! Dette tror jeg at jeg skal kjøpe til OK.no sin mod konkuranse. Men fra spøk til revolver, qtec (ashima) har lenge laget billige og greie tower, og det er bra at de kommer med mer ..."fancy" tower også. Kansje andre også nå forstår at det er en stor fordel med thumbscrews og vifter. ? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Woho! Dette tror jeg at jeg skal kjøpe til OK.no sin mod konkuranse. Men fra spøk til revolver, qtec (ashima) har lenge laget billige og greie tower, og det er bra at de kommer med mer ..."fancy" tower også. Kansje andre også nå forstår at det er en stor fordel med thumbscrews og vifter. ? What's your problem, sonny? Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 det at eyt tower kommer med lys i viftene er jo tett i hue for de som er over 14år. da må resten av oss kjøpe nye dyrere vifter. Men fortsatt ikke no svar fra moderatene om hvorfor ikke ok.no tok seg av denne testen Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 det at eyt tower kommer med lys i viftene er jo tett i hue for de som er over 14år. da må resten av oss kjøpe nye dyrere vifter. Men fortsatt ikke no svar fra moderatene om hvorfor ikke ok.no tok seg av denne testen vi må kjøpe nye vifter fordi at det er lys i vinduet? OK.no har jo meldt at de ikke skal fokusere så mye på produkt-testing framover, så at hw.no får oppdraga da er jo ikke så rart :smile: Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 det at eyt tower kommer med lys i viftene er jo tett i hue for de som er over 14år. da må resten av oss kjøpe nye dyrere vifter. Men fortsatt ikke no svar fra moderatene om hvorfor ikke ok.no tok seg av denne testen vi må kjøpe nye vifter fordi at det er lys i vinduet? OK.no har jo meldt at de ikke skal fokusere så mye på produkt-testing framover, så at hw.no får oppdraga da er jo ikke så rart :smile: Jeg som var sikker på at det var lys i viftene... http://www.hardware.no/tester/kabinett/qte...3/sidepanel.jpg Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Jeg som var sikker på at det var lys i viftene...http://www.hardware.no/tester/kabinett/qtec_6053/sidepanel.jpg ok, det kan vere at det er lys i viftene også. Hadde ikke sett så nøye på bildet :oops: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå