Vidkun Skrevet 24. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2012 Har problem med å overføre surroundlyd fra pc til tv. Har koblet en hdmi-kabel fra skjermkortet (HD5770) til recievern, men jeg får bare stereo lyd. Får opp et slik bilde når jeg går inn i lydinnstillingene. Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 26. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2012 Hei. For å få surruond må du ha lydsystem 5.1 eller oppover. Skjermkortet ditt støtter vel 7.2 med HDMI. Du har helt sikkert bare stereo på tvn din og derfor kan du ikke velge surround. Lenke til kommentar
Vidkun Skrevet 26. mars 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. mars 2012 Jeg har koblet hdmi-kabelen til en sony reciever og 5 høytalere + sub. Surround funker udmerket med Playstation 3. Har det noe å si hvilken hdmi inngang på recieveren jeg bruker? Lenke til kommentar
lkjelsberg Skrevet 26. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2012 Jeg har koblet hdmi-kabelen til en sony reciever og 5 høytalere + sub. Surround funker udmerket med Playstation 3. Har det noe å si hvilken hdmi inngang på recieveren jeg bruker? Hmm, prøv å last ned realtek audio codec eller hva det nå heter http://www.realtek.com.tw/downloads/ Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 26. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2012 Har du stilt inn at du skal ha lyd ut på HDMI da? Det der ser jo ut som du styrer et par vanlige stereohøyttalere på jack-utgangen (den grønne). Hvis du klarer å høyreklikke på høyttalerikonet og velger "avspillingsenheter" skal du kunne få opp et vindu hvor det står noe a la "digital output (HDMI)" som du kan høyreklikke på og velge som standard avspillingsenhet. Da skal du få lyd via HDMI, og da surround om lyd- eller videokilden støtter dette. Lenke til kommentar
Vidkun Skrevet 26. mars 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. mars 2012 Pluttselig virka det. Aner ikke hva som var galt. Lenke til kommentar
ZiggyS Skrevet 26. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2012 (endret) For meg ser det ut, som nevnt over her, som et codec- eller driverproblem. Du burde få opp surroundalternativer i konfigurasjonen av høyttalerne. Edit : Da var det ikke aktuelt lenger nei :-) Endret 26. mars 2012 av ZiggyS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå